Gå til innhold

Har samboern rett , er jeg den eneste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pop: > Jeg tror dessuten at langt flere hadde funnet det interessant å spille hadde de bare fått den rette anledningen til å prøve seg frem, teste ut og finne et spill som de kan like. <

...joa, mye moro med spill - Men nå som admin. er på ferie, og jeg fikk skolens verste dråg

[ utrolig stygg desktop - socket7 Pentium ( eller var det Cyrix ? ) 133 MHz - 3 GB HDD med OEM D-partisjon ] stabilt i nettverk, så burde ting stå i forhold og noen være en smule sjalu, men neida

:wink:

Ærlig talt, jeg hadde gitt opp forlengst og elevene øyna en fet erstatning ( MSI Pro2-R 266A-chip ) - innmaten var så herja, men var det håp ?

OK, no mercy: HDD-jumper ut ( = single ), ram-unit stablet på eget kort til ny ram-slot, og PSU-kabler hann/ hunn skifta - resultat, access bios = ingen syns dette var noe kult stunt: 'vi har jo så mange andre og bedre maskiner', men det tikka avgårde med nytt skjermbilde fra boot-up på en råtten skjerm - typisk.

Advanced setup: disable seek A:C/ enable boot C:A - memory hole 14-15M enablet + ymse bios cache - får nærmest et ubegrunnet personlig forhold til sånt.

Et 'hemmelig liv' er slett ikke og forakte, men det er svakt definert - lønningsposen blir heller ikke tykkere, tvert imot...

Oppdraget ( til annen topic ? ): 'få verstingen igang' - mistenker at dette var en Kafka-prosess 'where no-one exists', og jeg har ambisjoner på feil område. Anyway, saken isolert: det vàr Victory !

Har noen sett Kafka-K ?

Lenke til kommentar

Pop,

Tenkte jeg skulle nevne at jeg har en sønn på 10 og en ste-sønn på 17 også - og yngstemann er også godt bevandret i 3D Shooters (Han har spillt gjennom alle tre Half-Life episodene, dog på det letteste og med litt hjelp her og der, og liker også Unreal og UT mod'en StrikeForce). Da han var rundt 8, var GTA det morsomste. Driver og Midtown Madness (1&2) var/er også populære.

Men det er ikke gørra som er artigst (selv om Gouranga lød rett som det var, og det en periode gikk sport i å dytte flest mulig ned på subway skinnene (BZZZT!), men rett og slett det å utforske et landskap... finne hemmeligheter - Kjøre lastebil og buss og Brannbil, med realistisk lyd og det hele.

Akkurat nå er det Lego Creator, Rollercoaster Tycoon, og The Sims han liker best.

Jeg (og hans mor også) setter grenser for bruken av PC kun i form av tid. Han har ikke noe problem med å skille mellom fantasi og virkelighet - har aldri hatt mareritt e.l. - men vi har alltid sørget for at han ikke får PC eller TV som eneste "barnevakt". Jeg tror det er utrolig viktig at man er med og styrer litt, slik at skrekkblandet fryd blir satt i perspektiv.

F.x. viser en del av disse spillene faktisk at vold har konsekvenser. Stikker du et våpen opp i fjeset på noen og fyrer av, blir det i tillegg til masse søl og oppstyr, et varig resultat - og vedkommende reiser seg ikke igjen. Blåser noen texturen av skuldrene dine, er du definitivt "død", og eneste grunn til at du kommer tilbake inn i spillet igjen, er at du får et "nytt liv" - ikke en oppstandelse fra de døde.

Jeg må si jeg er langt mer betenkt når det gjelder underholdning som viser ekstrem ultravold som tilsynelatende ikke påfører varige skader... Man kan altså trygt sparke og slå eller sprenge noen, fordi de alltid reiser seg etterpå... NOT. Pokemon og lignende søppel... :sad:

Eldstemann spiller også, men der er det chatting og swapping, mekke PC og OS og finne kule programmer som er mest i skuddet. Nåja, Max Payne mods også da :smile:

Det jeg ønsker meg mest, er flere spill som gir deg muligheten til coop "single-player" - om dere forstår? Tenk deg å forsere Unreal, Half-life, DeusEx eller MoHAA med en kompis? Eller i mitt tilfelle, Jr.

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle som bidrar med opplevelser, vaner og erfaringer fra det meste som innbefatter PC og Internett i dagliglivet. Fint å ha en del som til en viss grad støtter opp om de mer kvalitative delene av prosjektet mitt. Selvsagt skal ting herfra tas med en klype salt, siden utvalget ikke er det mest gjennomsnittlige man kunne funnet i Norge, og enkelte personer klarer vel ikke komme med postinger som ikke er useriøse.

Men likevel tror jeg det er stor hjelp, ikke minst til ideer, i denne tråden.

So keep'em coming.

Hvis noen har andre erfaringer å dele, som angår bruk av PC, Internett i forbindelse med hjem, skole, jobb, underholdning / spill, chat osv, kom med det.

:smile:

-P-

Lenke til kommentar

spør samboeren din eller andre jenter hva de gjør når de har tid til overs, jo, de sitter å ser på TV. Ser ikke helt at det er noe bedre enn å spille ett bra spill(!).

Det kommer nok til å begrense seg hvor mye jeg spiller etterhvert, men det kun pga. mindre tid.

Er selv bare 18 år, men VET at når jeg blir pensjonert, kommer jeg til å plukke fram den gamle rotne 2ghz`en min og spille noen av de gamle klassikerne (da altså, de som er bra nå..) sammen med alle de andre som er pensjonister da, og VET med sikkerhet at jeg kommer til å stor-trives! Ser frem til det! :smile:

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg kan forsikre deg at du ikke er alene om å spille i voksen alder! Selv er jeg 30 og spiller minst like mye som for 10-15 år siden... :smile:

Har mange venner, bekjente og kollegaer som er 25-30+ som spiller mye og tror ikke de har planer om å gi seg med det første...

Så bare fortsett du i trygg forvissing om at du ikke er alene!! :smile:

Lenke til kommentar

Ble nesten irritert da jeg leste innlegget ditt. Samboern din høres akkurat ut som min "skjønner ikke hva som er så morsomt med å sitte å skyte folk..." duh! Hørt den mange ganger ja :wink:

Kvinnfolk burde få det inn i hue at en hobby er en hobby. Man trenger ikke kjønne noe som helst for å goddta det. Er forresten 25 år selv...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-11 15:56, Pop skrev:

Combat:

Jeg lurer faktisk ganske mye på hva samboern din sa til tråden når hun leste den, og hvordan holdningene der er nå. Er noe forandret, eller er hun bare sinna fordi du fikk et uslåelig argument? :wink:

-P-

vel, hun hevder nå at hun ikke har ment at jeg var den eneste som spiller data i min alder, det hun mente var visst nå at hun syns jeg bruker litt formye tid på det. :smile: Så jeg går ut fra at det har hjulpet litt :wink: men jeg syns hun rodde seg litt for glatt ut av det.... :sad: .

Nå VET hun at jeg ikke er alene, så får vel jeg prøve å begrense spillingen "LITT" slik at det blir "fred" i heimen :grin: (og jeg kan konsentrere meg om spillingen igjen :lol: )

<b>Combat ------> OUT!</b>

[ Denne Melding var redigert av: Combat på 2002-02-12 07:54 ]

Lenke til kommentar

He-he, dette har jeg hørt før.

Du kan trygt fortelle samboeren din at hun tar fullstendig feil, jeg er 31, akkurat fått min tredje unge og spiller som pokker.

For å overbevise min kone invitterte jeg til "senior-LAN" her hjemme.

Har nå blitt et LAN med folk i alle aldre og er det flere "seniorer" som vil være med neste gang så er det bare å si ifra.

Format_C (Vestfold)

Lenke til kommentar

Så da blir vel løsningen at når hun ser på tv, kan vi gutta spille, o.l. Bare hun ikke legger seg opp i hva vi bruker vår tid til, når den ikke brukes på henne. Jeg mener, hun trenger ikke bry seg om vi ser tv, legger kabal, sorterer frimerker eller spiller PCspill når man likevel skal gjøre noe hver for seg. I så fall er det PC-en hun er blitt gretten for.

Jeg lar henne spille når hun vil, og det hun vil (som vanligvis er Unreal Tournament :smile: ), da løser det seg veldig greit.

Hun synes til og med det er morro å se meg spille, og følger gjerne med på CS i en halvtime. Det er vel bra gjort?

-P-

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:

On 2002-02-06 19:34, [email protected] skrev:

[...]

Det jeg ønsker meg mest, er flere spill som gir deg muligheten til coop "single-player" - om dere forstår? Tenk deg å forsere Unreal, Half-life, DeusEx eller MoHAA med en kompis? Eller i mitt tilfelle, Jr.

Serious Sam lar deg nesten gjøre det, spillet er laget med coop som en viktig del, men det er mer mengden fiender som gjør det bra enn stemningen og AI i Half-life eller valgmulighetene i Deus Ex.

Serious Sam First Encounter koster 99 kroner og er noe av det beste innen coop.

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat var sammen to jenter. Vi tnekte de skulle få prøve CS. Hu ene nekta å prøve og hu andre skulle kanskje også gjort det. Når det kom en mot henne og vi sa skyt kasta hu musa nesten av bordet og døde seff instantly. De syntes det var mer morsomt med voice funksjonen. Den var helt ny for de så de holdt på med den mens vi spilte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2002-03-12 18:08, Baltazar skrev:

Jeg og en kamerat var sammen to jenter. Vi tnekte de skulle få prøve CS. Hu ene nekta å prøve og hu andre skulle kanskje også gjort det. Når det kom en mot henne og vi sa skyt kasta hu musa nesten av bordet og døde seff instantly. De syntes det var mer morsomt med voice funksjonen. Den var helt ny for de så de holdt på med den mens vi spilte.

Tipper dèt Wombat:

- at LREE21 <b>Combat ------> OUT!</b> kjører hva hun vil, og ikke rockes av hverken voice eller kaster mus vegg-i-mellom, for et par lusne flash sånn i ørska !

- men hun/ dere er kanskje gira på mer 'matnyttige' slagscener og nøktern hverdag, nå som ulven er skippa over fra Skiptvet til svenske-grensa & videre - sånn an passang...

...lurer egentlig på om dere kommer til TG02 i år, og ellers ?

...her økes viten med nye 'input' - men holder meg til BX-chip ( og nøktern kommuneøkonomi ) ennå :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...