Nesumar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Heisann, er under bestilling av ny stasjoner og står litt fast når det gjelder skjermkort. Valget har falt på XFX Radeon HD5850, men det finnes 3 versjoner: Originalt, XXX og Black Edition. Hva er forskjellen? Noen skriver at Black edition er bedre enn XXX, med 10 Mhz mer, men det er likevell billigere på komplett.no enn XXX. På listevalg under skjermkort har XXX 755Mhz, mens Black edition har 765Mhz. Men åpner du produktene for mer informasjon, står det at Black Edition bare har 725Mhz. Noen som vet mer om dette? Produktene: XXX, XXX BE, Black Edition Har sett litt mer, å fått bedre pris på en annen side, hvis jeg tar dette grafikkortet: ASUS Radeon HD5850 Noen som har noen erfaringer om dette? Takk for all hjelp Endret 8. september 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Har selv et 5850 kort og er knallfornøyd. Mitt var fra PowerColor. Ta en titt HER angående ditt spørsmål. Virker som det er veldig lite forskjell på de forskjellige kortene. 10 mhz er veldig lite forskjell. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Tror grunnen til den lille prisforskjellen er at XXX-versjonen leveres med bedre kjøler og 10 mindre Mhz enn Black Edition. Så det blir nok kjøp av dette kortet i XXX-versjonen, og muligens Crossfire en senere anledning PCen som blir bestilt er: CPU: AMD Phenom II X6 1055T HK: ASUS Crosshair IV Formula GPU: XFX Radeon HD5850 XXX RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333Mhz 8gb 2x4gb HDD: Western Digital Caviar GreenPower 1TB Samlet pris på denne pakken ble 7997 kr inkl. mva. og frakt PSU: Corsair TX 650W PSU Case: Antec Nine Hundred Midi Tower Sort Får virkelig takke en snill "nøtt" nede i Oslo som sponset meg disse to delene, sparte 2000 kr bare på det Tusen takk!!! Endret 8. september 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Pokker, skulle sjekke litt mer pris i dag, og nå står det at XXX-versjonen av XFX Radeon HD5850 er tatt ut av Komplett.no's sortiment. Kan jo kanskje håpe på at det kommer ut på tilbud de neste dagene? Eller bør jeg bare begynne å tenke på en ny plan ang. pc? Hva mener dere om istedet for 1 stk. XFX Radeon HD5850 XXX, så kjøper jeg heller 2 stk. XFX Radeon HD5770 XXX og kjører i Crossfire? Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Ser ut som at Komplett.no faktisk har fjernet XXX-versjonen ut av sitt sortiment, og aldri kommer tilbake igjen. Da har jeg ikke annet å gjøre enn å snu ryggen til Komplett, å heller peile mine øyner og bestilling til en annen side: Multicom.no. Har laget en ny PC, men noen av de samme delene og noen nye, og resultatet ble en prisøkning på 50 kr (Ink. frakt og mva.) Her er pcen, del for del: CPU: AMD Phenom II X6 1055T HK: ASUS Crosshair IV Formula GPU: XFX Radeon HD5850 1gb Black Edition RAM: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3 (2x4gb) 1333Mhz HDD: Western Digital Caviar Green 1TB Pris (ink. mva.): 7882 kr Frakt: 163 kr Totalt: 8045 kr Eneste jeg spekulerer om, er om hovedkortet støtter rambrikkene? Noen som har eller klarer å finne noe mer info? Endret 10. september 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hva mener dere om istedet for 1 stk. XFX Radeon HD5850 XXX, så kjøper jeg heller 2 stk. XFX Radeon HD5770 XXX og kjører i Crossfire? Et stk. 5850 vil være bra nok til det aller meste. Jeg spiller Crysis med absolutt alt på fullt of får ca 20-30fps, du vil få litt mer med 2x5770, men når dagen kommer at man trenger enda mer kraft så kan det være greit å bare kunne kjøpe et nytt 5850. Vil påstå det er bedre å kjøpe ett kort først når man kjøper pcen og heller et til senere. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Var akkurat det samme jeg fant ut. 2x 5770 gir litt mer sus en 1x5850... MEN! Crossfire idag støttes ikke så bra av så mange spill + at driverne er enda litt dårlige. Så derfor blir det kortet jeg linka som siste, et XFX Radeon HD5850 Black Edition. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Da var delene bestilt, å vil ankomme iløpet av neste uke Nesumar is back in the game Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Gratulerer ^_^ Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Takker vil tro jeg kjører en del max nå. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Da har jeg avbestilt ordren på Multicom.no pga. flere årsaker. 1. Fant ut at det tar svinlang tid å få tingene pga. eksterne leverandører og ikke eget lager. 2. Komplett.no har nå et fantastisk tilbud både på Asushovedkortet OG XFX Radeon HD5870!, så får en mye bedre PC til akkurat samme pris Takk gud for at multicom brukte lang tid, slik at det var mulig å avbestille Da blir det HD5870 på meg Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ville heller godt for GTX 470, kosta 1995 kr på netshop denne uka, asus utgaven, Ytelses messig, i mellom 5850 og 5870, men med pyshx og cuda. Jeg har to stk i sli og det funker veldig bra. Noen spill til å med bedre enn 5870 i crossfire, og tesselation er nvidia mye bedre på. Korta er varme da, men jeg har veldig bra luftkjøing så funker. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Nå er det ikke mange spill som bruker noe slags heavy tesselation og ATI kortene har noe lignende physx i dem. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Nei ikke nå, men kommer nok mer i DX11? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Sannsynligvis ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå