Gå til innhold

Har samboern rett , er jeg den eneste?


Anbefalte innlegg

Hvis det var barnslig å spille PC-spill, hvorfor er det da 18-års aldersgrense på mange spill...?

 

Synes denne posten var genial, endelig litt ammunisjon for mine synspunkter og meninger om spilling ovenfor samboeren.

 

Ville jo vært merkelig om det faktisk var så mange nerdete og barnslige 20/30 åringer i dette landet... Er 24 år, spiller som bare juling, og vil nok komme til å gjøre det resten av livet. Regner dog med at når jeg runder 60 år, er det vel slutt på FPS spill ettersom reaksjonsevnen min da er er noe svekket :wink:

 

Prøver å få damen til å prøve noen spill hun kunne ha likt, men er litt usikker på hva det kunne være, samtidig bør hun ikke bli for hektet, vil jo ha maskinen litt for meg selv :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du....

 

Bare ta det helt med ro.

Skal love deg at det er MANGE av oss, de som mener noe annet vet ikke hva de sankker om......

De fleste som har fått prøve å spille litt for som regel dilla, enten de er 16 eller 40 år...Vet om mange som er over 40 som digger å spille, men problemet er vel at noen syntes det er barnslig, men som jeg sier:jeg kommer aldri til å bli for gammel til å leke...

 

Børre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette ble en fantastisk bra tråd. Dama til han som hadde første postingen fikk definitivt svaret hun håpet på, jeg fikk godsaker til hovedfagsoppgaven min, og et par tusen 40-åringer og deromkring kunne komme ut av spilleskapet. Kom ikke og si at ikke hardware.no-forumet bedrer folks hverdag.

:-)

 

 

-P-

Lenke til kommentar
Ville jo vært merkelig om det faktisk var så mange nerdete og barnslige 20/30 åringer i dette landet... Er 24 år, spiller som bare juling, og vil nok komme til å gjøre det resten av livet. Regner dog med at når jeg runder 60 år, er det vel slutt på FPS spill ettersom reaksjonsevnen min da er er noe svekket :wink:

 

Er sikkert en eller annen "oldis-server" for de som er 60+ da vettu :D Stakars de med alzheimers - glemmer å kjøpe våpen osv.

Lenke til kommentar

Når vår generasjon er blitt 60, og nekter fremdeles å gi slipp på spillingen til tross for Alzheimer light og Parkinson, får vi opprette noen servere med aldersbegrensning, f.eks. 50+, 60+, 70+ osv. Servere stengt med passord, som kun de bekreftede 70-åringene kan spille på.

For så vidt skal man bare se på at når vi har spilt pc-spill i 50 år (om det skjer) er vi så rutinerte at det veier opp for en litt senere reaksjonsevne.

;-)

 

-P-

Lenke til kommentar

Jeg har også passert 30 og liker å spille litt ja, til fruens frustrasjon. Må liksom bare redigere feriefilmene inni mellom også da, for å vise at maskinen også kan brukes til noe fornuftig. Hun liker også å spille på barnas PS2, men når det kommer til PC'en er det bare kabal som gjelder.

 

Dette resulterer i at jeg kun får spilt spill som ikke er veldig tidkrevende, da det selvfølgelig er andre ting også som må gjøres i et hus med kone og 2 barn. Det går som regel på NFS HP2 og andre lite avanserte spill.

 

Er det noen der ute som har tips om spill som ikke krever at man må sitte timevis hver gang man spiller og som ikke krever at sengekosen :p ryker på bekostning av en brukermanual på størrelse med den hellige skriften før man kan begynne å spille?

Lenke til kommentar

Hehe, velkjente ting det der.

Nå for tiden kan jeg trygt anbefale deg Age of Mythology, et spill i serien Age of Empires, og som hun også falt for ganske bra. Hun både liker å spille dette selv, og (ja, tro meg nå) se på at jeg spiller. Hva er vel bedre om du ved slike spill kan spille med henne ved siden av..? ;-)

Spillet har også en grei manual når du starter å spille, så du slipper alt av manuallesing før du begynner.

Ellers virker det som om jentene liker i hovedsak spill der man kan bygge, enten det er hus, bygninger eller militære styrker. At man skal bruke de styrkene til noe er mindre viktig, det morsomme er å se at de blir flere, bedre og hva som nå kan gjøres av oppgraderinger. Krigen er mindre viktig. :-D

 

-P-

Lenke til kommentar

Bra tråd! Jeg er selv 32 år, har kone og tre barn! Jeg spiller mest om kveldene etter at ungene er lagt, men pleier også å spille sammen med eldstemann som er 5 1/2 år. Da spiller vi selvfølgelig kun spill egnet for barn (Super Mario Sunshine, Monkey Ball, Frogger 2, diverse demo spill). Guttungen står og ser på mens jeg spiller og han er helt i fyr og flamme. Han står og river seg i håret, biter negler, jubler ++ alt ettersom hvordan vi klarer oss i spillet. Det er utrolig morsomt :D

 

Neida, det må være lov å spille så lenge man har lyst. Kona har tom. blitt litt hekta på Super Mario :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dette ble en fantastisk bra tråd. Dama til han som hadde første postingen fikk definitivt svaret hun håpet på, jeg fikk godsaker til hovedfagsoppgaven min, og et par tusen 40-åringer og deromkring kunne komme ut av spilleskapet. Kom ikke og si at ikke hardware.no-forumet bedrer folks hverdag.

:-)

 

 

-P-

 

heisan

 

Helt enig i at dette ble en fantastisk bra tråd...

 

For det første så vil jeg bare takke alle som har bidratt med argumenter og svar på mitt spørsmål i denne tråden. Hadde aldri trodd at jeg skulle få så mange svar når jeg først skrev inn.

 

For å si det som det er : Jeg spiller fortsatt :woot: ..... noe takket være mange gode argumenter herfra.

 

Til Pop: hvordan gikk det med Hovedoppgaven din? er det noe sted på internett vi kan lese den? Sikkert av interesse for flere på forumet også...

 

Combat

Lenke til kommentar

Jeg fyller 30 nå. :grumpy:

 

Men...har Matrox Parhelia kort, med 3 skjermer i stua.

I tillegg. Skinnstol, skinnratt med gir + clutch, surround lyd med subwoofer. Jeg har samboer med 1 barn. So what? Det får hu bare godta. Som hun selv sier: Samma om jeg spiller mye, bare jeg er hjemme. 8)

 

En hobby må man jo ha og dette blir ikke noe dyrere enn endel andre ting.

 

Min far på 63 har begynt å spille Nascar Racing 2003 Season. hehe

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele topicen (Det var sinnsykt mye :lol: ) men tenkte bare jeg skulle være enda en av mange som gir svar..

Jeg er 20, spiller som bare nøkken, og (som jeg har gitt KLAR beskjed til dama om) kommer til å spille MINST til jeg er 35. Har spilt PC spill siden jeg var 7-8 år og digger det ennå.

Meg og bror min fikk nylig (ca ett års tid) stefaren vår interessert i spill, og nå spiller han mye forskjellig, for det meste FPS, til tross for å være gift og far til to små barn, og ca 40 år. Så med andre ord, nei, du er ikke for gammel. Tvert imot, du har minst 15 år igjen å spille, hvis ikke mer =)

Husk på at å spille er en ting du liker å gjøre på fritida, og prøv å nekte henne noe som hun liker å gjøre på fritida, så blir det nok go' stemning i huset :D

Lenke til kommentar

Be dama di ta en tur i en spill-sjappe (f.eks. Spiderman i Oslo), og spør betjeningen om alderen til de fleste kundene. Tipper hun blir overrasket over svaret!

 

Jeg er selv 30. Har spilt siden jeg var 15 på både Commodore64, Amiga, PC, Dreamcast, GBA og Xbox.

 

Er gift, med to barn - og min amerikanske kone, som blir 31 til sommeren, digger å spille hun også! Hun elsker Sims, + alle slags racing og slåss-spill (f.eks. Rallisport Challenge, Dead or Alive 2 og 3, osv.) :smile:

 

I tillegg er svigerinnen min på 28 år også spillfrelst og samler på PS2 spill. :smile:

 

Og nå mangler det bare å "utdanne" guttene mine på 2 og 4 år om spillenes verden. De er allerede interessert. :D Kanskje ta dem på fanget en kveld og blåse støvet av Amiga500'n, hehe.

 

Har også en STOR vennekrets hvor alle er over 29 - samtlige liker PC eller konsoll spill.....

 

Tør påstå at det er minst like mange over 25 som under 25 som spiller i dag. Det at spill er for fjortiser var i gamle dager.

 

"That was then baby this is now"

Lenke til kommentar

Be dama di ta en tur i en spill-sjappe (f.eks. Spiderman i Oslo), og spør betjeningen om alderen til de fleste kundene. Tipper hun blir overrasket over svaret!

 

Jeg er selv 30. Har spilt siden jeg var 15 på både Commodore64, Amiga, PC, Dreamcast, GBA og Xbox.

 

Er gift, med to barn - og min amerikanske kone, som blir 31 til sommeren, digger å spille hun også! Hun elsker Sims, + alle slags racing og slåss-spill (f.eks. Rallisport Challenge, Dead or Alive 2 og 3, osv.) :smile:

 

I tillegg er svigerinnen min på 28 år også spillfrelst og samler på PS2 spill. :smile:

 

Og nå mangler det bare å "utdanne" guttene mine på 2 og 4 år om spillenes verden. De er allerede interessert. :D Kanskje ta dem på fanget en kveld og blåse støvet av Amiga500'n, hehe.

 

Har også en STOR vennekrets hvor alle er over 29 - samtlige liker PC eller konsoll spill.....

 

Tør påstå at det er minst like mange over 25 som under 25 som spiller i dag. Det at spill er for fjortiser var i gamle dager.

 

"That was then baby this is now"

Lenke til kommentar

Til Combat:

Den ligger ikke umiddelbart tilgjengelig på nettet nei, men jeg ser ingen grunn til at ikke spesielt interesserte skal få lese den. For ordens skyld må jeg si at oppgaven ikke handler om spilling, men om bruk at informasjons- og kommunikasjonsteknologi. Og under dette igjen er bruken av bl.a. datamaskiner, som f.eks. spill. Kan også advare med 145 sider oppgavetekst, og 60 sider appendiks. :-?

Du er herved advart, men om det interesserer, kan du jo sende meg en mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...