Gå til innhold

Hackere på TV2 servere

Anbefalte innlegg

De siste dagene og i går spesielt på TV2.no serverne var det flere som helt tydelig brukte aimbot og wallhack/esp blant annet ( headshot på et skudd fra andre siden av kartet flere ganger over mange kart for å nevne ett eksempel). Jeg ser på status at Punkbuster står aktivert på TV2.no og mange andre servere men i praksis er det ikke aktivert, ser ikke at PB blir aktivert på min client i allefall og det finnes metoder for å omgå det er jeg sikker på.

Prøvde flere andre servere og opplevde lignende ting fra tid til annen, men TV2 har jo rykte på seg for å være verstinger fra før, eneste grunnen til at jeg spiller der er først og fremst ping ( De står på Lyse sin ende som er min leverandør, og er omtrent eneste stabile servere hvor jeg ikke har ofte opplevd å få disconnect hver 20-30 min). Jeg husker de deaktiverte PB en gang i tiden pga problemer, og selv om det står at PB er aktivert forblir det tydeligvis med ordene.

Vet ikke hva det var i går men det så ut til å være opptil flere cheaters pr server jeg gikk inn på, prøvde flere TV2 og et par andre jeg ikke har pleid å bruke (husker ikke navnet i farten var de som poppet opp øverst på listen) . Drepte effektiv lysten til å spille videre, har vanligvis aldri problemer med å fly heli, men å bli skutt i hodet mens en er pilot fra andre siden av kartet et par ganger langt fra basen ble litt vel mye (var i luften og på god tur og det var ikke med sniper).

Hvilke erfaringer har dere rundt problemet? Hvilke servere/providers har god ping/connection og er gode på å holde spillet fair?

Jeg pleier som regel å spille rush eller også conquest og foretrekker flest mulig spillere altså 32v32. (gleder meg til BF3, og om dette fortsetter kommer jeg antakelig til å kutte ut inntil da).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trudde TV2 hadde PB på jeg.. Det er jo merkelig. Selv har jeg lite erfaring med cheatere på TV2. Noen merkelige ting har jeg sett, men det er ikke ofte. Dog kan det selvsagt være mange som jukser, bare at det ikke er så åpenlyst for folk flest.

Men, bare så det er sagt: Det er OFTE at folk tror noen jukser, også gjør de egentlig ikke det. Mye paranoia ute og går.. Mange som blir kicket fra servere pga. admin tror de jukser (ofte useriøse servere dog, med idiot admins), men som egentlig bare er genuint god..

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Trudde TV2 hadde PB på jeg.. Det er jo merkelig. Selv har jeg lite erfaring med cheatere på TV2. Noen merkelige ting har jeg sett, men det er ikke ofte. Dog kan det selvsagt være mange som jukser, bare at det ikke er så åpenlyst for folk flest.

Men, bare så det er sagt: Det er OFTE at folk tror noen jukser, også gjør de egentlig ikke det. Mye paranoia ute og går.. Mange som blir kicket fra servere pga. admin tror de jukser (ofte useriøse servere dog, med idiot admins), men som egentlig bare er genuint god..

Jeg tåler å få mye juling, men når det er såpass åpenbart som det var i går kveld må jeg begynne å lure. En kan være heldig en gang i blant så klart å treffe tilfeldige folk på andre siden av kartet, men når det blir såpass konsistent som jeg opplevde å går og det vistes tydelig på score. Når de til og med nærmest innrømmer det i chat da blir det vel mye og en mister virkelig lysten til å spille. Har ikke merket mye til sånt tidligere, men de siste par dagene har jeg opplevd flere slike. Det finnes sider som tilbyr slike hack for penger som også kommer seg forbi pb. (inntil pb tar random screenshot eller admin gjør det fra den brukeren som regel men de klarer sikkert å mate pb med falske bilder også muligens. )

Lette litt på nettet og fant også at folk bruker video driver modifikasjoner for å se gjennom busker og trær uten at pb detekterer det uten at en blir tatt på random screenshot.

Uansett er lysten for å spille blitt mye drept etter en slik kveld. derfor er det noen som har tips om servere som er bedre moderert siden pb tydeligvis ikke detekterer slikt for øyeblikket?

