RansoM Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har planer om å få en stor samling av krigsfilmer på DVD. Men når jeg sitter å skal bestille er det ikke alltid så lett å huske alle filmer jeg har sett og har hørt om. I tillegg er det sikkert mange filmer jeg ikke har hørt om. Derfor trenger jeg litt hjelp. Her er en liste over de filmene jeg nå har: * Apocalypse Now Redux * Platoon * We Were Soldiers * Saving Private Ryan * Windtalkers * Hamburger Hill * Full Metal Jacket * Black Hawk Down * Tigerland * The Thin Red Line * When Trumpets Fade * Enemy At The Gates Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Det gikk en gang en krigsserie fra Vietnam på TVN, tror den gikk på TV4 også. Noen som husker hva den heter? Håper noen kan hjelpe litt til her Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Høres ut som en spennende samling. Ta en titt på The Dirty Dozen (gammel, Commandos-aktig film fra WW2). Vet ikke om den finnes på dvd da , men den fortjener en plass i en krigssamling. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har planer om å få en stor samling av krigsfilmer på DVD. Men når jeg sitter å skal bestille er det ikke alltid så lett å huske alle filmer jeg har sett og har hørt om. I tillegg er det sikkert mange filmer jeg ikke har hørt om. Derfor trenger jeg litt hjelp. Her er en liste over de filmene jeg nå har: * Apocalypse Now Redux * Platoon * We Were Soldiers * Saving Private Ryan * Windtalkers * Hamburger Hill * Full Metal Jacket * Black Hawk Down * Tigerland * The Thin Red Line * When Trumpets Fade * Enemy At The Gates Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Det gikk en gang en krigsserie fra Vietnam på TVN, tror den gikk på TV4 også. Noen som husker hva den heter? Håper noen kan hjelpe litt til her Noen knallfilmer som bør høre med i en slik samling: "Das boot" ( ubåten) "Ørneredet ( med Clint Eastwood) "Den lengste dagen" ( tror den heter "the longest day") kanskje den beste filmen om d-dagen Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Noen knallfilmer som bør høre med i en slik samling: "Das boot" ( ubåten) Da kom jeg på enda en film, U-571. Den finnes garantert på dvd. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Band Of Brothers er et must, ja! Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har planer om å få en stor samling av krigsfilmer på DVD. Men når jeg sitter å skal bestille er det ikke alltid så lett å huske alle filmer jeg har sett og har hørt om. I tillegg er det sikkert mange filmer jeg ikke har hørt om. Derfor trenger jeg litt hjelp. Her er en liste over de filmene jeg nå har: * Apocalypse Now Redux * Platoon * We Were Soldiers * Saving Private Ryan * Windtalkers * Hamburger Hill * Full Metal Jacket * Black Hawk Down * Tigerland * The Thin Red Line * When Trumpets Fade * Enemy At The Gates Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Det gikk en gang en krigsserie fra Vietnam på TVN, tror den gikk på TV4 også. Noen som husker hva den heter? Håper noen kan hjelpe litt til her Noen knallfilmer som bør høre med i en slik samling: "Das boot" ( ubåten) "Ørneredet ( med Clint Eastwood) "Den lengste dagen" ( tror den heter "the longest day") kanskje den beste filmen om d-dagen Har Das Boot, Rødt hav, U571 og The Hunt For Red October. Har også Behind Enemy Lines vist noen regner det som krigsfilm. Ørneredet må jeg bestille. Den lengste dagen var veldig gammel, 1962. Skal tenke på det. Noen som har sett A Bridge Too Far? Edit: Har mest lyst på filmer av litt nyere dato. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du har jo "Pearl Harbour" da. Første delen av den syns jeg var for kjedelig, men den er bra etter at den kommer til "saken" Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Noen knallfilmer som bør høre med i en slik samling: "Das boot" ( ubåten) Da kom jeg på enda en film, U-571. Den finnes garantert på dvd. Å da kom jeg på K19 Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 K19 er nå bestillt Lenke til kommentar
