Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket trådløst nettverk skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å bestille trådløst nettverk i løpet av dagen, men er usikker på hva jeg skal velge. Helst vil jeg jo ha det billig som mulig.

Akkurat nå vurderer jeg DLink AIR Trådløst Internet Gateway - 802.11g, 4 10/100 port, 54Mbps med DLink AIR Trådløst nettverkskort PCMCIA

54 Mbps, IEEE 802.11g og DLink AIR Trådløst nettverkskort PCI

54 Mbps, IEEE 802.11g. Totalprisen er 2277 hos MPX. Som de drevne ser her nå har jeg planer om å koble en stasjonær og en bærbar til nettverket. Jeg ønsker at begge maskinene skal kunne kobles til internett, noe som ikke har vært mulig til nå med det utstyret jeg har i dag. Jeg ønsker også muligheten til å overføre filer mellom maskinene og muligheten for å spille mot hverandre hadde også vært morsomt.

Er dette en god løsning da, både teknisk og prismessig? Er det andre alternativer som anbefales?

Takker for seriøse svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men hvor langt ned kan jeg gå i hastighet når jeg ser etter alternativer? Jeg har liksom ikke behov for å overføre 100 mb på tre minutter. Jeg vil bare være på nett og ha kontakt mellom maskinene (stasjonær og bærbar). Holder f.eks. 22 Mbps? Jeg vil ikke lommeboka for mye vondt, og ser gjerne etter litt rimeligere alternativer. Fant ut at prisen jeg oppga innledningsvis var uten moms...

Lenke til kommentar

Aner ikke :shrug: , det står veldig lite der. Må gå på produsentens hjemme side og lese om produktene antar jeg.

Det er foresten en stor test av trådløse nettverks pakker som dette i siste PcPro bladet, nr4 2003. Det er i butikkene i disse dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...