Gå til innhold

Video til tlf


Ragnar115

Anbefalte innlegg

Hey, lurer på om noen vet kordan eg kan se film på min Sony Ericsson Xperia X10 mini pro, har lastet ned eit program kalt :Pc-hand media converter pro .

 

nor eg går innpå det programme kommer det opp instrukser osv, det står at du skal velge son profil med forsjelige mobil varer blandt annet android og noen tlf som er Htc og nexus one. Ser ikkje sony ericsson.

 

Vet dere om flere convert programmer, og er det med video player på den tlf?

 

Om noen har Pc-hand media convert pro og bruker det til Sony ericsson eller Android mobiler om di kunne hjelpt meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Format Factory for Windows er et av mange alternativ for konvertering av video før overføring til telefon, men heller her listes "Sony Ericsson Xperia X10 mini pro" som et alternativ direkte.

 

Du må kanskje gå det til drastiske skrittet å sjekke spesifikasjoner for din telefon for å sette dette riktig. B)

Fordel å teste med en liten fil først. Veldig lange videoer kan av og til skape problem på ulikt utstyr (som digitale billedrammer), men man kommer rundt det ved å dele dem opp i programmet som man konverterer med.

 

Du får gjerne litt bedre ytelse og sparer plass hvis video tilpasser oppløsning (her: 240 x 320) av billedfrekvens til telefon (eller lavere), ikke bare videotype, og du har flere valg hvordan video skal tilpasses skjerm (full skjerm eller svarte kanter).

 

Har ikke Android telefon selv, men det er vel også der mulig å skaffe videoplayere for ekstra formater, kanskje en som støtter ditt format?

Endret av linux-fan
Lenke til kommentar

@Mobil

 

Jeg skal prøve å se om jeg kan få hjulpet deg igang.

Som Linux-fan anbefaler er Format Factory et bra Video ( også for foto, lyd) konverterings program for os alminnelige dødelige. Og det er et gratisprogram. Har også et par gode/avanserte funksjoner, som jeg kan lære deg seinere.

I "gamle dager" for to år siden var det et strevsomt arbeide at konvertere film over til et format, ens mobiltlf. vist i noenlunde tålelig kvalitet (det hele handler om å finne den rette balanse mellom bilder per sekund, bit størrelse til videoen og bit til lyden) Men det skjønte programutviklerne av video-konvertering til slutt, så i dag har de på forhånd gjort grunnarbeidet for os. Du skal i programmene bare velge din mobiltlf. og føre over den videofil du ønsker å konvertere, trykke start. Og så kan du gå å vanne blomstene eller lage deg en kopp kaffe imens.

 

Ut fra din formulering og skriving, tror jeg du er meget ung eller svært ukyndig, så vi tar det helt A,B,C. . .

Last ned FF nettet til din PC (men se hva du merker av med fluebein før installasjonen ?) Når installasjonen er ferdig, åpner du FF, og til venstre vil du i "treet" nederst finne Sony Ericsson. Men som Linux-fan påpeker er Xperia X10 mini pro ikke listet opp her.

Så her må du gjøre en innsats sjøl. Du må finne skjerm- & lyd premissene for din Xperia. Prøv herfra : http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x10_mini_pro-3147.php

og du ser at din tlf, har 240 x 320 piksel i skjermen.

Og så må du vite hvilke video kodeks din Xperia kan avspille. Og her er du ikke dårlig kjørene, du kan både bruke MPEG-4 (MP4) som er et av de mest brukte i verden, samt Apples H.263 og Microsoft's WMV.

Jeg vil anbefale deg å begynne med MPEG4.

Så mangler DU bare å finne ut hvor mange bilder i sekundet = b/s. (dette har jeg ikke tid til å finne for deg, det må du klare sjøl). Men jeg tror et godt råd ville være 25 b/s.

 

Så er du snart klar.

FF har allerede anvist 320 x 240. Og det er det samme som på din Xperia

Du endre den av FF anviste b/s. (i mitt eksempel) fra 18 b/s. til 25 b/s.

Bitraten i videostrømme kan sikkert gå et til tre trin opp ? prøv noen forsøk til du er fornøyd (og så lagre du denne som din standart (du kan alltid slette eller endre denne).

Når FF er ferdig med at konvertere for deg, tar du din usb kabel mellom mobiltelefonen og PC'en, og laster filen over på din telefon.

 

Hvis du vil, kan du også starte øverst i "treet" : Mobil-kaloritabell MP4 og prøve deg frem.

 

Men siden din tlf. ikke er listet opp i FF, må du ikke gi opp i første eller andre forsøket. Hell og lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...