Gå til innhold

Trenger en nytt rollespill!

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt rollespill til PC. Jeg liker at de ikke er altfor linære selv om jeg kan takle det om de er det, jeg liker å lage karakterer, selv om jeg igjen kan takle det om det ikke er slik.

Spill jeg har prøvd til å og liker veldig godt:

- Dragon Age, Mass Effect 1 og 2, Gothic spillene, Morrowind og Oblivion, Fable, Jade Empire, Risen, The Witcher. Det er disse jeg kommer på.

Vil helst at et singleplayer spill med god og spennende historie og et bra gameplay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke una at noen nevner de gamle klassikerne Baldur's Gate 1 og 2 med utgivelsespakker, og min bioware-favoritt: Planescape Torment. Du kan laste ned widescreen-mods som oppdaterer grafikken til tilnærmet dagens grafikk (for isometrisk 3D view) på http://www.gibberlings3.net/. Alle disse har veldig gode historier og bra gameplay. De er også åpne, men kanskje noe lineære dersom du følger hovedoppdraget og historien, spesielt i starten.

Lenke til kommentar

Glemte å sette opp Fallout spillene og Divinity 2, men har altså spilt gjennom dem. Har spilt litt Baldur's Gate 2, men har aldri fullført det og jeg har fortsatt ikke prøvd Planescape Torment. Finnes sistnevnte som digital nedlasting?

EDIT: Har også prøvd Drakensang.

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Ser ut som at du har prøvd det meste. Eneste er Two Worlds jeg ikke kan se du har prøvd. Ellers er jo denne måneden tidenes RPG måned. Arcania: Gothic 4, Divinity 2: Flames of Vengeance, Two Worlds II, Fallout: New Vegas og Fable III kommer alle denne måneden, så blir mye snacks for oss som liker RPG.

Edit: Du kan ta en titt på Numen. Det ligger en demo på steam.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Risen? (går kanskje under Gothic for din del).

NWN, som nevnt, er jo også mulig. For min del synes jeg at det ble litt kjedelig i lengden, men det er jo smak og behag.

Ellers kan du jo teste ut Sacred 2, men dette likte jeg heller ikke (uten at det sier noe om kvaliteten på spillet).

Uhhm, ser egentlig ut som du har testet ut mye av rollespill. Kommer ikke på noe mer. Hvordan synes du Drakensang var?

Lenke til kommentar

Risen har jeg spilt. Står i førstepost. Fantastisk spill!

Drakensang var helt ok, for meg var det ikke det helt store. Jeg har NWN 2, men har aldri greid å bli ferdig med det ettersom jeg blir lei før jeg har kommet til den store byen.. Har hatt lyst til å prøve Sacred 2. Skal se om jeg finner det billig noen steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...