sete Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har planer om å få en stor samling av krigsfilmer på DVD. Men når jeg sitter å skal bestille er det ikke alltid så lett å huske alle filmer jeg har sett og har hørt om. I tillegg er det sikkert mange filmer jeg ikke har hørt om. Derfor trenger jeg litt hjelp. Her er en liste over de filmene jeg nå har: * Apocalypse Now Redux * Platoon * We Were Soldiers * Saving Private Ryan * Windtalkers * Hamburger Hill * Full Metal Jacket * Black Hawk Down * Tigerland * The Thin Red Line * When Trumpets Fade * Enemy At The Gates Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Det gikk en gang en krigsserie fra Vietnam på TVN, tror den gikk på TV4 også. Noen som husker hva den heter? Håper noen kan hjelpe litt til her Noen knallfilmer som bør høre med i en slik samling: "Das boot" ( ubåten) "Ørneredet ( med Clint Eastwood) "Den lengste dagen" ( tror den heter "the longest day") kanskje den beste filmen om d-dagen Har Das Boot, Rødt hav, U571 og The Hunt For Red October. Har også Behind Enemy Lines vist noen regner det som krigsfilm. Ørneredet må jeg bestille. Den lengste dagen var veldig gammel, 1962. Skal tenke på det. Noen som har sett A Bridge Too Far? Edit: Har mest lyst på filmer av litt nyere dato. "Den lengste dagen" er kjempebra...det er også "8 fortapte menn". I tillegg finnes det filmer som "Patriot" og "Glory". Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 8 fortapte menn elns er drit bra! Du må også ha 3 konger Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 "Kelly's helter" må også nevnes. Selv om den vel er sånn halveis komedie. Med bl.a Clint Eastwood og Donald Sutherland Lenke til kommentar
Legion Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 The Guns of Navarone The Great Escape The Heroes of Telemark, fant den dog ikke på DVD Lenke til kommentar
do'h Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 windtalker er ikke en krigs film, dert er en john woo action film som er satt under andre verdens krig, det er en drit film, den har ikke noe å gjøre i en krigs film samling.... jeg har bestilt a bridige to far, med litt flanks så får jeg den i dag. Apocalypse Now, er heller ikke en krigs film, mer en anti krigs film som skal vise hvor totalt idiotisk vietman krigen var, men det er i vertfall en meget bra film, BHD, we were soldiers, full metal jacket, platoon er alle bra filmer, men hvis du skal ha krigs filmer må du ha: the bridge on the river Kwai. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 The Guns of NavaroneThe Great Escape The Heroes of Telemark, fant den dog ikke på DVD "Tora tora tora" "Patton" .. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Jepp, og anbefales på det sterkeste. Bedre enn mange av de filmene du og andre har tenkt på. Band Of Brothers er nødvendig dersom du skal ha en verdig krigsfilmsamling. Den begynner på NRK nå snart, men jeg anbefaler å se episodene mest mulig i sammenheng. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Jepp, og anbefales på det sterkeste. Bedre enn mange av de filmene du og andre har tenkt på. er nødvendig dersom du skal ha en verdig krigsfilmsamling. Den begynner på NRK nå snart, men jeg anbefaler å se episodene mest mulig i sammenheng. "War & remerance" - som gikk på Tv for noen år siden var heller ikke borte. Den er også tilgj. som sånn box set Takk for tipset om den som begynner i NRK forresten Lenke til kommentar
sete Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Lurer på å bestille Band Of Brothers Box Set. Noen som har sett denne serien? Jepp, og anbefales på det sterkeste. Bedre enn mange av de filmene du og andre har tenkt på. Band Of Brothers er nødvendig dersom du skal ha en verdig krigsfilmsamling. Den begynner på NRK nå snart, men jeg anbefaler å se episodene mest mulig i sammenheng. Ja, tror den gikk på TV4 i jula. Så kun én episode Vet du når NRK sender serien? Jeg må se den! Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 de sender den til helgen Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Heroes of Telemark, fant den dog ikke på DVD Platekompaniet har den med norsk tekst til kr 99,50,- Og den kan anbefales! Til trådstarter: Du har en fin samling krigsfilmer, og var jeg deg ville jeg ikke forsøplet den med K19 og Pearl Harbour. Det er svake filmer som ikke har noe å gjøre i selskap med Apocalypse Now, Full Metal Jacket, Platoon o.l. Men det er min ydmyke mening da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå