Gå til innhold

Collector's/Limited/Special Edition diskusjon!


Anbefalte innlegg

Siden vi har denne tråden til oss samlenerder, hva er deres mest skuffende samleutgave av de dere har i samlingen? Hvem av de dere har er liker dere best. Gjerne begrunn hvorfor istedenfor å skrive top 1-5

 

Mine beste:

 

Killzone 3 Helghast Edition tror jeg tar kaka. Her får du en Helghast hjelm, samt en flott artbook som ligger inni hjelmen, og en råtøff Scout figur med sniper fra KZ universet

 

Halo Reach Legendary Edition. Denne er jeg fryktelig fornøyd med, fulgte med så mye pluss det fjellet med din squad var imponerende godt laget :)

 

Gears Of War 3 Epic Edition. Dæven det første som slo meg at selve statuen var svær, garantert den største jeg har i samlingen. Fulgte også med COG flagg og en flott COG hjul som jeg har fått på et smykke som holder dette sammen :D

 

Gran Turismo 5 Signature Edition. Denne fikk jeg tak i for 628kr og verdt enda mer vil jeg si. Første som slo meg var selve esken, helt genialt laget. Så får du også en Mercedez CL AMG bil du har inni en flott boks, samt lommebok, minnepenn GT logo og en 200 siders Apex Bilblad

 

Crysis 2 Nano Edition. Råstilig figur, enda råere ryggsekk samt en flott og stor artbook

 

Star Wars The Old Republic Collectors Edition: Flott figur av Darth Malgus, samt ting ingame som jeg ikke bryr meg så veldig mye om. Bra laget spillcover, kodenøkkel til ditt spill blir sikkrere mot hackere o.l samt et map av det hele.

 

Jeg kunne ramset opp enda mer, men da kan jeg holde på til imorgen..

 

De som skuffa meg mest:

The Darkness 2 Limited Edition, var ikke mye som fulgte med akkurat

Dark Souls, var heller ikke så veldig mye som var kult oppi denne pakken som vekket meg opp.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flere CE som ikke har så mye spesielt innhold annet enn artbook og in-game ting. Av de jeg er mest fornøyd med er de jeg har fra Assassin's Creed spillene, Skyrim og The Witcher 2 er jo ganske bra. Jeg syntes Oblivion sin CE var veldig kul med den mynten og jeg husker godt den dagen jeg kjøpte spillet. I Xenoblade CE fulgte det med en knallrød Classic kontroller bl.a og i Skyward Sword fulgte det med en gullfarget Wiimote plus bl.a, så de er jeg også fornøyd med.

Lenke til kommentar

Å forvente at en limited edition skal være på høyde med en samlerutgave blir vel litt feil? Uansett syns jeg limited edition av The Darkness 2 hadde et utrolig kult cover, og til å være prisa som et vanlig spill syns jeg den var veldig fin.

 

Når det kommer til samlerutgaver er jeg ikke helt sikker. Har en God of War 3 Media Kit jeg er rimelig glad i, men den kommer jo litt på siden fordi den ikke er en samlerutgave per definisjon. Inneholder en pergamentrull med bilde av Kratos, noen kort med forskjellige fiender, en mynt med hodet til Kratos og en ekstra disk med diverse filmer og reklamesnutter, Ligger i en veldig fin og forseggjort treeske.

 

Favoritter:

 

BioShock 2 er også en favoritt, musikken på LP, musikken fra det første spillet på CD med vinyl-look, en fin artbook og noen plakater.

 

Duke Nukem Forever er også finfin, pokerchips, spillekort, terninger og byste av Duke Nukem selv.

 

Resistance 3 er kanskje den som stikker av med seieren, den er full av små og store ting og alt ligger i en dritstilig sekk typ andre verdenskrig.

 

Amerikanske utgaven av Mortal Kombat er også deilig, spill-/bokstøttene er lekre som fy.

 

Uncharted 3 er også stilig, med smykke og beltespenne.

 

De jeg liker minst:

 

Saints Row The Third, headsettet forblir ubrukt og til tusen spenn hadde jeg forventa mye mer.

 

Killzone 3 havner også langt ned på lista, hjelmen var fin men jeg føler vel ikke akkurat at sniperen var det helt store. God idé med halv-cloak, men gjennomføringen veldig så som så, men alltid fint med bok.

 

 

Midt på treet:

 

Dead Space 2. Knallidé med en replica av det ikoniske våpenet, men det var litt McDonalds-leke over det.

 

Metal Gear Solid HD Collection Limited Edition var merkelig, følger med en stilig t-skjorte (som ikke passer) og et fint stålcover - som ligger tomt ved siden av det vanlige coveret. Snodig praksis. Selve esken er også litt dårlig - tynn papp.

 

Fable 3. Fin falsk bok, men kortstokken var kjedelig og mynten brukte jeg ikke (dog den skal få kjørt seg når jeg skal begynne å spille Mass Effect igjen!).

 

Alan Wake. Igjen en falsk bok, veldig stilig. Inneholder en bok jeg ikke helt har satt meg inn i, et eget dobbeltcover for musikk-cd'en og mediadisken og et eget cover for spillet.

 

Kunne nesten ramset opp resten av de jeg har også, men disse er de jeg kom på akkurat nå. Ble så lett revet med :p

Lenke til kommentar

Jeg har alle samlerversjonene stående i mine foreldres hus da jeg foreløpig ikke har funnet plass til dem her i leiligheten. Husker derfor ikke helt hva jeg har, men tror de fleste jeg har er nevnt. Kan også legge til The Witcher CE, The Last Story CE, Fallout 3 CE og New Vegas CE som jeg også likte godt.

 

Dead Space 2 er vel den jeg har blitt mest skuffet over.

 

Av kommende spill blir det nok Max Payne 3 CE, Risen 2 CE og Assassins Creed 3 Freedom Edition som står på listen.

Lenke til kommentar

Men tror det vi er enig i det er at Nintendo er ikke så flinke å hoste opp flotte Collectors editions.

Jeg bare ser for meg spillene jeg har der som Super Mario Galaxy og Super Mario Galaxy 2 samt mange flere hadde flotte utgaver med figurer, flotte artbooks, plakater o.l.

Nintendo gjorde rikitg med Skyward Sword der er jeg enig, mens resten har jeg virkelig savnet

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

4192770290_f948ffb46f.jpg

http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-3/Spill/Action/God-of-War-3-Ultimate-Edition-PS3-God-of-War-III-Ultimate-Trilogy-Edition-113219-p0000040654.aspx

 

Hvis det er noen som ikke fikk tak i denne når den var ute, så har gamezone fått inn en batch, og selger de for 2000 per stk.

Glad jeg kjøpte den når den var så "billig" som den var. :roll:

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...