Mr Burns Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvorfor er det nødvendig å overvåke brukerene? For hvert klikk jeg gjør så kommer dette opp i Java-konsollen: Record Sent ----------- RedSheriff Measurement ----------- Privacy: http://www.redsheriff.com/privacy.htm Det som blir registrert er blant annet IP-adresse. Dette liker jeg ikke. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Dette liker jeg ikke. Jeg er heller ikke særlig fornøyd med å bli overvåket Lenke til kommentar
Danko Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Det står jo i "Betingelser for Medlemskap" som man godtar da man skaper en konto at IP adressen blir logget.. Og logge IP adressen ved posting er jo forøvrig helt naturlig, og et must i mine øyne hvertfall. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Dere blir ikke overvåket - IP-adressen blir logget, noe som bare kan fortelle oss hvilken nettleverandør dere bruker. Den vil neppe bli brukt til annet enn å fortelle oss om en bestemt ISP har problemer med å kommunisere med våre servere. Ut over det logger vi IP-adressen for å se hvor mange som benytter sidene våre. For øvrig kan vi ikke se noe som helst som dere ikke ønsker at vi skal se. Vi vet hvilken browser dere bruker (type og versjon), hvilken IP dere har og annen info som automatisk sendes. Ut over det er det intet vi kan få vite om - og heller ikke noe vi bryr oss om å vite. For eksempel kan vi ikke se hvilket passord dere bruker (i motsetning til en del andre forum der passord lagres i klartekst). Det er to ting vi aktivt bruker loggede data til: - statistikk - kontroll om "problembarn" har flere brukere på samme IP. Dersom IP'n er fast, kan vi sperre den IP-adressen ute dersom vi ønsker det. Så for å summere opp: dere har intet å bekymre dere for. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Men er ikke dette da noe som blir gjort av php-script som parser http-requestene sendt til apache? Trodde ikke man trengte eksterne tiltak fra RedSheriff Measurement for å gjøre slikt. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Valget av RedSheriff er tatt sentralt, og har intet med forumet å gjøre direkte - jeg antar at det ble valgt for å ha en uavhengig instans til å ta seg av besøks-statistikk. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Den må dog tas med en klype salt om det er en applet som blir kjørt lokalt hos brukeren ? Ikke alle som kjører java.... Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg snakker ikke om den loggingen som skjer på forumet. Når jeg går inn på hardware.no startes det en applet. Denne logger særdeles mye informasjon, selv etter jeg navigerer ut fra hardware.no sine sider. Dette liker jeg ikke. Vennligst slutt med det. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Bruk Opera, så slipper du det tullet (Den applet'en står forøvrig og går helt til du har lukket IE-vinduet som du var inne på HW med ... Det er nå blitt en del som bruker RedSheriff... blant andre Telenor...) Men så lenge dere bruker Opera, slipper dere å bli plagd av den røde sheriffen iallefall Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Dette er en applet som ligger på alle sider, på HW.no-nettverket, samt VG, Dagbladet, Aftenposte, SOL etc og brukes i Norsk Gallups statistikk for norske nettsteder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå