cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har endelig fått startet opp vannkjølingssystemet men har det problemet at den nye Maze 4 blokka lekker der nipplene er skrudd inn i plexitoppen. Har prøvd å ha på litt silikon men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig. Er dette en garantisak eller er det mitt problem ? Eller har noen tips for å få det tett ? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 gjengeteip.... det pleier å hjelpe.... Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Kan jeg handle det hos rørleggere/jernvareforretninger etc. ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Kan jeg handle det hos rørleggere/jernvareforretninger etc. ? Gjengeteip skal være rimelig greit å få tak i. Eller så er kanskje en mulighet å skru ut niplene og legge veldig tynt med plexilim i nippelgjengene før du skrur dem inn igjen. Men om du greier å vente på erstatningsblokk er dette en garantisak etter hva jeg kan begripe. Ble litt nervøs nå. Sitter her sjøl med en Maze4 og ny radiator som skal inn i kassa. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Skal du sette det inn idag ? Si ihvertfall ifra hvordan det gikk .. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 hva mener du forresten med plexilim ? Nå har jeg skrudd ut nipplene .. Lenke til kommentar
geggi2 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Bruk Locktite eller en annen type gjengetetting. Snakker du med en rørlegger eller en som driver med hydraulikk så har de sikkert en flaske du kan få noen dråper fra. Det blir skikkelig tett og niplene kommer aldri til å løsne . Jeg klarte å få det inn i en avbiter den måtte jeg bare kaste for det satt så godt. Skrur vær forsiktig med gjengene i pleksiglasset, det er veldig lett å ødelegge dem. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Ok .. drar ned til rørleggern nå for å handle Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg endte til slutt opp på Maxbo der jeg ble anbefalt noe som heter Marin Teknikk fra Casco. Et slags gummiliknende lim som blir brukt på båter for å tette og lime. "Gir holdbare liminger og tettinger både over og under vannlinjen" . Så nå skal jeg prøve ut dette og se om det duger .. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Kjipt å reparere helt nye ting Ble det tett? Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 setter i gang nå .. men må uansett vente litt før jeg prøver .. skal jo ha tid til å herde .... Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Sånn nå er det påført .. det ser ut til å bli veldig bra .. ligner faktisk endel på det stoffet som er påført gjengene til Maze3 gpu blokka .. Vel vi får vente noen timer og se hvordan dette arter seg når vanntrykket settes på .. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Krysser fingrene for deg, er nok lurt å la det tørke ja hehe så ikke tidspunktet du postet på så det var kanskje litt kort tid for å teste ja. Men tettinga blir sikkert bra. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Tror du har fått en mandagsblokk. Ingen tegn til lekkasje her. Enda ihvertfall... NibblingCutter'n fungerer forresten veldig bra. Og Eheim Compact 600 virker som et bra pumpevalg for nedsenking. Med plexilim i gjengene mente jeg feks Acrifix. Eller noe annet vannfast lim som ikke ekspanderer. Håper blokka holder tett med Casco'n. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har nå fyrt opp pumpa .. den har gått i en halvtime og ingen tegn til lekkasje . Dette ser bra ut Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Lot du det stå å surre over natta? Hvis det enda er tett så er jo det veldig bra. siden vi er litt inne på vannkjølings komponenter...SE på det monsteret http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC31041 hvor i PC'n har man plass til no sånnt hehe må jo bygge twintower kasse eller no Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Sånn nå har det stått på hele natta og fortsatt ingen lekkasje så nå er det tett. Anbefaler deg en tube sånn Marin & Teknikk til alt som skal tettes. Funket über 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå