Gå til innhold

good old games og W7

Anbefalte innlegg

Vurderer å gjøre noen kjøp hos gog.com men har et par spm.

flere av spillene oppgis å ha støtte for W7 64 bits. Er disse spillene patchet med de siste offisielle patchene?

Støtter de fullskjerm med tanke på dagens oppløsning? Mange av de eldre spillene ble gitt ut når 1024x768 var standard?

Slipper jeg stresse med å finne patcher etc for at spillene skal funke?

Lurer litt da jeg har fysisk utgave av for eks. outcast, Arcanum, Planescape men opplever at disse må patches/moddes for å funke ok.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at spill du laster ned fra gog kjører inni en wrapper de har laget slik at de skal fungere på de fleste maskiner.

Mulig jeg tar feil...

Jeg har selv kjøpt et par spill der som fungerer utmerket i Win7 x64 (Masters of Magic og Fantasy Wars)

Når det gjelder patcher så har disse vært patchet opp til siste versjon når jeg har lastet de ned..

Nå skal det sies at mange gamle spill har uoffisielle patcher tilgjengelig på nett, feks MoM har en fin patch som legger til masse ting.

De kan være greie å ha, jeg er usikker på om det vil fungere å legge inn slike patcher på en GoG tittel men det finner du sikkert fort ut :p

Kan også anbefale forumet til GoG når det gjelder kompatibilitetsspørsmål. Jeg vet det har vært endel snakk om Win7 og spesifikke titler som ikke funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...