Tannpirkeren Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvor kjøper man en 4-skjerms monitor? Jeg drifter et kontrollsystem på jobben og ser behov for en sånn. Hvis du vet hvor man kan kjøpe slike enheter, evt. hvor man kan finne informasjon om disse så ville det hjelpe meg betraktelig. Pris er uvesentlig. Jeg har søkt på nettet men det er som å lete etter nåla i høystakken Sveinl. Lenke til kommentar
askare Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvis det er en slik CPU-switch du er på utkikk etter, så er Leteng på Tynset å anbefale. De har greie på det de selger, servicen er helt topp og leveringstiden kort. http://www.letsshop.no/ askare Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Nei det er ikke en switch jeg mener. Det jeg er på utkikk etter er en 4-skjerms monitor for visning av 4 skjermbilder samtidig. (Spørsmålet i første posten var lett å misforstå så jeg endret den) Men takk for svar :wink: Sveinl. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Barco har en del kule ting, men det er kanskje litt utenfor den prisklassen du tenkte på? sjekk www.barco.com så finner du noe:) For å si det sånn.. vi har en DIGER skjerm her jeg jobber, med 12 1024x768 skjermerbilder oppe samtidig på en 16-17m^2 skjerm (bestående av 12 mindre skjermer). De 12 skjermbildene kan plasseres uavhengig av de 12 skjermene som bygger opp den store skjermen slik at hele greia virker som en eneste stor skjerm man kan jobbe på Men de selger også mindre skjermer / løsninger. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 heh såpass, tror ikke akkurat det er så lett å finne hvis du ikke tar kontakt direkte med selskaper som selger/importerer skjermer siden det er såpass uvanlig at dem har sikkert ikke noen vanlig salg av det Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 vil tro at butikker som holder på emd overvåkningsutstyr har slike. Skjermer som viser bildet av 4 kamera samtidig på samme skjerm. de fleste store butikker (matvare) så kanskje om du sender en e-post så finner du firma som leverer slike Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Barco har en del kule ting, men det er kanskje litt utenfor den prisklassen du tenkte på? sjekk www.barco.com så finner du noe:) For å si det sånn.. vi har en DIGER skjerm her jeg jobber, med 12 1024x768 skjermerbilder oppe samtidig på en 16-17m^2 skjerm (bestående av 12 mindre skjermer). De 12 skjermbildene kan plasseres uavhengig av de 12 skjermene som bygger opp den store skjermen slik at hele greia virker som en eneste stor skjerm man kan jobbe på Men de selger også mindre skjermer / løsninger. Nei det er ikke en sånn svær veggløsning jeg er ute etter . Men en 4-skjerms monitor til å ha på et bord. Sveinl. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Dette skjermkortet skal kunne ta fire skjermer http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=3&s=pl Jeg vet ikke om det er dette du skal ha. Jeg husker å ha sett et sted på forumet en link til noen som lager skjermer med 2-4 skjermer. Du kan søke og se om du finner det, men det er nok vansklig med antall poster her. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Dette skjermkortet skal kunne ta fire skjermerhttp://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=3&s=pl Jeg vet ikke om det er dette du skal ha. Jeg husker å ha sett et sted på forumet en link til noen som lager skjermer med 2-4 skjermer. Du kan søke og se om du finner det, men det er nok vansklig med antall poster her. Et sånt skjermkort kan jeg kanskje trenge ja :wink: Men er det ingen som vet hvor man skaffer en 4-skjerms monitor da? Sveinl. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 er du sikker på at det er selve skjermen som tar inn og viser 4 ulike skjermbilder? en mulig løsning er jo en eller annen form for fordelingsboks som tar inn signalet fra fire kilder, "limer" desse sammen til 1 og sender dette så til skjermen? kanskje dette du burde lete etter fremfor en skjerm? Lenke til kommentar
que Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ta kontakt med gutta på geekstuff.no, de har i det minste tripperskjermer. Disse er produsert av noen karer i Oslo (som geekstuff.no garantert vet hvem er). De kan sikkert lage en 4 skjerms løsning for deg. Det de gjør er bare å stripper standard LCD skjermer og lager nytt interface og ramme til dem. De gutta lager også skjermkort for mange skjermer også. Vet de har laget "kartbrett" med 3 x 3 19" lcd skjermer :wink: Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 er du sikker på at det er selve skjermen som tar inn og viser 4 ulike skjermbilder? en mulig løsning er jo en eller annen form for fordelingsboks som tar inn signalet fra fire kilder, "limer" desse sammen til 1 og sender dette så til skjermen? kanskje dette du burde lete etter fremfor en skjerm? Enig med deg her Stonescream. Det finnes jo bokser som tar 1 bilde og fordeler på 9 utganger (for å bygge opp scene storskjerm av 9x30" monitorer f.eks.) Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hva med å kjøpe slik "skjerm brett" på clas ohlson, sli som gjør at man kan sette skjermer oppåverandre. dermed kan du ha 2 skjermer i bredden og 2 i høyden. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg vet hva du er ute etter. Så et par av Crewt på The Gathering 03 hadde sånne skjermer. Det var også en til utstilling. Men jeg vet ikke hvor du kan få tak i en. Prøv å gå på fks #TG på efnet. Der er det et par folk som kan ALT om pc :wink: Lenke til kommentar
que Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg vet hva du er ute etter. Så et par av Crewt på The Gathering 03 hadde sånne skjermer. Det var også en til utstilling. Men jeg vet ikke hvor du kan få tak i en. Prøv å gå på fks #TG på efnet. Der er det et par folk som kan ALT om pc :wink: Kjøpt fra geekstuff.no (noen av guttene som arrangerer tg er de som også er med og produsere skermene), som jeg nevnte lengere oppe. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Finnes det ikke remote desktop programmer som kan vise de 4 pcene på 1 skjerm da ? Er sikker på at jeg har sett noe sånt. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Finnes det ikke remote desktop programmer som kan vise de 4 pcene på 1 skjerm da ? Er sikker på at jeg har sett noe sånt. Vil tro NetOp School vil gjøre den jobben www.danware.dk Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Under innspillingen av Amandus-showet i Lillehammer satt jeg i NRK sin buss nr. 16(i regikontrollen). Der hadde de en skikkelig digg skjerm med 4 bilder på, som kunne veksle mellom 4 og et bilde. Antagligvis var det et composite-signal(video) for hvert bilde. Det var antagligvis enten Barco eller Sony. Vet ikke helt åssen løsningen funket men... Ville hørt med teknisk på NRK i oslo, hva de mener om saken. Noen av dem har tross alt vært med å bygge bussene. Dette såfremt du er på utkikk etter en videomonitor. Skal du ha en datamonitorløsning ville jeg kanskje hørt med www.avmedia.no. De leverer masse utstyr for videoovervåking via web og lignende. De har muligens noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå