tzoidon Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har en PC jeg satte sammen selv basert på komponenter fra Komplett for 2-3 år siden. PC'n har Win2000 operativsystem, og har fungert som en drøm helt til nå nylig. Da jeg skulle slå den på her om dagen starter den som normalt, og viser meldingen "starting windows" sammen med den hvite progress baren som er på svart skjermbakgrunn. Progress-baren gikk til 100% og så skjedde det ingen ting mer. Den blir bare stående på 100%. Trykker på svenskeknappen. Samme skjer igjen. Prøver med Safe mode. Samme skjer igjen. Prøver å boote fra Win2000-CD'n. Den greier ikke å boote fra CD'n. Selvfølgelig har jeg ikke noen boot-floppy. Jeg fikk ingen feilmeldinger overhodet da jeg slo av PC'n kvelden før, og det har ikke vært lyn og torden på det aktuelle tidspunktet. Forslag til hva som kan være feil og hva jeg evt bør gjøre mottas med takk. :tz Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hva skjer når du prøver å boote fra cd'n? Sikker på at du har satt cd først i bootsekvensen i bios? Klarer du å boote fra cd'n så kan det hende problemet er lettløst, men før det så blir det vanskelig... Lenke til kommentar
tzoidon Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Joda, har endret bios til å boote fra CDn først. Får feilmeldingen "DISK BOOT FAILURE", så det er tydelig at PC'n ikke skjønner at CD'n er bootbar. Det kan jo hende at CDn har blitt korrupt også for alt jeg vet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 vet sånn ca hva som pleier å hjelpe med 200/xp repair-funksjon, men uten bootbar cd vet jeg ikke hva du kan gjøre... Sorry Lenke til kommentar
tzoidon Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Får prøve å få fatt i en annen CD på jobben. Takk så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå