Gå til innhold

fjerne scrollbars på textarea i html

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste. Har pløyd gjennom både xhtml og css reference på w3schools.com, men finner ikke ut hvordan man gjør det

Disse er fryktelig irriterende sån det eneste som skal synes av textarea er des som står der...

For referanse www.fundingsrud.net/new Hold musa over linkene og se på det røde

PS - operabrukere kommer til å se hele ramma fordi opera ikke støtter css2 fullt ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, fantastisk! Det hjalp mye, men ikke helt.

Hvis jeg skulle være så dum at jeg skrev en tooltip som er for stor, så vil scrollene komme tilbake.

Hvilke andre verdier kan jeg gi overflow? Har pørvd med no og none, men det hjalp ikke...

Edit: så ikke designerus sin post. Mange takk!

PS. synes du fortsatt siden er klassisk? ;)

Lenke til kommentar

Har lekt litt med tanken p en firkan pr menyvalg ja :)

Gråtone-opplegget er bevisst - det er ohvedmålet med dette designet

Nå er jeg skikkelig amøbe med tegneprogrammer - du skulle bare visst hvor lang tid det tok å lage denne logoen. Men igjen, anonymt, enkelt i gråtoner er målet

Lenke til kommentar

nææhæ

(ok da, så er det bare fordi jeg endelig har retta på det :=)

Lå en tidligere versjon bak de andre linkene som bare ligger der for å si fra at siden ikke er ferdig... Rettet.

Er litt sløv med å oppdatere endringer over til undersidene. Gidder ikke styre med det + innhold før jeg er fornøyd med designet. Tror jeg er det snart, siden ingen kommer med mye kritikk lenger. Jobber med det dynamiske innholdet nå.

Retta opp en bug i telleren som gjorde at alle linker økte telleren. Litt teit å hoppe rundt på underseksjoner, og finne ut at man er en ny bessøker hver gang... Nå er det begrenset til en sessjon.

Snart kommer avstemningen, så jeg kan få en offisiell vote på om folk liker siden :)

Lenke til kommentar

ok får kaste et par tips på bålet jeg da :p

- Lag logoen med et bildebehandlingsprogram. Få deg photoshop gutt!!! (Bruk en pen font (Arial?), skriv "findingsrud" med svart og ".net" med rødt f.eks?)

- Kanskje bruk 1 px border på tabellen til høyre. Svart.

- Ikke bruk standard font (Times etc.) , bruk gjerne Verdana eller Arial (som jo "alle" har)

- Litt AA på meny-teksten hadde ikke gjort noe.

- De firkantene i menyen; jeg ville gjort dem litt mindre og helt svart.

Lenke til kommentar
ok får kaste et par tips på bålet jeg da :p

- Lag logoen med et bildebehandlingsprogram. Få deg photoshop gutt!!! (Bruk en pen font (Arial?), skriv "findingsrud" med svart og ".net" med rødt f.eks?)

- Kanskje bruk 1 px border på tabellen til høyre. Svart.

- Ikke bruk standard font (Times etc.) , bruk gjerne Verdana eller Arial (som jo "alle" har)

- Litt AA på meny-teksten hadde ikke gjort noe.

- De firkantene i menyen; jeg ville gjort dem litt mindre og helt svart.

Skal vi se her:

Photoshop elements - holder det? Det jeg har brukt. :D Kan ikke tegne!!

.net med rødt - hmm, mulig, mulig

Bruker arial black på menyen. Har igrunn ikke kommet så langt at jeg har tenkt på fundingsrud.net eller vanlig <p>. God ide å bytte på fundingsrud.net iaf :yes:

Mener du at jeg bør ha skille til tabellen til høyra? Kommer ikke menyen til å se fjern ut da?

Litt AA?

Bytte firkanter? Igjen? :D Det er jo de det blir mast mest med jo... Ok, skal ta det

Anyway - takk for bra konstruktiv kritikk! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...