Gå til innhold

Collector's/Limited/Special Edition diskusjon!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endret til hva?

Er det ikke Explorer Edition som den ble? Som er mer verdt enn Collectors.

 

Til standard edition siden de får inn meget få utgaver. Eg bestilte når den utgaven kostet 800 kr

Her er mailen eg fikk

 

Hei!

 

 

 

Du får denne e-posten fordi du har bestilt Uncharted 3 Collectors / Explorers Edition fra Gamezone.no.

 

 

 

Vi har dessverre fått en trist beskjed fra den offisielle distributøren i Norden: De får kun inn noen meget få eksemplarer av denne til Norge, som de så har fordelt videre til sine kunder.

 

 

 

Vi sitter dermed igjen med et fåtall enheter av denne sammenlignet med det som var forespeilet – og vi har derfor beklageligvis måtte endre din ordre til standard utgave til 498,-. Ta kontakt dersom du ønsker Special Edition (648,-), eller ønsker å avbestille din ordre. Vi har prioritert ut i fra bestillingsdato.

 

 

 

Vi er meget lei oss for dette, men det er dessverre lite vi kan gjøre når Norden blir nedprioritert på denne måten.

Lenke til kommentar

Mafiaman, jeg er en av de som også har fått den mailen, så du er ikke den eneste. Jaja, vi blir behandlet på samme måte som CDON.no uten noe kompensasjon. Skal avbestille standardutgaven i ren RAGE! Nei, nå er jeg drittlei av norske nettbutikker. :thumbdown:

 

 

Kanskje norske nettbutikker er dritt lei sutrete grinete dumme kunder?

Svaret du fikk var ett veldig ordentlig og greit svar. ikkeno teit autosvar. Det at du hadde fått hele den edition til 800kr- DET blir ikke trukket frem som noe positivt. Men at distrubutørene driter lang marsj i norge det mener du er butikken sin feil? Tåpelige mann/gutt.

Hvorfor skal du ha kompensasjon for noe som ikke er butikken sin feil? Norske kunder er så utrolig frekke at de krever penger for ting som de ikke har rett på. Som han skrev; du får heller en lavere utgave og kan også bestille SE dersom du ville. Du veit det ligger litt i navnet også? "limited edition" "Special Edition" osv. Det er som regel ikke alle i hele verden som kan kjøpe den. Du får avbestille i RAGE også får du bestille det dyrere en annen plass :thumbup: Selvfølgelig synd at de ikke får inn den pakken, men det kan nå ikke de noe for.

 

Nei, jeg jobber ikke i Gamezone eller noen spill-butikk.

 

Er forresten storfornøyd med min Marcus-statue :love:

Lenke til kommentar

Mafiaman, jeg er en av de som også har fått den mailen, så du er ikke den eneste. Jaja, vi blir behandlet på samme måte som CDON.no uten noe kompensasjon. Skal avbestille standardutgaven i ren RAGE! Nei, nå er jeg drittlei av norske nettbutikker. :thumbdown:

 

 

Kanskje norske nettbutikker er dritt lei sutrete grinete dumme kunder?

Svaret du fikk var ett veldig ordentlig og greit svar. ikkeno teit autosvar. Det at du hadde fått hele den edition til 800kr- DET blir ikke trukket frem som noe positivt. Men at distrubutørene driter lang marsj i norge det mener du er butikken sin feil? Tåpelige mann/gutt.

Hvorfor skal du ha kompensasjon for noe som ikke er butikken sin feil? Norske kunder er så utrolig frekke at de krever penger for ting som de ikke har rett på. Som han skrev; du får heller en lavere utgave og kan også bestille SE dersom du ville. Du veit det ligger litt i navnet også? "limited edition" "Special Edition" osv. Det er som regel ikke alle i hele verden som kan kjøpe den. Du får avbestille i RAGE også får du bestille det dyrere en annen plass :thumbup: Selvfølgelig synd at de ikke får inn den pakken, men det kan nå ikke de noe for.

 

Nei, jeg jobber ikke i Gamezone eller noen spill-butikk.

 

Er forresten storfornøyd med min Marcus-statue :love:

 

Det er da lov å kunne uttrykke sine meninger og synspunkter i et diskusjonsforum? Å begynne å kalle folk for grinete, dum og tåpelig gjør deg ikke bedre enn noen andre, om du skulle tro det. Om du syntes at jeg var frekk, så burde du lese innlegget ditt om igjen.

 

Ja, jeg er enig at det var et ordentlig svar jeg fikk tilsendt på mail fra GZ, men jeg har da lov til å si hva jeg synes om akkurat det? Jeg legger all skylden på nettbutikken fordi de bestemte seg for å legge ut produktet til forhåndbestilling uten å ha tilstrekkelig med informasjon. På grunn av dette har jeg trodd at jeg skulle få denne utgaven når jeg forhåndbestilte den, og når de ikke kan levere så er det deres feil. Det er som sagt en beslutning som er gjort basert på utilstrekkelig med informasjon, og det kan i senere tid utgi seg for å være enten en god eller en dårlig beslutning - hvor i dette tilfellet er det sistnevnte. Dersom jeg hadde fått denne beskjeden litt tidligere, så hadde jeg fått muligheten til å få bestilt samlerutgaven et annet sted, som klarer å levere varene. Men i min situasjon føler jeg at det er frustrerende å ikke kunne alternativt bestille utgaven et annet sted i og med at det er utsolgt overalt. Jeg betaler gjerne den prisen utgaven egentlig koster, det har ingenting å si for meg.

 

Om jeg nå skal begynne å skylde på den offisielle distributøren i Norden, som GZ har gjort, så kan jeg like gjerne skylde på Naughty Dog for å ha produsert altfor få eksemplarer av EE. Nei, dette er for vilt. Siden jeg har forhåndbestilt samlerutgaven fra GZ, så har de et ansvar å levere produktene jeg har bestilt til rett tid. Dersom de er i en slik situasjon (som i dette tilfellet) at de ikke har muligheten til dette, så kan de gjøre det godt igjen for kundene sine ved å gi en liten kompensasjon som et plaster på såret. Det er ingenting galt i en slik strategi, og det kan faktisk være med på å motivere og oppfordre kundene til å komme tilbake til butikken og handle i en senere tid.

 

Nå forstår jeg ikke hvorfor du henger deg opp i navnet "limited edition" og "special edition" når det kommer klart fram hva disse utgavene er. Kanskje du føler for å rakne ned på andres intelligens, eller prøver du bare å være motbydelig?

Nå synes jeg at det er veldig merkelig at du er så provosert og sint over kommentaren min angående dette, hva er grunnen til dette? Er det ikke lenger lov til å si det man virkelig føler og mener i dette forumet? Må det virkelig straffes hardt ned på folk med frekkhet og uanstendighet?

 

Kanskje det er et tegn på at jeg bør forlate dette forumet så snart som overhodet mulig, og heller finner meg et annet sted med flere vennlige mennesker å diskutere med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker svaret ditt :) og jeg må beklage for at jeg var frekk, jeg skulle prøve å være litt frekk/morsom men det gikk dårlig :p

 

Jeg skal gi deg ett ordentlig svar når jeg kommer hjem fra jobb, uten å være noe frekk :)

 

Edit:

 

 

 

Det er da lov å kunne uttrykke sine meninger og synspunkter i et diskusjonsforum? Å begynne å kalle folk for grinete, dum og tåpelig gjør deg ikke bedre enn noen andre, om du skulle tro det. Om du syntes at jeg var frekk, så burde du lese innlegget ditt om igjen.

 

Jeg beklager, jeg mente ikke at spesifekt du var grinete, dum og tåpelig, muligens litt grinete, men hvem blir ikke det etter å få svar om at man ikke får varen? :) Kunder har en veldig god tendens til å bli veldig grinete og hisse de seg opp og bli sure, veldig ofte uten grunn. Ta ett eksempel i: "en kunde bestilte en TV mandag, og kommer inn tirsdag og spør hvor denne blir av, da han klart fikk beskjed at den kom torsdag. Kunde blir sur og krever en tilsvarende vare eller kompensasjon." - noe jeg mente med grinete, dumme og tåpelige kunder. Jeg tok desverre deg inn i denne gruppen, noe jeg ikke skulle gjort.

 

 

Ja, jeg er enig at det var et ordentlig svar jeg fikk tilsendt på mail fra GZ, men jeg har da lov til å si hva jeg synes om akkurat det? Jeg legger all skylden på nettbutikken fordi de bestemte seg for å legge ut produktet til forhåndbestilling uten å ha tilstrekkelig med informasjon. På grunn av dette har jeg trodd at jeg skulle få denne utgaven når jeg forhåndbestilte den, og når de ikke kan levere så er det deres feil. Det er som sagt en beslutning som er gjort basert på utilstrekkelig med informasjon, og det kan i senere tid utgi seg for å være enten en god eller en dårlig beslutning - hvor i dette tilfellet er det sistnevnte. Dersom jeg hadde fått denne beskjeden litt tidligere, så hadde jeg fått muligheten til å få bestilt samlerutgaven et annet sted, som klarer å levere varene. Men i min situasjon føler jeg at det er frustrerende å ikke kunne alternativt bestille utgaven et annet sted i og med at det er utsolgt overalt. Jeg betaler gjerne den prisen utgaven egentlig koster, det har ingenting å si for meg.

 

Merker ikke GZ sine LE-varer med at det er nettopp det? Limited, at de da tar forbehold om at de kan bli utsolgt? kan ikke finne annet en Special Edition, og den er ikke merket hvertfall. Men dersom den var det, så kan man være uheldig å få denne beskjeden, og de har da tatt forbehold om det. Men jeg kan fortsatt ikke la være å forsvare GZ heller. Da det egentlig ikke er virkelig deres feil at det ikke ble laget nok, som du nevner under :)

 

Om jeg nå skal begynne å skylde på den offisielle distributøren i Norden, som GZ har gjort, så kan jeg like gjerne skylde på Naughty Dog for å ha produsert altfor få eksemplarer av EE. Nei, dette er for vilt. Siden jeg har forhåndbestilt samlerutgaven fra GZ, så har de et ansvar å levere produktene jeg har bestilt til rett tid. Dersom de er i en slik situasjon (som i dette tilfellet) at de ikke har muligheten til dette, så kan de gjøre det godt igjen for kundene sine ved å gi en liten kompensasjon som et plaster på såret. Det er ingenting galt i en slik strategi, og det kan faktisk være med på å motivere og oppfordre kundene til å komme tilbake til butikken og handle i en senere tid.

 

Dette er det jeg ble litt irritert på - og overreagerte på. (nok en gang beklager) Men kompensasjon synes jeg er ett veldig dårlig plaster på såret. Det er ikke meningen at man skal "kjøpe" kunden, hvis du skjønner meg? Man yter heller en god kundeservice, og opprettholder kunden slik. Noe jeg syntes at via mailen dere fikk var faktisk ganske god. Dermed synes jeg det ikke er noe vits for en kompensasjon. Men hvis du ser det litt andre veien også, dersom du også bestilte til 800kr, så fikk du en kompensasjon den veien, at du fikk en bedre pakke til samme pris. Ja, jeg vet at det ikke er kundens feil at det er satt feil pris på produktet ;) men en butikk kan være skikkelig drittsekk og nekte kunden dette og kunden må betale mer. Jeg synes faktisk GZ har gjort en god jobb i denne saken. :)

 

Nå forstår jeg ikke hvorfor du henger deg opp i navnet "limited edition" og "special edition" når det kommer klart fram hva disse utgavene er. Kanskje du føler for å rakne ned på andres intelligens, eller prøver du bare å være motbydelig?

Nå synes jeg at det er veldig merkelig at du er så provosert og sint over kommentaren min angående dette, hva er grunnen til dette? Er det ikke lenger lov til å si det man virkelig føler og mener i dette forumet? Må det virkelig straffes hardt ned på folk med frekkhet og uanstendighet?

 

Oj, her ser jeg meningen min har falt helt ut! Beklager =/ Mente aldri å tvile på din intelligens, ei heller være motbydelig. Det var utrolig dårlig forklart av meg, og det jeg mente var som jeg sa over her, at med LE og SE så kan man være uheldig, da disse faktisk er limited. Muligheten er der for at de kan bli utsolgt. Gjerne se på meg som motbydelig, men det var ikke hensikten. :no:

 

Kanskje det er et tegn på at jeg bør forlate dette forumet så snart som overhodet mulig, og heller finner meg et annet sted med flere vennlige mennesker å diskutere med.

 

Nei :) da er det vel heller slike nykomlinger som meg ;)

 

Jeg håper jeg fikk forklart litt for meg nå, og ikke virker like idiot som jeg gjorde i min forige post.

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Jeg fikk samme mail fra Gamezone. Veldig skuffet. Men det jeg reagerer mest på er at de sier de har prioritert ut i fra bestillingsdato. Vi som bestilte til den lave prisen må vel ha vært blant de første? Jeg er rimelig sikker på at jeg bestilte samme dag de la den ut.

 

Godt spm, da må de ha fått inn utrolig få, maks 1-3 stk?

Endret av lyon
Lenke til kommentar

 

Det er da lov å kunne uttrykke sine meninger og synspunkter i et diskusjonsforum? Å begynne å kalle folk for grinete, dum og tåpelig gjør deg ikke bedre enn noen andre, om du skulle tro det. Om du syntes at jeg var frekk, så burde du lese innlegget ditt om igjen.

 

Jeg beklager, jeg mente ikke at spesifekt du var grinete, dum og tåpelig, muligens litt grinete, men hvem blir ikke det etter å få svar om at man ikke får varen? :) Kunder har en veldig god tendens til å bli veldig grinete og hisse de seg opp og bli sure, veldig ofte uten grunn. Ta ett eksempel i: "en kunde bestilte en TV mandag, og kommer inn tirsdag og spør hvor denne blir av, da han klart fikk beskjed at den kom torsdag. Kunde blir sur og krever en tilsvarende vare eller kompensasjon." - noe jeg mente med grinete, dumme og tåpelige kunder. Jeg tok desverre deg inn i denne gruppen, noe jeg ikke skulle gjort.

 

Jeg er helt enig med at jeg ble opprørt over å ha fått denne mailen fra Gamezone, det er ingen tvil om det. Angående eksemplet ditt; jeg ser ikke helt sammenhengen mellom min situasjon og situasjonen beskrevet ovenfor i eksemplet ditt. For meg er det slik at Gamezone har lagt ut en vare for forhåndsbestilling hvor de med denne handlingen har tatt for seg ansvaret å levere meg denne spesifikke varen, til rett tid og til riktig pris. Det er en avtale gjort av begge parter. At de la ut slike forhåndsbestillinger blindt, uten å på forhånd ha tilstrekkelig med informasjon, er uakseptabelt.

 

Nå er det slik at det er sikkert mange bedrifter der ute som gjør det samme som Gamezone, men det rettferdiggjør ikke deres manglende evne til å levere det som er lovt, og som uheldigvis har hindret meg i å sikre meg et eksemplar av denne herlige samlerutgaven. Om dette hadde vært en avtale mellom to bedrifter, så hadde det medfulgt alvorlige konsekvenser - bare sånn at det er sagt.

 

Ja, jeg er enig at det var et ordentlig svar jeg fikk tilsendt på mail fra GZ, men jeg har da lov til å si hva jeg synes om akkurat det? Jeg legger all skylden på nettbutikken fordi de bestemte seg for å legge ut produktet til forhåndbestilling uten å ha tilstrekkelig med informasjon. På grunn av dette har jeg trodd at jeg skulle få denne utgaven når jeg forhåndbestilte den, og når de ikke kan levere så er det deres feil. Det er som sagt en beslutning som er gjort basert på utilstrekkelig med informasjon, og det kan i senere tid utgi seg for å være enten en god eller en dårlig beslutning - hvor i dette tilfellet er det sistnevnte. Dersom jeg hadde fått denne beskjeden litt tidligere, så hadde jeg fått muligheten til å få bestilt samlerutgaven et annet sted, som klarer å levere varene. Men i min situasjon føler jeg at det er frustrerende å ikke kunne alternativt bestille utgaven et annet sted i og med at det er utsolgt overalt. Jeg betaler gjerne den prisen utgaven egentlig koster, det har ingenting å si for meg.

 

Merker ikke GZ sine LE-varer med at det er nettopp det? Limited, at de da tar forbehold om at de kan bli utsolgt? kan ikke finne annet en Special Edition, og den er ikke merket hvertfall. Men dersom den var det, så kan man være uheldig å få denne beskjeden, og de har da tatt forbehold om det. Men jeg kan fortsatt ikke la være å forsvare GZ heller. Da det egentlig ikke er virkelig deres feil at det ikke ble laget nok, som du nevner under :)

 

Altså, navnet LE/CE/SE på varen er for å kunne skille mellom de ulike versjonene av samme vare med ulike innhold. Det er alene ikke nok til å kunne si at de har gitt tilstrekkelig med informasjon til deres kunder. Om de ikke er hundre prosent sikker på om de får levert varen, så får de heller skrive det stort og tydelig på nettsiden deres og strategisk ved betaling, for å være på den sikre siden.

 

Det kan ut ifra det store bildet se ut til at Gamezone alene ikke er den eneste som har skylden for alt sammen. De skylder på leverandørene fordi de har gjort en avtale med dem om at de skulle levere varene. Leverandørene har dermed rett til å skylde på de som er lenger opp i "the supply chain" (finner ikke et godt norsk ord), og vi som kunder har rett til å skylde på de som vi har gjort en avatale med, hvor i dette tilfellet er Gamezone. De hadde ansvaret for å levere, og når de har mislykket i å gjennomføre dette, så må de også ta for seg skylden for det.

