LarZen Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kjøpt via Steam..men vet ikke om jeg har nærver til å starte på det enda Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Er det slik at alle rom er firkanta, alle korridorer 90 grader osv? Virka slik på demoen. Jeg mister litt av feelingen når alle rom ser like ut, alle korridorer (også håndgravde undergrunns korridorer) er 90 grader. Skulle ønske man kunne "håndlage" verdenen litt mere, for å få et litt mer autentisk og realistisk utseende. Graver man en gang under jorda e.l. er ikke gangen 100% rett, og alle vinkler 90grader... Irriterer meg litt over sånne ting;) Men liker settingen og Chulhu parallellene. Er vel kanskje for at 90 graders korridorer skaper mer spenning og skrekk over hva som er på andre siden, enn 30, 60 osv.? Men er egentlig helt enig med deg, spill på denne tiden burde inneholde mer en 100% rett fram og 90 gradere, er viktig å gjøre verdenen mer variert for å holde spenningsnivået høyt. Men har heller ikke gjort annet enn å sett videoen, så om det bare er slikt vet jeg ikke. Noen som har litt bedre peiling? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kandidat til årets spill for min del! Lenke til kommentar
supercalle_InnleggNO Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har blitt vettskremt av spill som egentlig ikke er så skremmende Husker jeg ble redd da jeg hørte lydene av "Big Daddy" i Bioshock :o Så da jeg startet å spille Amnesia i dag skulle det ikke mye til før jeg ikke turte å gå videre med det første. Er nå i "the labratory" og hørte noen skumle lyder av tunge fotskritt :o *grøss* Samtidig som jeg ikke klarer å slutte å spille for det er et ufattelig interessant spill! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Har testet litt nå og grafikken er så som så, men katta fytti hvor effektivt spillet er når det gjelder og gjøre deg nervøs. Til å begynne med får jeg litt Memento ish følelse og det er faktisk slik at man har lyst til å slutte pga man er små nervøs på hva som kan dukke opp. Kan ikke huske sist jeg fikk små nærver av noe men følelsen er velbekomme tilbake så lenge det er spill\film hehe, og når man får den følelsen må man selvsagt spille videre selv om man ikke har lyst ). Om spillet klarer å holdet seg slik lover det bra!, for slik det er nå må jeg inrømme at jeg ikke er spesielt sugen på å spille det i mørket hehe (Men obs viktig at du sitter med høreklokker, små mørkt rundt deg, setter deg inn i historion og prøve rå leve deg inn, om man bare springer mellom med lav lyd på pc-høytalere, tror jeg ikke du kommer til å oppleve annet en halvdårlig grafikk). edit fra artiklen:Jeg klarer ikke å beskrive den grusomme, forferdelige skrikelyden spillet lager i det et monster har fått øye på deg, ups, så de har ikke fått øye på meg enda, tror jeg fortsetter etter jobb i morgen når det er lyst jeg hehe. Endret 12. september 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Huff, når jeg hører disse beskrivelsene vet jeg ikke om jeg tør å kjøpe spillet. Jeg er en skikkelig reddhare når det kommer til slike spill, kommer til å sitte med hjertet i halsen hele tiden, og hvis det da kommer en plutselig overraskelse er det stor sjanse for at jeg dør av hjertestans tror jeg. Men så er det jo noen tilfeller hvor det andre synes er skummelt ikke affiserer meg i det hele. Så var det det om jeg tør ta sjansen på å finne ut hvilket tilfelle dette spillet er. ^_^ Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Huff, når jeg hører disse beskrivelsene vet jeg ikke om jeg tør å kjøpe spillet. Jeg er en skikkelig reddhare når det kommer til slike spill, kommer til å sitte med hjertet i halsen hele tiden, og hvis det da kommer en plutselig overraskelse er det stor sjanse for at jeg dør av hjertestans tror jeg. Men så er det jo noen tilfeller hvor det andre synes er skummelt ikke affiserer meg i det hele. Så var det det om jeg tør ta sjansen på å finne ut hvilket tilfelle dette spillet er. ^_^ Nå må du jo bare teste og gi tilbakemelding!. For meg så har stort sett ikke skrekk hatt noe effekt i det hele tatt og jeg ser mye skrekkfilm\splatter osv, svært lite skremmer meg og er mest opptatt av kule splatter efekter feks, men tydligvis så funker det psykiske som dette spillet bruker til fingerspissen Mye bedre på meg som beskrevet over. Kan være en mulighet at når jeg først får se "tingen" at effekten forsvinner pga grafikken er ikke topp noch, men håper ikke det... Endret 13. september 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
hagesaks_InnleggNO Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Har en følelse at jeg går glipp av endel opplevelser ved å ikke ha nerver til spill som dette, men det er ikke nok til å få meg til å prøve. For en liten gutt som synes Alone in the dark 1 og 2 var i meste laget så tviler jeg på om jeg finner noe glede i det her, selv om jeg gjerne vil. Tuller du? AITD var i sin tid kjempeskummelt! Har i senere tid spilt Silent Hill og F.E.A.R., men dette tar faktisk kaka.. Hjerteflimmer og gåsehud! Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Huff, når jeg hører disse beskrivelsene vet jeg ikke om jeg tør å kjøpe spillet. Jeg er en skikkelig reddhare når det kommer til slike spill, kommer til å sitte med hjertet i halsen hele tiden, og hvis det da kommer en plutselig overraskelse er det stor sjanse for at jeg dør av hjertestans tror jeg. Men så er det jo noen tilfeller hvor det andre synes er skummelt ikke affiserer meg i det hele. Så var det det om jeg tør ta sjansen på å finne ut hvilket tilfelle dette spillet er. ^_^ Nå må du jo bare teste og gi tilbakemelding!. Ja, det er ganske enkelt å finne ut. Kjøper jeg spillet og det ikke er skummelt, så hører du fra meg. Hvis det motsatte er tilfellet så hører du ikke fra meg, for da har jeg kollapset foran PCen grunnet hjertestans. Edit: Jeg blir også mye mer skremt av det psykologiske aspektet enn det fysiske. Endret 12. september 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Er vel kanskje for at 90 graders korridorer skaper mer spenning og skrekk over hva som er på andre siden, enn 30, 60 osv.? Men er egentlig helt enig med deg, spill på denne tiden burde inneholde mer en 100% rett fram og 90 gradere, er viktig å gjøre verdenen mer variert for å holde spenningsnivået høyt. Men har heller ikke gjort annet enn å sett videoen, så om det bare er slikt vet jeg ikke. Noen som har litt bedre peiling? For min del mister spillet mye av sjarmen rett og slett fordi det er innmari firkantet, dessuten er det noe med den nesten banale interaktiviteten som ødelegger for min del. Dette inntrykket er i sin helhet basert på ren synsing fra diverse videoer, for jeg ser ikke behovet for å investere i et spill jeg kommer til å bruke mer tid på å ikke spille enn på å spille fordi jeg ikke tør ^_^ Ellers må jeg si jeg virkelig liker anmeldelsen! Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Nei, spill man ikke blir å spille er jo selvfølgelig bortkasta penger, sier seg selv. Dersom man ikke er en samler så må ha mest mulig spill, uansett hva det enn måte være. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) svarte f... tror ikke jeg får runnet spillet jeg, kudos til anmelder om dette ble runnet i mørket med hodetelefoner. Tok en lang pause og surfet happy ting for å nullstille meg, men det tar svarte meg bare 5 min med dette psykadeliske spillet så er jeg like nervøs og må slå av igjen. ALDRIG vært nervøs av et spill før men dette treffer inne tier. Troddet ikke det var mulig, og jeg har ikke sett et monster en gang, etter hva jeg har lest på nett skal de være køddene på toppen av det hele. Hehe brukt en hel søndagskveld på å komme ca 35 min effektivt videre i spillet tenker jeg... Endret 13. september 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
Kongen_InnleggNO Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Ja, det er bare å glede seg til du møter monstre Frykten er nesten ikke til å leve med enkelte ganger når man må "leke gjemsel" med de ^^ Endret 13. september 2010 av Kongen Lenke til kommentar
baltie Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Og det hjelper ikke at fyren du kontrollerer i spillet plutselig begynner å puste nervøst og skjelver når det er begynner å bli for mye for han, og blir det riktig ille mumler han usammenhengende og alt blir litt uklart og skjevt. Bidrar ikke til å roe mine nerver, i alle fall. Samt kameraføringen når et monster dukker opp. Satte heller ikke spesielt pris på å bli jaktet på i vannet. Heldigvis får man gode hint når man dør, før man prøver igjen. Men jeg har hjertet like mye i halsen hver eneste gang... Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ikke for å spoile til alle, men lurer bare på hva som skjer når man dør? Er det et survivalspill slik at man begynner helt på start igjen, eller kan man save selv eller har saveplasser? Lenke til kommentar
baltie Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Spillet opplyser selv i starten at du ikke skal bekymre deg for slikt, og heller leve deg inn i spillet. Spillet lagrer mange steder underveis, og når du dør får du relevante tips til hvordan du skal overleve området du er i, og så starter du fra der det ble lagret sist. Du kan ikke mellomlagre underveis, så vidt jeg kan komme på akkurat nå, men når du avslutter med save&exit vil spillet fortsette akkurat der du slapp neste gang. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Ah, blir altså noe alla Diablo hvis jeg husker rett, når det gjelder savemuligheter Endret 13. september 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Dette ga meg en utrolig lyst til å kjøpe spillet. Elsker skrekk og gru Flott og velskrevet anmeldelse! Lenke til kommentar
supercalle_InnleggNO Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hehe, nå har jeg gjemt meg i et skap fordi det er et monster som rusler rundt i området jeg er i. Har ikke kommet til "the vine cellar" enda og er vettskremt. De som ikke blir skremt av dette spillet har bestemt seg på forhånd at de ikke skal bli det eller så har de dårlig innlevelse. Jeg skvetter og grøsser av ting hele tiden, titter rundt hjørner og skremmes av den minste ting! Jeg er kanskje reddhare, men det spillet er fortsatt awesome! Gleder meg til level editor! Det blir knall! Lenke til kommentar
cire Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 skal spille den ferdig i helgen, det er nesten ikke artig, men samtidig så må du bare bli ferdig med det spillet. det er det skumleste spillet jeg har spilt. veldig bra artikkel forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå