CodeMaan Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har et problem her, har installert xp for ente gang p.g.a problemer med prosessoren, leverte den til komplett og er i orden nå. det som er er at jeg la inn xp på c: der hvor win98 var fra før, bare i en annen mappe naturligvis, men nå får jeg ikke opp det alternativet hvor jeg kan velge os.. noen som kan hjelpe meg med problemet? Lenke til kommentar
kaofbc Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 tror ikke jeg skjønte den helt... Har du både winxp og win98 inne? Hvis du ikke har begge inne, hvorfor vil du da ha frem den menyen...?(jeg sliter selv med å bli kvitt den dritt-menyen der selv om jeg har slettet win98 for leeeeeenge siden. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Oi, den kan bli lei. Du må legge slike ting på hver sin partisjon. Ett OS pr partisjon. Har aldri hørt om at to på samme vil fungere tilfredsstillende. Men du kan jo selvsagt lete litt rundt på forskjellige forum. Du er neppe den første som har gjort det der. -P- Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 16:05, Pop skrev:Oi, den kan bli lei.Du må legge slike ting på hver sin partisjon. Ett OS pr partisjon.Har aldri hørt om at to på samme vil fungere tilfredsstillende. Men du kan jo selvsagt lete litt rundt på forskjellige forum. Du er neppe den første som har gjort det der.-P- Det funka gromt hos meg. Riktignok kjører jeg bare XP nå. Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Det er lett og fjerne det valget. Det gjør du ved å editere boot.ini tror jeg den heter i C: Men legge den til er mere leit men skal la sseg gjøre men du må kunne legge til linjen riktig. Så du bør skrive av den linjene fra noen som har den muligheten ( Valg i oppstart ) så er det fixet. Men du må gjøre om til C: da du har begge på disk 0 ( c: ). Kan sikkert hjelpe deg med den linjen hvis du sliter. ellers er det mulig det funker hvis du starter instalasjonene og velger reparere tideligere windows med F8 tror jeg det er. Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 kaofbc : gjør følgende 1. høyre klikk min datamaskin 2. advanced 3. setup & recovery(så settings knappen)¨ kanskje dette hjelper, for der kan du nemlig sette default OS.. Lenke til kommentar
kaofbc Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg skal titte på det senere i dag. hvis jeg finner den kan jeg jo poste linjen fra boot.ini her inne...... Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hehe, kjøre win 98 og xp på samme partisjon? går ann hvis den ene er norsk og den andre er engelsk. Du skjønner hvis begge er samme språk så vil og "programfiler" være samme mappe... og siden xp er nt basert og 98 9x basert, så resulterer d i kræsj og konflikter når du skal kjøre programmer som ligger i "programfiler/program files" Jeg kan jo si at jeg holdt ut en dag eller to før jeg bare installerte xp og slettet 98, maskinen min har ikke vært mer stabil, except win2k da... Lenke til kommentar
kaofbc Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Fant filen min(boot.ini) og slettet alt som var unødvendig. Glemte jo at jeg skulle lime det inn her da, men jeg tror det stod navnene på os-mappene..... C:Windows E:Windows osv.... Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Til MetiCx: Det vil vel fungere om man installerer programmene fra begge OS`ene i programfiler/program files. Om ikke, hvorfor? Jeg kjører 98 og XP på hver sin partisjon med felles programfiler på en tredje partisjon som er installert fra hvert sitt OS. Blir ikke dette i prinsippet det samme? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Format_c: Nei, for da ligger d forkjellige programmer på c: og partisjon d: ... siden xp er nt basert så vil ikke outlook, internet explorer, hjerter og alt d drittet der virke hvis d er samme språk og partisjon. Dette er fordi win 9x ikke tar nt koden som ett gyldig program ,altså : ingenting funker i win 98 etterpå.. Jeg har prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå