Gå til innhold

Collector's/Limited/Special Edition diskusjon!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar på min hendvendelse nå:

 

Hei Runar,

 

Desverre er din order avbestilt på grunn av en overbokning på denne varen, vi skal ha sendt ut informasjon angående dette.

 

Som kompensasjon for dette sender vi med en rabattkode på 50,-

 

Rabattkode: *********

 

"Latterlig" rettferdiggjør ikke hva dette er.

 

Mitt svar videre:

 

Overbokning? Ja men nå er jo varen inne igjen, til en mye høyere pris. Dere har da tydeligvis varen til forhåndsbestilling igjen, så jeg ser ikke problemet med å legge tilbake min ordre til prisen jeg originalt skulle betale, 399kr.

 

Nå har det seg også slik at jeg allerede hadde brukt en rabattkode på 29kr til denne ordren, så denne "kompensasjonen" deres er altså ikke på mer enn 21kr. En kompensasjon på tilsammen 21kr for en vare jeg vil tape 550kr på om jeg må bestille på nytt, kan ikke sies å være særlig mye.

Jeg ønsker som sagt å få lagt tilbake ordren min til den originale prisen jeg godtok å betale. 399kr, i tillegg til rabbattkoden jeg brukte for å få gratis frakt. Dere har spillet oppe til forhåndsbestilling nå, så jeg ser ikke problemet med å gjøre det slik.

 

Om dere ikke klarer å behandle denne saken bedre, og jeg ender opp med å bli straffet for en feil dere selv har gjort, så tar jeg like så godt forretningene mine andre steder.

 

Takk.

 

 

Så får vi se hva det ender med.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også samme svar fra cdon etter at jeg tok kontakt, om overbooking samt en løgn om at de hadde sendt ut mailer som skulle informere om dette i mars. Utrolig dårlig håndtering av denne saken fra cdons side, hadde de send en mail til meg der de forklarte om problemet (feilprising), en beklagelse og gjerne et lite plaster på såret hadde jeg godtatt det uten å blunke. Men etter å ha blitt servert en masse løgner samt at de unlot å si ifra, har jeg fått blod på tann...

Lenke til kommentar

Om den ekte grunnen er feilprising så spiller det ingen rolle, visst dere bestilte produktet til en pris så blir de pent nødt til å gi det til den prisen selvom det er en feil. det står i kjøps loven.

 

den andre morsomme tingen her er jo at de påstår de har sendt mail til dere, de sa de til meg og når de sendte meg den europeiske pingle utgaven av little big planet 2, men eg hadde aldri fått noen mail om det.

Lenke til kommentar

eg skal ikke si at eg er 100% sikker, men sånn som eg kan huske det så er det sånn ja, derfor hver gang du går i butikken og du ser prisen på en vare og deretter går til kassen og kassen viser noe annet så får du den forsatt til hylle prisen for det er de som har priset feil så det må de rett og slett leve med.

 

Men før noen går å sender mail om dette bør det dobbel sjekkes for er som sagt ikke 100% sikker.

 

Har sjekket litt på lovdata nå og det viser seg faktisk at det ikke er en lov mot det, butikkene selv må bestemme om de ønsker å gi deg varen til feil pris eller så kan de kontakte deg om pris endringer/kanselere ordren og slikt. står tydeligvis på de fleste sider at de ikke er ansvarlig for skrivefeil.

 

"?Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Kompletts side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Komplett ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget."

 

eksempel tatt fra komplett.no (kunne ikke finne noe på cdon.no) beklager for feil informasjon :(

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Det nye svaret jeg fikk inn på min forrige hendvendelse (sjekk lenger opp på denne siden):

 

Hei Runar,

 

Vi har fått tak i nye eksemplar av spillet, men fra en annen leverandør. Derfor er prisen høyere på denne varen. Desverre får vi ikke godkjent fra vår spillavdeling å senke prisen på spillet. Vi beklager.

 

De svarer på ingen av spørsmålene mine ang å få tilbake den forrige rabattkoden, eller noe annet. Wow. Jaja. Da får de ha det så godt, med denne patetiske måten de driver butikk på.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Nesten litt sjokkerende å se hvordan de behandler kundene sine. Dette hadde aldri skjedd om det var hos Platekompaniet. Jeg forhåndsbestilte Star Wars: The Force Unleashed 2 der til PS3 for 199,-. Helt klart feilpriset, men de sendte spillet til den prisen, uten et pip. Det er vel nesten ikke poeng i at jeg sender en mail til cdon da jeg sikkert får den samme tåpelige løgnen tilbake.

Lenke til kommentar

Superawesome. 21kr. "Se her, vi er en møkkabutikk og vi vet at du ikke har lyst til å handle mer hos oss... så vi skal gi deg 21kr du kan bruke på absolutt hva du vil, i vår butikk!" ^^

 

Nouse, det er akkurat det du sa, som jeg mente. VI vil ikke få noe mye ut av å klage til dem, vi vil ikke få The Witcher 2 noe billigere...

Men det er viktig å la dem vite at folk ikke aksepterer deres elendige måte å behandle folk på, at de ikke kan slippe unna. Det er faktisk viktigere at man viser at man er misfornøyd, enn hva vi kanskje tror.

Desto flere ganger de får høre at de er dritt, desto større sjanse er det for at de faktisk vurderer å gjøre noe med det. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...