Gå til innhold

Skadet Blu-Ray spiller i PS3

CWH

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med selv-reparasjon av PS3?

Min datter fant ut at hun skulle prøve å tvinge flere plater inn i PS3'n. Nå har jeg kanskje lært å reagere neste gang hun spør etter "Toget Thomas".

Så greia er at den laster plater, men disse dukker ikke opp under Video "Play CD-Rom".

Siden garantien neppe dekker dette slår det meg at jeg enten må fikse det selv eller kjøpe ny. Reperasjon må vel raskt koste det samme som å kjøpe ny.

Noen som har erfaring med lignende problematikk? Og enda bedre noen som har fikset det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ein viss fare for at ein reparasjon kostar nesten like mykje som å kjøpe ein ny, ja. Du kan jo ringe Nordic Film (dei som tar seg av PS3-reparasjonar i Noreg?) og høyre kva det vil koste.

Leser den fortsatt Blu-ray, anten spel eller filmar? Dersom du er heldig (vel, heldig og heldig, det kan vel diskuterast) er det kanskje berre laseren for DVD som har tatt kvelden. Då finner du sikkert "replacement" på eBay til dømes, sjølv om det stort sett er Bluray-laseren som ryker på PS3-en. DIY/reparasjonsguidar finn du også på nettet, prøv Google og/eller Youtube. Det krever riktignok litt fikling for å få drevet ut av PS3-en, skru laus laseren og sette i ein ny. Men trur det stort sett skal vere skruing, ingen lodding som trengst.

Det er mogleg at du kan bytte heile drevet, men det må du nesten sjekke med almighty Google om. Igjen, då spørs det om ikkje prisen på drevet også fort blir smådyrt. Eit drev kostar rundt 80 dollar og oppover på eBay, pluss frakt. Og då er det stort sett "refurbished", ikkje nytt. Bluray-laser og linse kostar frå rundt 50 dollar og oppover, pluss frakt.

Fann ein video- og biletguide for å bytte bluray-laser eller berre heile drevet:

http://www.ps3news.com/forums/ps3-guides-tutorials/how-replace-ps3-blu-ray-drive-laser-lens-100237.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...