Lenke til kommentar

Jeg og MrDarkey har spilt nesten hver eneste kveld på TV2 Squad deathmatch serverne til TV2 og vi er rimelig sikre på at vi har vært borte i en 4-5 cheatere på 2 uker nå. Folk som vet hvor du er, selv om du ikke har blitt spotta (spawnet i ett rom og bare satt deg rett ned og man vet man ikke kan bli sett) og at folk skyter deg med HS på andre siden av mappet med pistol flere ganger på rad. Har selv lurt noen ganger om PB er slått på på TV2 serverne..har også vært drøyt mye russiske spillere på TV2 sine servere i det siste som er over gjennomsnittet "gode"...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var en cheater på når jeg spilte akkurat, han leava like før slutt siden de holdt på å tape (ja faktisk). Det var en sånn liten sint tyskerunge ^_^ Men jeg brydde meg ikke så veldig mye selv om han snipa meg med assaultrifle fra andre siden av mappet, jeg toppa på mitt lag :] Men er det ikke noe måte å melde fra til admins der enda? Flere som prøve forskjellige vanlige commands (fra andre spill i hvert fall.) så jeg.

Lenke til kommentar

Så litt på flere av de sidene som tilbyr hack (fri tilgang med abonnement på "tjenesten" til og med ^^).

De omgår PB med å mate den med falske data, pb sjekker om data er uendret i minne f.eks, men de klarer å sende den en "ren" checksum så PB tror det er lovlig spilling som pågår. PB kan ta random screenshot og sende for sjekk, men selv det klarer de å omgå med å sende "rene" bilder istedet.

Er ikke mye vits i om det er PB eller ikke så lenge de klarer å hijacke PB til å tro at det er rent uansett. Eneste som nytter egentlig er admins som tar opprensknings runder og der er TV2 Serverne langt back i min erfaring. Men det er også desverre blant de eneste jeg kan spille på uten å plages av lag.....

Spesielt nå like før COD: Black ops kom ut har det vært en enorm oppsving i antall cheaters med aimassists som regel. Er et par jeg vet om nå hvor jeg dropper serveren det sekundet jeg ser de kommer inn. Flere har til og med egen klan tag's, husker en kveld de hadde [Hackor] som tags og satt med lmg og meiet ned alle som dalte ned i fallskjerm. 3 headshots på rad rett etter spawnet og ikke nådd nærheten av bakken så ga jeg opp for min del. Eller de berømte sniperne som kan vinne et kart alene løpe rundt og insta drepe alle de møter og vet alltid hvor du er selv om du tok lange runder for å komme bak de usett.

Plukket opp medal of honor og call of duty, men etter bc 2 føles de som et stort steg tilbake. Sukk.... WTB en PB type som faktisk fungerer.....

De burde gjort en fullstendig revisjon på PB systemet, gjort om alle calls og gjort alt for å skjule det så det hadde vært ren gjetting å skulle kunne finne ut hvordan en kan mate falsk informasjon. Systemet er desverre knekt og folk som artificial aiming tjener godt på å utnytte det ved å selge til cheaters.

Enda bedre konstante små endringer i PB, hele tiden endre noe så for hver dag vil pb blitt oppdatert og forrige dagens hacker ville blitt tatt på flekken. Gjort det utrolig tungvint og slitsomt for hackerne og hele tiden måtte oppdatere og knekke på nytt. Live oppdatering hadde gjort susen også, plutselig endret metode under en spille runde og tatt de 2-3 hackerne.

Jaja.... kan vel drømme antar jeg. Bare så himla lei og håper at de kommer med et mye mer solid system før Battlefield 3.....

Lenke til kommentar

Var en cheater på når jeg spilte akkurat, han leava like før slutt siden de holdt på å tape (ja faktisk). Det var en sånn liten sint tyskerunge ^_^ Men jeg brydde meg ikke så veldig mye selv om han snipa meg med assaultrifle fra andre siden av mappet, jeg toppa på mitt lag :] Men er det ikke noe måte å melde fra til admins der enda? Flere som prøve forskjellige vanlige commands (fra andre spill i hvert fall.) så jeg.

Både BC2 og MW2 ++ burde hatt samme løsning counter-strike !

Clan baserte servere med admins spillende hele tida, hvor de da banner fanskap så fort de viser seg.

Har ikke vært borti bedre fps online løsning en det !

Så hvorfor luringa som lager spill ikke kan benytte seg a ting som faktisk fungerer i nye spill er en meg en stor gåte... :angry:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flere og flere servere (inkludert mine egne) er nå knyttet opp mot PBBans.com - dette er en stor database (kall det gjerne svarteliste) med folk som er utestengt for juks.

Kort fortalt - blir en spiller utestengt fra en server pga. juks, og denne serveren er med i PBBans.com nettverket, blir han automatisk utestengt fra alle serverne i dette nettverket.

Etter at jeg fikk godkjent mine servere, og satt opp stream mot PBBans.com, så ble det tatt 48 spillere på 1 døgn (!!) på den mest populære serveren min. Hovedsaklig russere som har blitt utestengt andre plasser, men som nå har kommet tilbake med en form for cheat som punkbuster ikke oppdager enda. Bare synd for dem at dem allerede er tatt ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...