Øystein W. Høie Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Overraskende funn fra Intel. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Gjelder dette også for PS3? mange titler må man installere deler av på harddisken (heavy rain, kommende GT5 osv.). Vil man få raskere loading, ytelse osv, ved bruk av ssd på ps3? Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Åååå, får bare mer og mer lyst på SSD! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det forklarer hvorfor digitalkameraer med Flash-minnekort (små SSD-er) på mobiler og digitalkameraer lastes så fort, uten at man trenger prosessorer på flere GHz Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Høres ut som at Intel endelig har oppdaget at "peak performance" er ganske uviktig for sanntidssytemer med virkelige brukere. Jeg er fristet til å hevde at dette også tyder på at mange spille er programmert av idioter, som ikke sannsynligvis ikke forstår hvor sårbar I/O er i en PC. Men jeg lurer også på om Intel prøvde en AMD maskin. :-) Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kjøpe mer minne er vel også en løsning? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kjøpe mer minne er vel også en løsning? Mer RAM når man ikke bruker opp det man har gir lite eller ingen ytelsesforbedring. De færreste trenger mer enn 8 GB DDR3 RAM. Dessuten koster det fort over 5000 kr. om man skal ha mer enn 8 GB DDR3 RAM, så om man har nok RAM (minne) er det ingen vits å kjøpe mer. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hva er vits med hybrid-disk, når man kan ha 100% SSD. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hadde de ikke vært så dyre så hadde det vært instant kjøp! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Tror i og for seg på dette, men vil lene meg litt på det faktum at Intel sannsynligvis ikke føler de selger nok steindyre SSD-disker. Koser meg med min Velociraptor! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det er vel et par ting som er innlysende: Enhver spillmotor (være seg Unreal eller annet) benytter forskjellig teknikk for å forutsi bevegelsene og laste adat fra diskene. "Overraskende funn fra Intel". Forbløffende at de er overrasket over dette. Har vi ikke med folk fra bransjen å gjøre? Hvorfor er man overrasket over at 'bedre' maskinvare gjør jobben 'bedre'? Men intel har vel kanskje funnet noe som tilhører konsoll-genereasjonen av spill, at det finnes kode & maskinvare som ikke er optimalt for slike spill er vel heller ingen overraskelse. Hvorfor er alle så overrasket? Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Mer ram hjelper ikke vis du har over 2GB og 32bits windows. Derimot hjelper det vis du har 64bits windows, da vær apps da får 4GB tildelt versus 2GB under Win 32bits. Men beste hadde vært at de går over til 64bits over hele fjøla på de spill som har mye grafikk. Og 12GB med DDR3 koster ca 3400kr for 3x4GB brikker.. mindre om du går for 6x2GB brikker. - GenRabbit - Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dette er overhodet ikke nyheter. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 'Dette er overhodet ikke nyheter' Hvorfor ikke? Årets IDF var vel fra 13 sep. til 15 sep og Intel presenterte disse dataene iløpet av denne perioden så kan jo helt fint falle i kategorien nyhet. Om du sikter til kjennskapen til at SSD er raskere enn vanlig roterende disk så er det uansett ikke det som er kjernen i saken her... Min Intel SSD er en av de bedre investeringene jeg har gjort i nyere tid Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 SSD støtter vel ikke FAT32 formatet på PS3 så det blir vanskelig. At du får verre grafikk og ikke minst loade tider med vanlig disk kontra SSD harddisk har vært kjent leenge innenfor sim miljøet jeg henger i, men SSD koster for mye, en bra 256 gb koster 5-6000 kr, og gode SSD merker er langt i mellom, så klart Intel proklamerer at SSD er bedre, de er blandt de som lager de beste (OG aller dyreste) SSD diskene. Og t.o.m da tåler den bare 100000 ganger bruk av hver sektor, dvs du kan ikke kjøre defrag, slette og legge inn spill, filer og andre programmer osv med mindre du vil disken skal vare noen år.. Så var det spørsmål om hovedkort som takler 600 mb/s sata da, du må skaffe ett PCI-E 600 mb/s Sata kort, det blir også noen tusenlapper for ett bra merke. 64gb SSD blir som regel den mest kjøpte løsninga, da får du så vidt plass til windows og viktige programmer, let alone dagens spill som gjerne kommer opp mot 10gb stykket. Bedre løsning: 8gb ram versting ram til mindre enn halvparten av prisen, og la spillet pre-rendere Lenke til kommentar
Gjest anotherzen Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kjøpe mer minne er vel også en løsning? Mer RAM når man ikke bruker opp det man har gir lite eller ingen ytelsesforbedring. De færreste trenger mer enn 8 GB DDR3 RAM. Dessuten koster det fort over 5000 kr. om man skal ha mer enn 8 GB DDR3 RAM, så om man har nok RAM (minne) er det ingen vits å kjøpe mer. Jeg kjøpte nettop 12GB (3x4GB) 1333mhz ddr3 ram for 2499kr på komplett, og billigere får man det også med høyere frekvens. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 PS3 støtter SSD harddisk i følge IGN. Innstaleringen på MGS4 gikk så vidt litt fortere med SSD en vanlig HDD, men installering av spill/demoer gjekk enormt mye raskere med SSD, og det gjekk en del forterere og laste inn save på spill. Der er en hode til hode video som viser forskjellen: http://www.ign.com/videos/2009/05/18/ufc-2009-x360-george-st-pierre-vs-matt-hughes Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Dette er jo helt logisk. Jeg som hater HDD støy forsøkte meg på en WD green 1T som C: disk, med det resultatet at når elkelte lyder i spillet ble spilt av stoppet det opp i noen 10-dels sekunder. Og dette er jo noe av det samme bare mer ekstremt. Selvfølgelig er denne disken nå brukt som backup disk Ja, fikk enda mere lyst på SSD Lenke til kommentar
Gjest apsis Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Så var det spørsmål om hovedkort som takler 600 mb/s sata da, du må skaffe ett PCI-E 600 mb/s Sata kort, det blir også noen tusenlapper for ett bra merke. Hovedkort med S-ATA 600 er både (relativt) billige og vanlige, har større problemer med å finne S-ATA 600 SSD-disker som ikke overskrider budsjettet. Vurderer en direkte PCI-E 4x SSD-disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg