Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp! kræsjet pc

Anbefalte innlegg

heihei

Jer er en gutt på 14 år som for 2 måner siden har kjøpt meg ny pc på netshop.no

oppsettet er slik:

- AMD Phenom II X4 955 Black Edition

- Gigabyte GA-770T-USB3, Socket-AM3

- Western Digital Caviar 500GB S-ATA II

- Antec Two Hundred Mid-Tower Gaming Case

- Club3D Radeon HD5770 1GB GDDR5

- Sony DVD-brenner AD-7240S

- Microsoft Windows 7 Home Premium OEM

- OCZ DDR3 4 GB Reaper HPC CL9 Edit

- OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

- D-Link DWA-547 Trådløst PCI, 802.11n

Begynnelsen funket dette helt greit men plutseli kun etter noen dager, begynte jeg å få bluescreen of error og andre oppstart problemer som windows har feilsøking og ikke har funnet årsaken til. Jeg tenkte at disse problemene kansje ville gi seg og forstatte å bruke pcen som normalt og dette hadde jo sine negative sider men funket helt greit. Dessverre viste det seg at jeg tok kraftig feil for nå er hele pcen kræsjet og når jeg skal åpne et program kommer det bare opp en melding hvor det står: Windows medie senter har sluttet å virke… I tileg har alle ikonene på skrivebordet blitt endret til et ikon hvor det er bilde av et ark med et grønt windows tegn oppe i venstre hjørne. Hva kan dette være, jeg er desperat etter hjelp så vær så snill hjelp meg!!! På forhånd takk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heihei

Jer er en gutt på 14 år som for 2 måner siden har kjøpt meg ny pc på netshop.no

oppsettet er slik:

- AMD Phenom II X4 955 Black Edition

- Gigabyte GA-770T-USB3, Socket-AM3

- Western Digital Caviar 500GB S-ATA II

- Antec Two Hundred Mid-Tower Gaming Case

- Club3D Radeon HD5770 1GB GDDR5

- Sony DVD-brenner AD-7240S

- Microsoft Windows 7 Home Premium OEM

- OCZ DDR3 4 GB Reaper HPC CL9 Edit

- OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

- D-Link DWA-547 Trådløst PCI, 802.11n

Begynnelsen funket dette helt greit men plutseli kun etter noen dager, begynte jeg å få bluescreen of error og andre oppstart problemer som windows har feilsøking og ikke har funnet årsaken til. Jeg tenkte at disse problemene kansje ville gi seg og forstatte å bruke pcen som normalt og dette hadde jo sine negative sider men funket helt greit. Dessverre viste det seg at jeg tok kraftig feil for nå er hele pcen kræsjet og når jeg skal åpne et program kommer det bare opp en melding hvor det står: Windows medie senter har sluttet å virke… I tileg har alle ikonene på skrivebordet blitt endret til et ikon hvor det er bilde av et ark med et grønt windows tegn oppe i venstre hjørne. Hva kan dette være, jeg er desperat etter hjelp så vær så snill hjelp meg!!! På forhånd takk?

Tror du må bytte ut hele harddisken. Det er nok den som har slutter å virke, eller du fikk en defekt med produksjonsfeil. Men dette vil garantien dekke, da du har brukt PC-en din normalt. Husk også at du har 5 års reklamasjonsrett. Du burde kontakte butikken du kjøpte PC-en din fra og vise dem kvitteringen hvis de ber om det.

Endret av Shadow
Lenke til kommentar

Har du prøvd å rett og slett reinstallere Windows? Høres ut som harddisken er gåen, men hvis du passer på å ta backup av filer du ikke vil miste, kunne det vært noe å prøve før du eventuelt bytter ut harddisken.. Finnes programmer som sjekker om harddisken er frisk, men slik ståa er nå, er det kanskje ikke så lett å få kjørt dem.

Noterte du forresten feilmeldig, kode osv fra bluescreen? Du kan google disse og sannsynligvis finne tips om hva som er galt.

Lenke til kommentar

takk for svar skal prøve å reinstalere windows vist dette ikke funker skal jeg ringe til netshop å eventuelt få byttet ut hardisken med en ny, og ja det kommer opp en melding når jeg får blue screen men denne går vekk etter kun noen sekunder så jeg har ikke mulighet til å kopiere dette men er det en måte å "fryse" skjermbildet? takk for hjelpen er til veldig stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...