Gå til innhold

Anmeldelse: Sports Champions (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du lurte på om "move" ikke hadde mer å by på! ;-)) Ha en god dag Øystein.

Det har eg aldri lurt på. Eg har brukt ei negativt tona overskrift på eit dårleg spel, men orda "move" og "meir" var aldri inne i biletet. Dette høyrest kanskje utruleg ut, men det einaste eg bryr meg om er kvaliteten på eit spel, ikkje kven som lagar det, eller kva plattform det kjem til.

God dag til deg òg :)

Lenke til kommentar

Hva gjelder diskos/frisbee-spillet tror jeg nok det er som du sier; at du ikke helt har teken. Synes det er meget festlig og presisjonen er også her upåklagelig. Min samboer derimot klarer ikke få det til, men hun sliter til gjengjeld stort med å kaste frisbee i det virkelige liv også. Det er med andre ord åpenbart at en viss teknikkforståelse bør ligge i bunn.

Lenke til kommentar

Og du lurte på om "move" ikke hadde mer å by på! ;-)) Ha en god dag Øystein.

Det har eg aldri lurt på. Eg har brukt ei negativt tona overskrift på eit dårleg spel, men orda "move" og "meir" var aldri inne i biletet. Dette høyrest kanskje utruleg ut, men det einaste eg bryr meg om er kvaliteten på eit spel, ikkje kven som lagar det, eller kva plattform det kjem til.

God dag til deg òg :)

Men det er veldig bra å høre. B)

Lenke til kommentar

Spørsmål, er det lag på Move? Forsinkelser?

Den taklar ikkje alt. Blir det mange kjappe rørsler på kort tid har eg merka meg at ting ikkje blir registrert. Dette er derimot unntaket, og som grunnregel er Move-teknikken i seg sjølv svært imponerande. Det er nok heller utviklarane det kjem an på, og om dei har gjort ein god nok jobb. Visse spel har litt lag, andre ikkje, så det er heilt tydeleg at Move kan levere varene.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på.. finnes det to forskjellige "kontrollere" !? En med kule på og en uten!? Hva heter de i så fall!? Og, når man snakker om at man trenger "2 kontrollere", snakker man da om "en med og en uten kule", eller "to med kuler" !?

Håper noen skjønte dette!? :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på.. finnes det to forskjellige "kontrollere" !? En med kule på og en uten!? Hva heter de i så fall!? Og, når man snakker om at man trenger "2 kontrollere", snakker man da om "en med og en uten kule", eller "to med kuler" !?

noen spill krever 2 motion kontrollere (de med kule på toppen), f.eks bueskyting og gladiator delen i sports champion. Noen spill krever kun en motionkontroll, og noen spill vil krever motion kontroll og en navigasjonskontroll (den med joysticken på). Foreløbig er det vel ingen spill som krever sistnevnte, men vet at den vil bli brukt i blant annet Killzone3 og andre skytespill

Lenke til kommentar

Enig med karakteren, Sports Champions er skikkelig gøy. Spilte masse sammen med et par kamerater i helgen, vi hadde det skitartig. SC viser at Move kan være kult, gleder meg til det kommer mer som utnytter Move på denne måten.

@garnok

ingen av de spillene du nevner krever 2 stk. Move kontrollere, du kan bruke 2, men de krever kun 1.

Lenke til kommentar

Min favoritt er Discgolf og Bocca.

I begynnelsen så var det utrolig vanskelig å kontrollere i discgolf, men dette er noe man lærer seg etterhvert.

Det jeg like med move og sport champions er hvor likt du beveger deg som du ville gjort det ute i det virkelige liv.

F.eks, nå har jeg spillet Discgolf aaaalt for mye, og for å kaste MAX lengde, så må du faktisk ta i ganske hardt, og jeg er fullstendig mørbanket i armen. lol :-)

edit lol: Discgolf

Aner ikke hvordan jeg klarte å skrive discogolf så mange ganger uten å legge merke til hvor retarded det høres ut :p

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

@fluks: Takk takk. Følte jeg var den eneste som tok det som et lite stikk at folk snakker om diskos/frisbee/diskogolf etc. mens dette klart er snakk om diskgolf (eventuelt frisbeegolf om du vil).

Som et lite apropos til nøyaktigheten i diskgolf: jeg har spilt 3-4 ganger i virkeligheten, og får det sjelden til. Mine frisbee'er havner sjelden der jeg ønsker. Kompisen min derimot deltar stadig i offisielle stevner, og er en habil spiller.

Når vi spiller Move er det samme greia: jeg får det sjelden eller aldri til, mens kompisen min, fra første stund, sendte frisbee'n nøyaktig dit han ville. Gang på gang. Synes det var ganske imponerende.

Lenke til kommentar

Dette er vel det største problemet med Move (som i grunn også gjelder Wii). Noen folk vet ikke hvilke kontroller man trenger og ikke trenger, så det blir forvirrende. For de som spiller mye er ikke dette noe stort problem, men for f.eks. foreldre kan det ble litt mye å forholde seg til.

Men for å svare på det Bone spør om; Om du vil spille sammen med andre, kommer det helt ann på hvilket spill du spiller hvilke kontrollere du trenger. I Sports Champions brukes vel bare de "med kule", så da trenger du 2 stk. av de. I f.eks. SOCOM 4 kommer man nok til å trenger 2 "med kule" og 2 "uten kule". Alternativt, kan man visst bruke en vanlig SIXAXIS/Dual Shock 3 som erstatning for de "uten kule".

"Uten kule" = Navigation controller.

"Med kule" = Move controller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...