 

Om jeg nå skal begynne å skylde på den offisielle distributøren i Norden, som GZ har gjort, så kan jeg like gjerne skylde på Naughty Dog for å ha produsert altfor få eksemplarer av EE. Nei, dette er for vilt. Siden jeg har forhåndbestilt samlerutgaven fra GZ, så har de et ansvar å levere produktene jeg har bestilt til rett tid. Dersom de er i en slik situasjon (som i dette tilfellet) at de ikke har muligheten til dette, så kan de gjøre det godt igjen for kundene sine ved å gi en liten kompensasjon som et plaster på såret. Det er ingenting galt i en slik strategi, og det kan faktisk være med på å motivere og oppfordre kundene til å komme tilbake til butikken og handle i en senere tid.

 

Dette er det jeg ble litt irritert på - og overreagerte på. (nok en gang beklager) Men kompensasjon synes jeg er ett veldig dårlig plaster på såret. Det er ikke meningen at man skal "kjøpe" kunden, hvis du skjønner meg? Man yter heller en god kundeservice, og opprettholder kunden slik. Noe jeg syntes at via mailen dere fikk var faktisk ganske god. Dermed synes jeg det ikke er noe vits for en kompensasjon. Men hvis du ser det litt andre veien også, dersom du også bestilte til 800kr, så fikk du en kompensasjon den veien, at du fikk en bedre pakke til samme pris. Ja, jeg vet at det ikke er kundens feil at det er satt feil pris på produktet ;) men en butikk kan være skikkelig drittsekk og nekte kunden dette og kunden må betale mer. Jeg synes faktisk GZ har gjort en god jobb i denne saken. :)

 

Det kan være ulike meninger om akkurat kompensasjon, men at du hevder at det er en måte å "kjøpe" kunder på- synes jeg er helt feil. Det er ingenting galt i å gi kundene et plaster på såret ettersom det er Gamezones ansvar å levere varene. Det å kreve en kompensasjon kan ofte virke negativt, men det er også deres feil at jeg ikke kan sikre meg et eksemplar av EE ettersom det er utsolgt overalt.

 

Nå forstår jeg ikke hvorfor bestillingen av EE til 800 kr har så mye å si i denne situasjonen. Ja, de har vært greie med å love meg en EE til 800 kr, men til syvende og sist så har det bare vært løfter. Ingen handlinger er tatt siden de ga disse løftene og dermed kan man brutalt kalle det - tomme løfter. Å kalle dette for en kompensasjon er ikke riktig, for å si det mildt.

 

Jeg er enig med at Gamezone håndterte forhåndsbestillingene på en veldig god måte - vel, i forhold til tidligere hendelser med CDON, men i akkurat denne situasjonen har det veldig lite å si, siden det kun er blitt lovet uten at det er noen som helst form for handlinger.

 

Nå forstår jeg ikke hvorfor du henger deg opp i navnet "limited edition" og "special edition" når det kommer klart fram hva disse utgavene er. Kanskje du føler for å rakne ned på andres intelligens, eller prøver du bare å være motbydelig?

Nå synes jeg at det er veldig merkelig at du er så provosert og sint over kommentaren min angående dette, hva er grunnen til dette? Er det ikke lenger lov til å si det man virkelig føler og mener i dette forumet? Må det virkelig straffes hardt ned på folk med frekkhet og uanstendighet?

 

Oj, her ser jeg meningen min har falt helt ut! Beklager =/ Mente aldri å tvile på din intelligens, ei heller være motbydelig. Det var utrolig dårlig forklart av meg, og det jeg mente var som jeg sa over her, at med LE og SE så kan man være uheldig, da disse faktisk er limited. Muligheten er der for at de kan bli utsolgt. Gjerne se på meg som motbydelig, men det var ikke hensikten. :no:

 

Nå er jeg glad for at vi hadde tatt opp denne konflikten mellom oss via personlige meldinger for å ikke ødelegge tråden. For å repetere det jeg hadde skrevet til deg via PM, så ønsker jeg at vi alle på forumet skal i fremtiden fokusere på å ta hensyn til de andre på forumet når vi diskuterer om et emne vi er uenige om.

 

Er samtidig veldig stolt over Argoniel for å ha tatt initiativ til å ordne opp i denne misforståelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...