Gå til innhold

Prisras for Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundt 5000 uten abo er da ikke så hakkendes gale når man ser på funksjonaliteten til denne kontra tilsvarende brett fra andre leverandører. Selv ville jeg nok heller hatt en galaxy tab til 5600 enn en ipad til 5400 eller huawei n7 til ca 3000.

 

Tror imidlertid jeg venter til markedet modner litt (og ikke minst til dise bilr tilgjengelig med android 3 og full tilgang på android market). Eller eventuelt til apple løsner litt på snippen og åpner for flash slik at jeg kan streame tv-serier fra hulu o.l.

Lenke til kommentar

Denne har en alt for liten skjerm. Enheten er for liten til at det er noen vits i å ha den med, siden en Galaxy S mobiltelefon med 4" skjerm i praksis gjør samme nytten. Samtidig er den likevel for stor og klumpete til å ha i lommen, i tillegg til at man alltid har med seg mobiltelefonen uansett, så da er det bedre å "nøye" seg med mobilskjermen når man er på farten vil jeg påstå, langt mer praktisk.

 

Dermed er ikke dette en enhet særlig mange gidder å dra med seg når de skal reise/farte rundt, så dette blir vel stort sett noe man har liggende hjemme, som en sofasurfer eller en ebokleser. Og med den typen bruk er det en fordel med enda større skjerm, som den på iPad, argumentet med at 7"-skjermen ikke er så himla mye større enn mobilskjermen gjelder også hjemme.

 

iPads skjerm er, pga skjermproporsjonene, dobbelt så stor arealmessig, og egner seg langt bedre til surfing, eboklesing, spilling og diverse andre ting. Film er stort sett det eneste en bredere skjerm egner seg bedre til, med har man enheten nesten utelukkende hjemme uansett ser man ikke film på denne - man ser film på TVen i stedet.

 

Skjønner rett og slett ikke vitsen med Galaxy Tab så lenge skjermen er såpass liten, venter heller til det kommer modeller med større skjerm.

 

Og prisen er fortsatt latterlig høy. 5600? For en såpass liten enhet, med så (i praksis) snevre bruksområder utover det mobiltelefonen allerede tilbyr? Spar meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...