dacourt Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Noen som vet om noen rene databutikker som ligger nede i Bergen sentrum? Den gamle Komplettbutikken ute på Laksevåg er litt for langt ute da jeg ikke har bil. Vet det er en Absolutt Data oppe på Wergeland også, mulig det blir til at jeg tar en tur opp der eller slipper jeg unna med en kort spasertur ned i byen? mvh dacourt Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 IQ Data er det vel liv i enda vel? Ligger vel på samme sted som de alltid har gjort regner jeg med ( i bakken nedenfor konsertpaléet). Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 IQ Data er det vel liv i enda vel? Ligger vel på samme sted som de alltid har gjort regner jeg med ( i bakken nedenfor konsertpaléet). Ja selvfølgelig, hadde helt glemt den. mvh dacourt Lenke til kommentar
Porky Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Iq Data er dødfødt... Tror faktisk de er konkurs nå, d måtte bare hende. Ingen databutikker i Bergen Sentrum Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 IQ data er noe dritt. De folka som jobber/jobbet der var noen iditioter som bare var sure. Husker som fjortiss at eg kom innom butikken og ville prøve spill som eg ville kjøpe til pc'n men ble bare kastet ut. husker det enda Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Det er vel en butikk som heter Flexi-Data ute på laksevåg også, med det var vel for langt. Det var en butikk som het Det Blå Huset i sentrum før, tror den lå i samme bygget som News og Roof Garden. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 IQ-Data er borte, men det er fortsatt databutikk i lokalene, men hva de heter vet jeg ikke, har faktisk ikke vert inne der sidem Amiga dagene. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Husker at IQ Datas kundeservice slett ikke var til å skryte av... Vil anbefale Flexi-Data (www.flexi-data.no) da du kan ta buss ut dit, plukke opp varene somdu har bestilt og ta buss tilbake til sentrum. Hyggelig betjening også, pluss at de har peiling på hva de driver med. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Av en eller annen grunn er det faktisk meget skralt med databutikker i sentrum.. Den som lå i det blå huset er vekke for lenge siden, samme er Absolutt sine lokaler i sentrum(de begge var dødfødte i utgangspunktet) IQ Data ligger der ennå tror jeg, men de kan ikke annbefales.. Betjeningen har ikke kompetanse i det hele tatt.. Kan annbefale Flexi-Data på laksevåg, greie priser(omtrent på nivå med Komplett Data) og du får super kundeservice, også når du ikke får ting til å virke. Ellers så ligger jo både Komplett Data og Absolutt Data ikke så veldig langt unna sentrum de heller.... Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Veldig OffT: Husker at IQ Datas kundeservice slett ikke var til å skryte av... Husker jeg var innom IQ en gang for å snakke litt data (akkurat fått meg en Amiga 500). Fritt etter hukommelsen: -Jeg: hmm.. Amiga (500) kjører på 7Mhz ikke sant? Selgeren: <latter>.. nei nei nei.. så kjappe maskiner finnes ikke. Det er 7 hz.. ikke Mhz. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 he he.. husker når jeg var på iq data for å kjøpe disketter til commodore 64'en min. det er lenge siden, det. betjeningen hadde hatt godt av å smile litt innimellom, spesielt han gamle fyren med grått hår og briller. mener de har byttet navn til noe med telekommunikasjon-etellerannet. jeg bor 100m fra dem, så jeg burde nesten husket det.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Vet det er en Absolutt Data oppe på Wergeland også, mulig det blir til at jeg tar en tur opp der eller slipper jeg unna med en kort spasertur ned i byen? mvh dacourt Har handlet der et par ganger, og har fått meget god kundeservice. En gang hadde jeg kjøpt et hovedkort brukt av en som hadde handlet det hos Absolutt Data, men jeg hadde ikke kvitering. Fikk problemer med det integrerte lydkortet og ringte butikken. Jeg fikk valget mellom å sende inn hovedkortet eller å få et pcilydkort tilsendt i posten. 2 dager senere fikk jeg et lydkort til verdi av 550kr i posten (kortet kostet 700 for meg). Kjøpte også en XP1800 JIUB prosessor der. Mange butikker er svært lite behjelplige der, men en som hadde peiling sjekket ut for meg og fant prosessoren jeg var ute etter. Har også hatt god komunikasjon under handelen, og service via tlf har vært glimrende. Alt fra hjelp til å finne drivere til store tekniske problemer. 6'er i karakterboken fra meg. Bare trist de ikke holder til i Oslo. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 jo, man har jo også spaceworld på bystasjonen. ikke det at det kan regnes som en databutikk, men noe overpriset tilbehør har dem jo. telebutikken annonserer jo av og til for cpu'er, minne, harddisker og sånt, så det kommer vel litt an på hva du er ute etter.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 jo, man har jo også spaceworld på bystasjonen. ikke det at det kan regnes som en databutikk, men noe overpriset tilbehør har dem jo. telebutikken annonserer jo av og til for cpu'er, minne, harddisker og sånt, så det kommer vel litt an på hva du er ute etter.. Ja, spaceworld er det nærmeste du kommer. Det blå huset er nedlagt, sammen med IQ Data. Men der IQ var før er det nå noe nye data-greier. Har ikke helt sjekket. Ligger i samme lokaler. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Flexi-Data og Absolutt høres kurant ut. Jeg er nå på randen av å kjøpe en ny PC og prisene hos Flexi var ikke så ille, men likevel kommer jeg nok til å kjøpe det meste av komponenter andre steder. Men jeg så også en mulighet til å spare noen kroner i porto ved å kjøpe et kabinett hos Absolutt(Viking Midi Tower V08 m/USB 2.0) og scanner hos Flexi, prisforskjellene var ikke så store i fra de PS data har å tilby og hvis jeg kan hente et sjøl så er et sannsynligvis noen kroner å spare. Ved å kjøpe kabinettet fra Absolutt slipper jeg kanskje å kjøpe diskettstasjon også, er sikkert en eller annen som har en liggende. Er forresten kabinettet nevnt ovenfor kurant? Hvordan er muligheten til å innstallere en kabinettvifte i dette kabinettet? Hvis jeg skal bestille fra PS data så blir det dette kabinettet det dreier seg om: Case Midi ATX Tower 350W Black OEM, 12962 Lenke til kommentar
pbn Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Vet om en sjappe i Fyllingsdalen hvis det hjelper litt.. Bergen it center.. de ligger bakom biltisynet. Lenke til kommentar
Maxland Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Det finnes to databutikker i Bergen sentrum så vidt jeg vet. Gamle IQ ved Sentralbadet, som nå har skiftet navn til Tele Data Senteret og Access data som ligger ute i Strandgaten på Nordnes. Kvaliteten på begge disse to kan diskuteres, men man kan ihvertfall få kjøpt datautstyr der Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 Ja, eg leste det med at du helst villa he ein butikk i sentrum, men! det gå ein masse busser rundt laksevåg. Så den beste butikken vert flexi-data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå