Gå til innhold

Anmeldelse: Enslaved: Odyssey to the West (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er bare jeg som er litt sliten etter hektisk dag på jobb, men setningen "samtidig sitter man alltid igjen med en viss forbannelse av de som har tatt verdighetene ut av livet til disse figurene" forstår jeg ikke helt. Hvem tar verdigheten fra hvem egentlig?

 

Utenom det: fin anmeldelse, fikk lyst til å spille gjennom det... selv om det nok må vente til en billigere penge. Ettersom jeg forstår er det lite grunn til å spille gjennom spillet etter fullføring, og personlig blir det å bruke oppimot 500 spenn på noe som varer "kun" i 10-12 timer uinteressant sett oppimot andre, nye titler der ute :)

Lenke til kommentar

Mulig det er bare jeg som er litt sliten etter hektisk dag på jobb, men setningen "samtidig sitter man alltid igjen med en viss forbannelse av de som har tatt verdighetene ut av livet til disse figurene" forstår jeg ikke helt. Hvem tar verdigheten fra hvem egentlig?

 

Det er jo en omreisende armada av slaveskip som kidnapper mennesker og drar de bort fra familiene deres. Det å bli røvet for frihet og truet på livet går da vitterlig utover verdigheten? :)

Lenke til kommentar

Et mer sjarmerende og selvsikkert action-eventyr skal du lete lenge etter.

Les hele saken

 

Var sikker på at dette spillet kom til å blit trekt opp og i mente pga "manglende muligheter for utforskning og stram regi" :D

 

Glad det dukker opp gode enspillerspill innimellom. Føler jeg begynner å bli bra mett på spill med evigvarende verdener med "hente-oppdrag" det tar 40 minutter å gjennomføre fordi gjenstanden er på andre siden av kartet. Også deilig med et annet fokus enn multiplayer.

 

Enslaved blir mitt neste spill, ser det ut til.

Lenke til kommentar

I den nyeste episoden av Bombcast snakket de svært varmt om Enslaved sine karakterers interaksjon med hverandre. Det merket jeg jo selv i både demoen til spillet og i Heavenly Sword. Man kan nemlig si hva man vil og det sistnevnte spillet, men troverdigheten i spillfigurenes ansikter var det absolutt ingenting å si på. Dessverre synes jeg løpingen og slossingen i Enslaved sin demo var litt klossete. Det virket ikke helt som om det var noen direkte sammenheng mellom hvor fort du beveget stikka og hvor brå svinger personen på skjermen tok. Litt GTA4 tendenser med trege bevegelser. Animasjonene fløt heller ikke som de etter min mening burde i et spill av denne sorten, men jeg er kanskje blitt bortskjemt av Uncharted og Assassins Creed spillene.

 

For å kjøre inn i dette innleggets mål drar jeg tilbake til hva de sa om spilllet i gårsdagens Bombcast. De nevnte nemlig at spillet var ute "As we speak", men korttenkt som jeg til tider er glemte jeg det da jeg etter jobb i dag dro til butikken. Det har jo ikke norsk release før på fredag. Doh!

 

Anyway: Gleder meg XoxOXo

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Når det kommer til spillmekanikkene får jeg sterke Uncharted- vibber (som jo ble nevnt i anmeldelsen) Klatring, kamp, små nøtter som må løses, ja til og med godt samspill mellom to personer. (Ikke at det var Uncharted som var først ute med disse mekanikkene) Settingen virker interessant, så kanskje det blir et kjøp ;) Uansett, god anmeldelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...