OHJohansen Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Selskapet har ingen planer om å bruke teknologien i sin Xbox-konsoll. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Old news much? :S .............. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 det de ikke tenker på er at det er ikke alle som har god og stabil nok internett til å kunne se en streamet film ;-) gjennomsnittlige kunden har rundt 1500kb linje og da fungerer ikke streaming av store filer så godt Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Hvorfor legger de ikke stoltheten bort, og gir folk det de vil ha? Lenke til kommentar
Goo_InnleggNO Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Vil tippe SSD kommer til å ta over for dvd og blueray om noen få år uansett. Slutt på bevegelige deler. Spill, musikk og film på små SSD disker. Greit å tenke litt frem i tid. Tar nok ikke til å ta lang tid før teknologien faller betraktlig i pris. Endret 24. september 2010 av Goo Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Om litt over 3 år er nok Blu-ray glemt, sikkert mer glemt enn DVD (som er billigere). Da vil kanskje filmer og musikk bli solgt på små flashminnekort i stedet for på CD. Kvaliteten når det gjelder bilde/lyd vil bli bedre fordi man kan lagre mye mer på et minnekort, og "flash-film" spillerne vil bli mindre og ta my mindre plass enn Blu-ray spillerne. Fungerer som en vanlig DVD eller Blu-ray, men man setter inn et minnekort (aka "flash film") i stedet for en CD. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 "Også Apple har vært kjølige til Blu-ray, og selskapets toppsjef Steve Jobs brukte ordene ?bag of hurt? for å beskrive hva de syntes om prisen på teknologien. " Det samme kan vel sies om alle Apple-produkter Lenke til kommentar
Gjest smaug Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Om litt over 3 år er nok Blu-ray glemt, sikkert mer glemt enn DVD (som er billigere). Da vil kanskje filmer og musikk bli solgt på små flashminnekort i stedet for på CD. Kvaliteten når det gjelder bilde/lyd vil bli bedre fordi man kan lagre mye mer på et minnekort, og "flash-film" spillerne vil bli mindre og ta my mindre plass enn Blu-ray spillerne. Fungerer som en vanlig DVD eller Blu-ray, men man setter inn et minnekort (aka "flash film") i stedet for en CD. Det var jo slik det funket i maaaaaange år før PS2 og Xbox. I gamledager så var spillene på minnekort. Har en skuff med Nintendo 64 spill liggende en plass. Om denne "gamle" teknologien kommer tilbake å får en ny vår? Tja hvorfor ikke, men allerhelst så vil nok produsentene at vi skal laste ned spill da det sparer de for masse penger samtidlig som de selvsagt tar den samme betalingen. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Vil tippe SSD kommer til å ta over for dvd og blueray om noen få år uansett. Slutt på bevegelige deler. Spill, musikk og film på små SSD disker. Greit å tenke litt frem i tid. Tar nok ikke til å ta lang tid før teknologien faller betraktlig i pris. Det vil nok aldri skje. Det koster veldig lite å produsere en DVD/Blu-ray i forhold til en mye mer innviklet SSD-disk. Selv om produksjonsprisen på SSD faller betraktelig vil det alltid være billigere og raskere å produsere optiske disker. En DVD er jo tross alt bare en plastplate på et par gram, mens en SSD er laget av en masse forskjellige materialer og komponenter. Jeg tror DVD og Blu-ray vil holde stand helt til nedlasting blir standarden. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Om litt over 3 år er nok Blu-ray glemt, sikkert mer glemt enn DVD (som er billigere). Da vil kanskje filmer og musikk bli solgt på små flashminnekort i stedet for på CD. Kvaliteten når det gjelder bilde/lyd vil bli bedre fordi man kan lagre mye mer på et minnekort, og "flash-film" spillerne vil bli mindre og ta my mindre plass enn Blu-ray spillerne. Fungerer som en vanlig DVD eller Blu-ray, men man setter inn et minnekort (aka "flash film") i stedet for en CD. Det var jo slik det funket i maaaaaange år før PS2 og Xbox. I gamledager så var spillene på minnekort. Har en skuff med Nintendo 64 spill liggende en plass. Om denne "gamle" teknologien kommer tilbake å får en ny vår? Tja hvorfor ikke, men allerhelst så vil nok produsentene at vi skal laste ned spill da det sparer de for masse penger samtidlig som de selvsagt tar den samme betalingen. Det er sant, men disse "minnekortene" var jo tykke og store. Jeg heller ikke på SSD, men på sånne små flashminnekort i digitalkameraer og mobiltelefoner. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 I en perfekt verden hadde vi ikke hatt filmer på plater men på brikker, men som nevt er pris og ikke minst det miljøaktige perspektivet et par grunner til at jeg ikke tror vi får se dette. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 haha, Steve Jobs klager på høy pris for blu-ray. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 brukerne har hoppet fra dvd til piratnedlasting av mkv filmer, at de har gått over på digital kjøpenedlasting er jo bare fjas. Blu-ray er fantastisk, og jeg er kjempeglad for at ps3 har det innabords. Synd xboxen min ikke har det også. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Det er jo litt sjarm med å ha noen hyllemeter med dvd bokser, spill, etc. istedetfor å ha det lastet ned på eksterne hardisker. Blu-ray har jeg ikke hatt noen formening om egentlig, men når jeg nå kjøper ny laptop så skal den også ha blu-ray spiller. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Må huske att DVD og Blu-ray er trykket det tar produsenten ca 30s og lage 1 disk, motsetning til hvor lang tid det tar og produsere og kopiere over et spill på 10-40Gb til en flash disk. mikrosoft snakke om nedlasting men de tenker ikke på samlere som liker å ha spill/film i fysisk form, eller folk som ikke har så god Internett linje. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Selvsagt kommer ikke MS til å prate om bluray så lenge X360 er hovedfokuset deres i konsollverdenen. Jeg er 99% sikker på at Xbox 3 vil benytte seg av bluray eller et lignende format. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Microsoft failer igjen. Glad jeg har solgt Xboxen min, makan til søppel skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Så de dropper å gi spill på DVD om de tar for stor plass? Har jeg forstått rett? Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Så de dropper å gi spill på DVD om de tar for stor plass? Har jeg forstått rett? McGill snakket om bluray's betydning som filmformat. Dessuten har vel MS og flere andre utgivere allerede gitt ut 360-spill som krever to discer eller mer. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Hadde den hatt Blu-Ray hadde jeg kjøpt den i tillegg til min PS3. Ett salg tapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg