Gå til innhold

Apple iPad eller Galaxy Tab?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange morsomme kommentarer her og noe tar jeg med en klype salt mens andre er jeg enige i :-).. Jeg kjøpte en iPad i Kanada (Toronto)for over 1 måned siden og har ikke angret et sekund etter dette (fantastisk nyttig og flott maskin som også er utrolig rask). Ja, jeg sverger vanligvis til Android, Linux og windows (= ingen Apple fanboy ;-) )og har Android på mobilen, men dette ble første inngang til Apple verdenen for mitt vedkommende som jeg var i utgangspunktet skeptisk til.. Prisen på min iPad ble 5280 norske kroner inklusive avgifter/mva for "dyreste versjon" = 64 GB, Wifi/3G/GPS/etc. Er mildt sagt KJEMPEFORNØYD med min iPad og benytter den til svært nyttige ting både på jobb og hjemme (laaaang liste) og ser at det er tull at noen påstår at slike "pads" ikke har gode nok praktiske formål. Størrelsen på skjermen er faktisk svært viktig for meg (for bøker, PDF'er, kart/GIS-appliksjoner, film/foto-fremvisning, etc.). Tror Android tablets kan bli verdige utfordrere etterhvert og ser frem til å sammenligne med disse. Android Marked bør imidlertid åpnes også for norske brukere for betal-apps (ja, uten kjøp av ting-og-tang på eBay/etc. for å kunne kjøpe apps ). Det jeg savner med iPad er en "normal" USB-utgang og direkte tilgang til kataloger via denne (men noen apps har allerede reparert mye av dette tapet (f.eks. "USB Disk" applikasjonen). Savner også kamera og mikrofon som Galaxy Tab tydeligvis har. Fikk forøvrig også med lader som går på norsk strømuttak, trådløs tastatur og fin skinn-etu som bonus fra butikken i Canada :-) !! Ser frem til nytt operativsystemoppgradering i Oktober som vil gi bedre multitasking, folders + mye mer. Ser også frem til mer konkurranse fra Android-tablets og forhåpentligvis velfungerende Win7-tablets som også kan kjøre normale kontorapplikasjoner ala MS Office, Open Office og andre større applikasjoner (men Microsoft har mye å bevise og overbevise nå ;-) ). Windows Mobile 6 vil jeg snart kaste i søppla, men beholder gladelig Android ;-) .. Tror konkurranse gavner oss alle forbrukere og utviklere (jeg tilhører begge leire her). Ja takk BEGGE (eller alle 3 ;-) ). Mvh, RR (fan boy av Android, Linux, Windows 7 og OiS med ikke Win Mobile ;-) . Det beste til vært sitt formål ;-) )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Apple sine produkter er veldig fint for de som ikke har et hav av nysgjerrighet.

 

Om du er fornøyd med påstand om gud, jesus, eventyrbøker som bibelen, fornøyd med Steve Jobs sin sensur, sine hyppige overtramp mtp. DRM, om du er fornøyd med at du MÅ kjøpe ting via App Store, så greit nok.. Da er sikkert Ipad det beste du kan kjøpe.

 

Har du nysgjerrighet, er for åpenhet, mot DRM, m.m., om du vil kunne koble på minnekortet fra telefonen din, eller andre USB-ting som du ikke må kjøpe fra produsent X, da er ikke Apple noe å kjøpe.

 

Man kan vel si sånn at om du er en av de som foretrekker å kjøpe en PC på elkjip, kan det tenkes Ipad for deg kan være mer hensiktsmessig.

 

Steve Jobs må være verdens største illusjonist, men en dag vil vel folk våkne opp og lukte på hornsaltet de har fortært i lengre perioder.

 

Husk: Ingenting er best for alle, men når du kjøper Apple produkter, kjøper du begrensninger - fremfor muligheter.

 

Selv uten alternativ til Ipad, ville ikke jeg kjøpt Ipad. Jeg nekter å støtte et selskap som driver på slik som de gjør. Apple må sies å være mye værre enn MS noen sinne har vært.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...