Gå til innhold

Ny Gamer PC

Anbefalte innlegg

HEI

(Er dansk... men jeg bor i Norge... og da dette er min mest fortrukne kilde til alt det gode vi gamere har og glæde os til.. håber jeg ikke det er et problem :whistle: )

Sidder her og kigger igennem emner vedr: Ny gamer PC..

Men håber ikke at det gør nået at jeg opretter endnu et emne ... ;)

Jeg har været væk fra PC markedet i flere år, da jeg har holdt mig til Mac B)

(Elsker stadig Mac, men har efterhånden lært det at man betaler for meget for mærket Mac)

Derfor er jeg nu gået på udkig efter en Gamer PC... :cry:

Jeg har kigger lidt på de forskellige tilbud på Komplett.no, Lefdal etc..

Men synes uanset hvilken "færdig" montert modell jeg vælger får jeg altid ting jeg ikke føler jeg trænger.. :angry:

som fx lefdals udvalgte virker lidt ekstreme på punkter jeg føler jeg kunne have brugt andre steder..

Så mit spørgsmål er som, så mange andre hvad foreslår i, mine IT-GUDER... B)

Vedr: Prisen helst i nærheden af 10.000 men er det spørgsmål om et fx. bedre grafikkort som sprænger det med et par 100 lapper... hvis det har en go grund ofc ;)

De hårde fakta:

1. Har ikke lyst til at samle den selv (Garanti etc)

2. Prisen må ligge omkring 10.000

3. Jeg spiller mest, og kommer ikke til at bruge den til så meget andet dagligt end musik, billeder etc

4. Kabinettet helst UTEN lys... Liker veldig godt stil rene kabinetter som fx

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589211

4. Min krav:

4a: 1 TB lagringskapasitet

4b: CD / DVD brænder

4c: WIndows 7 (trænger ikke at være forhånds installert, men gerne installations CD/DVD)

(Side spørgsmål hvilken version windows 7 foreslår i til gaming?)

5. Ting jeg ikke trænger:

5a. Blue-ray afspiller

5b. Blue-ray Brænder

5c. evt. 3D funktioner...

5d. Skærm

5e Keyboard, Mus

MVH

Mads...

På forhånd tusind tak for al hjælp

Endret av Masimo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kay har fået lidt hjælp på freak.no ... ;) fik lidt hurtigere svar der ... meeen, ville lige tjekke her også... Har sat denne sammen...

En Gamer I20 på komplett.no

Kabinett: Antec Three Hundred Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB, Audio

Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870 2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Hovedkort: MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 DDRIII, ATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Genie, DrMOS

Hukommelse: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, CUDA, 320bit

HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

Brænder: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett

(Synes det er mye at gi 771,- for ultimate versionen? eller er det værd det i forhold til evt. opgradering av andre dele?)

Prisen er 9365,-

Det der irritere meg med opplegget er der kun er 2x 2GB minde .. men opplegget fra komplett.no lader mig ikke velge mere..!

Og der er en Intel, og jeg som havde hørt at AMD er bedre til Gaming ..

Plus det er jeg lidt i tvivl om strømforsyningen, Kabinettet og Hovedkortet? nogen forslag, eller kan det godkendes`? :whistle:

Men dette er det eneste opplegget til den pris og det grafikkort som jeg vil ha... altså omkring 10.000

Lenke til kommentar

Kay har fået lidt hjælp på freak.no ... ;) fik lidt hurtigere svar der ... meeen, ville lige tjekke her også... Har sat denne sammen...

En Gamer I20 på komplett.no

Kabinett: Antec Three Hundred Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB, Audio

Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870 2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Hovedkort: MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 DDRIII, ATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Genie, DrMOS

Hukommelse: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, CUDA, 320bit

HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

Brænder: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett

(Synes det er mye at gi 771,- for ultimate versionen? eller er det værd det i forhold til evt. opgradering av andre dele?)

Prisen er 9365,-

Det der irritere meg med opplegget er der kun er 2x 2GB minde .. men opplegget fra komplett.no lader mig ikke velge mere..!

Og der er en Intel, og jeg som havde hørt at AMD er bedre til Gaming ..

Plus det er jeg lidt i tvivl om strømforsyningen, Kabinettet og Hovedkortet? nogen forslag, eller kan det godkendes`? :whistle:

Men dette er det eneste opplegget til den pris og det grafikkort som jeg vil ha... altså omkring 10.000

Denne har 8 GB DDR3 minne, og 1,5 TB harddisk + det andre man trenger til normal gaming

http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/PAHPE345SC/hp-pavilion-elite-hpe-345sc men skjønner at alle spesifikasjonene ikke er like bra som du har satt opp.

Endret av Shadow
Lenke til kommentar

IKKE BRUKE GREEN SÅ OS DISIK

HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache så Windows på. Kjøp black! ed.

Greendisker kjører på 5400RPM og tar seg pauser av og til for spare strøm. Så du kan oppleve at alt henger deg i xx sek.

Hva skjermkort har du fra før?

Siden Oktober kommer ATI med 6xxx serien :D

PSU hm virker crap men.

Se sette opp anna pc litt snere i kveld så mitt forslag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...