Trazzer89 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hei! Har litt problemer med pcen... Når jeg slår på pcen så starter alle viftene og alt ser ut til å funke normalt. Lysene på hovedkortet funker også. Men det kommer ingen signal inn på skjermen... Den er bare svart. Plager også å komme ett "pip" under oppstart, men kommer ikke det heller... Har prøvd å bytte skjermkort, men ingenting skjedde... Noen som vet hva feilen kan vere?? Lenke til kommentar
psyched Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Pipet skal jo komme fra BIOS. Du kan prøve å resete den. Er dette et problem som kom plutselig, eller er det en nye PC? Lenke til kommentar
Trazzer89 Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Pcen er ca 3år gammel, Har hatt litt oppstart problemer med den før, men ikke noe alvorlig. Prøvde å resere den, men hjalp ikke... Størst sjangs for att hovedkortet har tatt kvelden da? Lenke til kommentar
psyched Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Om du ikke får et PIP under oppstart, men viftene snurrer er det nesten helt sikkert BIOS ja. Lenke til kommentar
Trazzer89 Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 ok! Nytt hovedkort som skal til da? Lenke til kommentar
psyched Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Yes! Er ikke 100% sikker, men rimelig nært. Vent gjerne med å bestille så du får bekreftet fra andre kilder, om du mener det er nødvendig. Lenke til kommentar
Trazzer89 Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 ok! Tror jeg bare selger pcen i deler... Koster litt med nytt hovedkor, også har jeg kjøpt meg en bærebar Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Prøv å ta ut alle minnebrikkene bortsett i fra en. Og eventuelt bytt mellom dem. Kan også være kontaktpunkt på komponenter som RAM, skjermkort, nettverkskort, lydkort osv. Sjekk at disse sitter godt. Er heller ikke umulig at det kan være prosessoren heller. Sjekk at denne også er montert skikkelig. Og at den ikke er glovarm (vil skje om festet ikke er godt nok). Lenke til kommentar
Trazzer89 Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Skal prøve det! Takk for tips! Leste nettopp at de minnebrikkene jeg har bare er noe dritt.. Så får håpe det er de ! Lenke til kommentar
Trazzer89 Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Var en minnebrikke som var problemet ja... Bedre det enn hovedkorte Takker masse for svar Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Godt du fant synderen. Angående det med at det piper en gang ved oppstart - dette er helt normalt. Du kan tenke deg at lyden er det samme som at maskinen forteller at alt er i orden og fortsetter. Hva man kaller POST (Power On Self Test). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå