Gå til innhold

Liten iPhone-skade kan koste deg 3000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stemmer ikke helt, Øystein -- han har nok vært i kontakt med en dårlig informert kundebehandler hos operatøren. Små skader (som inkluderer det aller meste, som f.eks. knust skjerm, knust bakdeksel, fuktskade uansett omfang, knukne volumtaster e.l.) koster vanligvis mellom 1600-2000 kroner både for iPhone 4 og 3GS. Det er kun svært omfattende skade, som knekkte eller bøyde hovedkort som havner i prisklassen som blir nevnt her (og da gjerne litt over det også).

 

For de som fuktskader iPhone'en sin, er dette en kjempedeal som er ganske unik i mobilbransjen. På knuste skjermer virker det kanskje som dårlig miljøpolitikk, men det er fortsatt samme pris som rep. på en HTC Desire med knust glass?

 

Mvh PålB

Lenke til kommentar

Hei Pål

 

Takk for tilbakemelding!

 

Det finnes i så fall flere dårlige kundebehandlere der ute. Jeg har selv levert inn min iPhone 3G med kun knust skjerm og betalt 3200 kroner for dette for ca ett år tilbake. Ser også av artikkel på DinSide at bl.a feil innsatt SIM-kort og knekt hodetelefonplugg har blitt fakturert med 2500 kroner. Men det er godt mulig det er varierende praksis på dette.

 

http://www.dinside.no/815667/raadyr-iphone-reparasjon

Lenke til kommentar

Klippeklipp

 

For de som fuktskader iPhone'en sin, er dette en kjempedeal som er ganske unik i mobilbransjen. På knuste skjermer virker det kanskje som dårlig miljøpolitikk, men det er fortsatt samme pris som rep. på en HTC Desire med knust glass?

 

Mvh PålB

Pussig at du nevner det. Min HTC Desire gikk i bakken for ca en mnd siden (fikk litt god fart ned fra en kontorpult). Glasset knuste ikke, men skjermen og touchpanelet gitt åt skogen og måtte byttes. Dette ble dekket av garantien!!! Var helt ærlig på hva som hadde skjedd når jeg leverte telefonen, så her må jeg bare si kudos til HTC for eksemplarisk kundeservice!

Lenke til kommentar

Jeg fikk knust frontglasset på min gamle HTC HD. Sendte den den til reperasjon via forhandler og det kostet meg ikke i nærheten av 3000,- for den samme skaden.

Man kan ikke forsvare Apples måter å behandle kundene sine på og det gjelder ikke bare ved skader, generelle tekniske henvendelser også. Se på saken med 3GS telefoner oppdatert til iOS4 som kutter samtaler? Apple har har ignorert kundene selvom de vet at dette har vørt et stort problem for mange, de svarer ikke på supportmail, kommer med en lovnad om utbedring eller liggnede, de sier at det skal fikses. Gått et halvt år og ingenting har skjedd.

Apple har blitt kritisert av forbrukerombud verden over for sin garanti ploicy og kundebehandling innen teknisk support så å sitte her å forsvare dem fordi apple er apple blir søkt...

 

Hilsen apple bruker i mange år dog ikke Iphone.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...