mcgroven Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Microsoft smiler hele veien til banken, etter ett døgns salg! Les hele saken Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Er ingen Halo-fan og har bare spilt 3'ern (tror jeg?) men her er det vel bare en ting å si: Wow. Om historien har lært oss noe så bør det være: Aldri undervurder Microsoft. Det selskapet kan virkelig gjøre store ting når de legger musklene sine i det. La oss håpe de klarer det samme med Windows Phone 7... (Ja, jeg vet Bungie har stått for utviklingen av spillet, blah, blah..) Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Helt vannvittig. Finnes det noen estimering på hvor mange kopier som er solgt? Enorme summer som har skiftet eier på kort tid, i hvertfall. Endret 17. september 2010 av Laland Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Som du faktisk påpeker selv så er det Bungie som utviklet Halo: Reach. Ser ikke helt hva Halo derfor har med Windows Phone 7 å gjøre..? Eneste likheten er at Microsoft har pengene til reklame og markedsføring til begge produktene. Ellers er det jo imponerende at spill gruser de andre mediene ned i støvlene. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Error: Halo er MS' største merkevare innenfor underholdningsbransjen etter Xbox. De eier Halo-navnet, merket og alt assosiert med det. Microsoft markedsfører og pusher Reach alt hva de kan siden det er et produkt, og det er Windows Phone også. Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg kan være enig med at god markedsføring er viktig, men hvis Bungie hadde vært dårlige spillutviklere hadde aldri Halo vært så populært i utgangspunktet. Det samme gjelder Windows Phone. Hvis de som lager telefonen lager et dårlig produkt, vil det også floppe (kanskje ikke de første dagene, men når folk begynner å høre "word of mouth"). Lenke til kommentar
Amored Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Har dere sett videoene på Inside Xbox? Man kan skjønne hvorfor MS klarte å fange så mange kunder! Spillet er jo også kjempebra! Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ellers er det jo imponerende at spill gruser de andre mediene ned i støvlene. Tja det kommer litt ann på hvordan denne summen er blitt beregnet mener nå jeg. I utgangspunktet koster et spill vesentlig mer enn en kinobillett. Det vi derimot ikke vet er hvilken pris som er satt til grunn for beregningen av begge disse. Ser vi bare på prisene her i Norge koster et spill ca 5 ganger mer enn en kinobillett. Vil tippe at film knuser spill rimelig greit når det gjelder antall. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ellers er det jo imponerende at spill gruser de andre mediene ned i støvlene. Tja det kommer litt ann på hvordan denne summen er blitt beregnet mener nå jeg. I utgangspunktet koster et spill vesentlig mer enn en kinobillett. Det vi derimot ikke vet er hvilken pris som er satt til grunn for beregningen av begge disse. Ser vi bare på prisene her i Norge koster et spill ca 5 ganger mer enn en kinobillett. Vil tippe at film knuser spill rimelig greit når det gjelder antall. Men nå er det ikke antallet som er interessant for utvikler og utgiver. Det er vel heller summen. Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Helt vannvittig. Finnes det noen estimering på hvor mange kopier som er solgt? Enorme summer som har skiftet eier på kort tid, i hvertfall. Joda, de har estimert salget etter 24 timer til å være over 3 millioner. (http://gamrfeed.vgchartz.com/story/82014/halo-reach-sells-over-3-million-units-in-the-first-24-hours/) Dette er vel å merke bare estimat, MS eller andre har ikke kommet med sikre tall enda. Endret 17. september 2010 av Frode789 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg kan være enig med at god markedsføring er viktig, men hvis Bungie hadde vært dårlige spillutviklere hadde aldri Halo vært så populært i utgangspunktet. Det samme gjelder Windows Phone. Hvis de som lager telefonen lager et dårlig produkt, vil det også floppe (kanskje ikke de første dagene, men når folk begynner å høre "word of mouth"). Hvis Bungie hadde vært en tredjeparts utvikler kunne Halo fort ha blitt et nytt Bayonetta eller noe annet middels skrap. Microsoft gjør MYE mer enn å markedsføre spillet. Lenke til kommentar
OrrieKM Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 I følge VGChartz er det ikke noe rekord, fantastisk, men ingen rekord. Jeg ser heller ikke hvordan man kan sammenligne spillbransjen med filmbransjen, hvor begge har forskjellige priser og tilgjengelighet. Men nå er jeg bare en grinete PS3-fan. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 I følge VGChartz er det ikke noe rekord, fantastisk, men ingen rekord. Jeg ser heller ikke hvordan man kan sammenligne spillbransjen med filmbransjen, hvor begge har forskjellige priser og tilgjengelighet. Men nå er jeg bare en grinete PS3-fan. Ingen rekord? Har du kilde muligens? Eller var det VGChartz som ringte på, la igjen en lapp og stakk av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå