Toman18 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Bestiller spill i hytt og gevær om det er til 360 eller PS3 Enslaved og Castlevania, MoH, Black Ops, alle disse til PS3 . Men sånn så Dead Space 2 blir ihvertfall til PS3 siden det skal være Move support i selve spillet og Dead Space Extraction, og da kan forskjellene være slik som det har alltid vært Ser ikke de monsterforskjellene som blir fremstillet av de likksom fremste " teknologifreakene" jeg. Men kan noen lage en i felles der man diskuterer grafikken mellom eksklusivene, men da tar pipa andre veien er jeg redd for Endret 29. september 2010 av Toman Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Bare for å ha sagt det en gang for alle: Det øyeblikket det legges opp til konsollkrig i denne tråden stenges den, og advarsler økes over en lav sko. Jeg håper at vi alle her på forumet er såpass voksne at vi ikke begynner å argumentere helt uten bevis/kildehenvising for å støtte opp argumentet/påstanden. Når det er sagt, er det noen her som har en snøre anelse om hvilken versjon en bør kjøpe til det kommende spillet Vanquish? Lensoftruth gjorde meg ikke klokere på dette valget, så om det er noen andre sider som lager sammenligninger om dette så vennligst post det på denne tråden. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Kan du ikke teste selv om du har begge konsoller? Uansett så testa jeg de begge, 360 versjonen er klarere, litt lysere og ser ut som det er hakket høyere oppløsning i mine øyne. Så den ser best ut av det jeg kan se med et knappetrykk fra hverandre. Samme problemet med Enslaved syntes jeg, alt det nevnte ovenfor ser bedre ut på 360 der også. Om det er et nytt spill som er nesten identisk i mine øyne var det EA sports MMA, så veldig bra ut på begge. Jeg mener 360 ser det lille hakket bedre ut, men er veldig vanskelig å skille iforhold til de to ovenfor etter min mening. Sånn ellers håper jeg helst at spilla ser best ut på PS3, da throphies er best, men det skjer jo nesten aldri med mulitplatfrom. Uten at dette utsagnet skal føre til noe krig:) Lenke til kommentar
Amored Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Jeg håper at vi alle her på forumet er såpass voksne at vi ikke begynner å argumentere helt uten bevis/kildehenvising for å støtte opp argumentet/påstanden. Når det er sagt, er det noen her som har en snøre anelse om hvilken versjon en bør kjøpe til det kommende spillet Vanquish? Lensoftruth gjorde meg ikke klokere på dette valget, så om det er noen andre sider som lager sammenligninger om dette så vennligst post det på denne tråden. Vanquish ser ut til å se helt likt ut på både PS3 og 360, så jeg vil anbefale å gå for hva magen sier, eller vente til de har testet fullversjonen så du får se loading tider og tearing resultater. Endret 29. september 2010 av Amored Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Er vell ingen grunn til å ta en head til head på eksklusive tittler da disse er laget på en måte som tilsier att de er skreddersydd for den hardwaren som det er snakk om så jeg syntes en sånn tråd vill være total meningsløs men deriomot denne ser jeg som levedyktig da det hender att det kommer spill som kan være vesentlig dårligere på enten den ene eller andre konsollen men ser ut som de fleste multiplattform nå til dag er mere eller mindre like så da går nok valget på hvilke preferanser man har til hvor man kjøper spillet. Lenke til kommentar
Roskva Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Multiplatform kommer veldig ofte best ut på Xbox, det skal man ikke nekte for. Men forskjellene er i bunn og grunn såpass små at man ikke kommer til å legge merke til det når man spiller uansett ( med spesielle unntak som Mafia 2 og RDR ). Men hvis man foreksempel foretrekker Xbox-kontrolleren - hvorfor kjøpe PS3-versionen når forskjellen er så minimal at man mest sannsynelig ikke kommer til å legge merke til det? Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Multiplatform kommer veldig ofte best ut på Xbox, det skal man ikke nekte for. Men forskjellene er i bunn og grunn såpass små at man ikke kommer til å legge merke til det når man spiller uansett ( med spesielle unntak som Mafia 2 og RDR ). Men hvis man foreksempel foretrekker Xbox-kontrolleren - hvorfor kjøpe PS3-versionen når forskjellen er så minimal at man mest sannsynelig ikke kommer til å legge merke til det? Forsåvidt nokre gode poeng. Men i nokre spel som du nemnar, er forskjellen ganske store. Viss ein har både Xbox og PS3 - og har fleire kameratar som også har det, vil det væra naturleg å kjøpe spelet på den same konsollen - slik at ein kan spele saman. Eg derimot, har berre XBOX360. Så for meg er valet lett. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Mange HD'tver har vel dette? Mitt fra 2008 har det. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) PC mode betyr stort sett at TV-en aktiverer "pixel for pixel mapping" og er ein veldig vanleg funksjon på TV-ar frå eit par år tilbake og fram til no. Ofte er det kun ein inngang som kan gi 1:1 pixel mapping, som f.eks HDMI 1 eller berre VGA, men det varierar veldig frå produsent til produsent (og modell, for den saks skuld). Uansett, dette hjelper sjølvsagt nada på texture-oppløysning, det vil kun gjere biletet så klart som det BURDE vere i utgongspunktet. Dette er tross alt ikkje CSI... Edit: Litt info om pixel mapping: http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained Endret 30. september 2010 av Einride Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Dette er tross alt ikkje CSI... Spørsmålet er da om Horacio Caine ser kulere ut når han tar av seg solbrillene i PC Mode men Toman; Når flere forskjellige annerkjente "head to head" sider sier at et spill ser bedre ut på den ene konsollen kontra den andre, og begrunner dette med tester av alt mellom himmel og jord, hvorfor må det krangles? Det er jo ikke akkurat en hemmelighet på dette tidspunktet at det ofte er forskjeller mellom multikonsollspill. Og disse karene gjør det såvidt meg bekjent tester på et objektivt grunnlag ved å måle screentearing, FPS og whatnot. Dette er vel ting konsollene genererer og ikke noe en TV kan rette på? Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Castlevania er en ny tittel jeg ikke er helt sikker på hvilken konsoll. PS3 skal være lead-platform. IGN blandt annet gav spillet 7,5 på begge, men 9 på PS3 grafikk og 8,5 på 360. Det står at PS3 versjoner kjører "mykere", da 360 versjon har mer fps- problemer. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Kan du ikke teste selv om du har begge konsoller? Uansett så testa jeg de begge, 360 versjonen er klarere, litt lysere og ser ut som det er hakket høyere oppløsning i mine øyne. Så den ser best ut av det jeg kan se med et knappetrykk fra hverandre. Samme problemet med Enslaved syntes jeg, alt det nevnte ovenfor ser bedre ut på 360 der også. Om det er et nytt spill som er nesten identisk i mine øyne var det EA sports MMA, så veldig bra ut på begge. Jeg mener 360 ser det lille hakket bedre ut, men er veldig vanskelig å skille iforhold til de to ovenfor etter min mening. Sånn ellers håper jeg helst at spilla ser best ut på PS3, da throphies er best, men det skjer jo nesten aldri med mulitplatfrom. Uten at dette utsagnet skal føre til noe krig:) Jo, det kan vel gjøres, men det er ikke alltid like lett å se forskjellen på dem. Tenkte det hadde vært greit å høre fra gutta på dette forumet. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg er litt usikker på hvor jeg burde spørre om dette, men tenkte dette var en passende nok tråd til stille dette spørsmålet. Uansett, jeg fikk med meg nyheten om at Xbox 360-versjonen til Castlevania Lords of Shadow skal være på to disk, stemmer dette? Eller har de endret på det? Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Fifa 11: http://www.lensoftruth.com/?p=22511 NBA 2k11: http://www.lensoftruth.com/?p=22758 XBOX 360 stikk av med 'siger' i begge desse òg. Merkbar forskjell dersom du ikkje har TV med vasalube™ add-on. Endret 2. oktober 2010 av AltF4 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg sjekker slike comparisons på dem fleste spill, det er somregel noen forskjeller men dem blir bare mindre å mindre synes jeg. I spill som Red Dead Redemtion hvor forskjellen er vesentlig så velger jeg selvf den som ser best ut. Men ellers så velger jeg for det systemet jeg liker best å spille på. For i all ærlighet så hadde en jo kjøpt det meste til Pc om det var grafikk som var det viktige..... Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Castlevania på 360 skal vist kun ha spessielle problemer med framerate i anmelder utgaven, ikke i release utgaven.. Jeg bestilte det til PS3 da det er lead platform, og siden jeg hørte dette med 2 disker osv, nå håper jeg ikke 360 utgaven er mye grafisk sterkere:P Kilde Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Ah, hugsar Super Castlevania på SNES. Har kikka litt på den nye som kjem, men den type gameplay er ikkje heilt for meg. Type Dynasty Warriors, God of War etc. Men, ser forøvrig fett ut. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Noen som vet hvilken Fallout New Vegas versjon man bør gå for? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Noen som vet hvilken Fallout New Vegas versjon man bør gå for? Om du har PC til å drive det, så er jo nesten alltid PC-versjonen av slike spill vesentlig bedre. AtW Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 To eksempler hvor X-box utgaven dessverre er ps3 langt overlegen. Jeg sier dessverre, da jeg bare har ps3 selv.... 1. BF Bad company. Her er det et eller annet "kornete" filter over bildet som ikke eksisterer på xbox. Begriper ikke hvorfor forskjellen er der. 2. Det kanskje verste eksemplet jeg har sett er Bayonetta. Halve poenget med spillet er den vakre, detaljerte og fargerike grafikken som virkelig blender deg i x-box versjonen. På ps3 vurderer jeg ikke å kjøpe det engang, til tross for et svært spillbart spill. Utvasket, fargeløst og hakkete. Tragiske greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå