sLR Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Heisann. Jeg jobber nå som butikkslakter lærling i Meny. Har gjort det i snart 1 og en halv måned. Hadde et oppfølgingsmøte med opplæringskonoteret i dag, hvor vi kom inn på emnet lønn. Så jeg spurte da om jeg fikk lønn for 1 og en halv måned, men fikk svaret at jeg bare fikk for 1mnd. Det vil si at jeg jobbet ca 81 timer ( hadde en ekstra lørdag jeg jobbet, uten at jeg egentlig skulle, men har en arbeidsgiver som en flink til å smiske ) som er ca 5063 kr, er dette timer jeg da har jobbet gratis? Håper jeg ikke har skrivd dette alt for merkelig, og at noen skjønner poenget mitt. : ) Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hmm. Du skal ha lønn for alle arbeidstimene du har skrevet, noe jeg antar du gjør(skriver timer). Men hvis arbeidsgiver mener at f.eks den 15. er lønningsdag vil du få lønn fra 1. til 30. forrige måned hvis du skjønner. Den 15. september får du all lønna fra August osv. De to ukene som er på neste lønningsperiode kommer på neste lønning, antar at meny har faste lønningsdager og et felles lønningskontor. Lenke til kommentar
RED STAR Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 det vil si, at hvis du jobber en hel måned, så får du ca.10126 kr? da er det bare å jobbe ferdig den andre måneden, så får du 20252 kr, eller har jeg ikke forstått problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå