Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Etter fjerning av spyware, kjørte jeg for sikkerhets skyld en virussjekk, som indikerte et ukjent virus på DSystem Volume Information_restore.........masse tall og bokstaver. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre for å få det vekk, virusprogrammet vil ikke hjelpe meg, og jeg klarer ikke finne mappa selv. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Slå av systemgjennoppretting...høyre klikk min data og egenskaper..slå det av på alle disker (da slettes alt av restore filer) ...restart og ..slå det eventuellt på igjen om du ønsker.. Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Kommer an på om du kjører NT, w2k eller XP. For XP (også w2k tildels) gjelder: Du kan starte med å åpne "windows explorer". Deretter går du på "tools" -> "folder options". Nå kommer det opp en ny boks og du velger fanen "view". Under "view" finner du muligheten til å velge "show hidden files and folders". Du må sikkert velge å vise bekyttede systemfiler og noen andre ting for å komme fram til "D:System Volume Information" Trykk OK eller apply. Mer hjelp en dette vil jeg ikke gi, da å slette skjulte elementer ikke er å anbefale med mindre du vet hva du vil bli kvitt. Det sier seg selv hvilken informasjon som ligger i "System Volume Information". For å gjøre det enklere så ville jeg heller tatt backup av data og formatert D: disken... Nå vet du hvordan du finner mappa.. Anbefaler å stille innstillingene tilbake etter at du er ferdig. Lykke til. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Vis alle filer og mapper er aktivert, men likevel kan jeg ikke se mappa som skal hete "System Volume Information" Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Windows Xp, har det noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Litt forskjell fra w2k.. lettere i w2k å finne den mappen du søker. Du må skru av "hide protected operating system files" Lykke til, Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Litt forskjell fra w2k.. lettere i w2k å finne den mappen du søker. Du må skru av "hide protected operating system files" Lykke til, Gjorde det, og fikk opp mappen med System Volume Information... Eneste problemet var at når jeg skulle åpne mappa, fikk jeg opp en beskjed om "ingen tilgang" Hva kommer dette av? Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Denne mappen er det operativsystemet som styrer, og du har egentlig ikke noe å gjøre der selv. Du må sette rettighetene for den mappen slik at du får lov til å gå inn i den... Tukler du for mye med systemfilene så kan det gå riktig ille.. backup??? Er det ikke lettere for deg å kopiere filene på den disken til ett annet område, formatere og deretter legge filene på plass igjen? Gitt at du har plass til det. Det er litt tryggere. www.windows.no er en grei plass å starte om du søker informasjon om rettigheter til mapper og slikt på NTFS. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Før jeg gjør noe mer, finnes det noen plass jeg kan finne ut hvor stor harddisken er totalt? Har en følelse av at windows oppgir en 10-15 gb for lite... Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Er du sikker på at det er et virus? Sjekket på nettet (symantec eller lignende)? Prøvd systemgjennopprettingstrikset til BUGS_Y? Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 BUGS_Y?? Nå satte du meg fast igjen...! Du snakker med en uerfaren 16-åring her, så du må nok forklare litt nærmere! :wink: Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 ÅÅÅÅ!! Skjønte det nå!! Ja vi kan prøve det! Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Alle systemgjenopprettings punkt ligger som "restore" mapper på hver partisjon.. du kan også ta...start--tilbehør---systemverktøy----diskopprydding--velg disken du vil rydde på---velg--"flere alternativer" og ta "fjerne alle uten siste gjenopprettings punkt" Beklager om jeg gjorde deg forvirret :-) håper du får det til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå