Gå til innhold

Har samboern rett , er jeg den eneste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehehehehe Combat jeg er 37 år og helt frelst når det gjelder 3D shooter og bilspill.

Det har jeg vært i mange år og har ikke tenkt og slutte med det bare fordi damen krever det.

Nei stå på krava , vi er mange "oldiser" der ute, eks har jeg flere kamerater som har "vokst" opp med data som er mellom 35 og 40 år og som spiller dataspill til den store gullmedaljen.

Jeg selv er faktisk en av de beste Kingpin fraggerne på denne planeten :smile:

heheheehehe

Stay "young"

stay in Battle !!!

Lenke til kommentar

> Hun hevder med andre ord at jeg sannsynligvis er den eneste over 25 år som liker å spille spill på datan-

Stemmer DETTE? eller finns det andre "oldiser" og? <

Jeg blir 52 18.februar, og spiller ymse spill både med datra mi ( 14 ) på husets LAN, on-line og single - men hu mor har bare ingen interesse av det ( fordi hun taper støtt ? ) :razz:

Kan jo nevne at far min ( 82 ) er en racer i sjakk, også på PC'en - sjøl om det ikke dreier seg om å slakte textur, så er det ferdigheter/ reaksjon/ taktikk åkke som -

...henger på en 'matnyttig' offtopic 'reg.mekk' som funker fint:

http://members.aol.com/axcel216/newtip22.htm#KIAU

mvh. Tram

2 x BE6 & PIIIE

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-06 05:24 ]

Lenke til kommentar

Foresten glemte og nevne att jeg ga bort Test Drive 5 i gave til min far på 57 år og han simpelthen digger det spillet :smile:

Desuten er grafikken så rå på nye 3D spill/shooter att det jo nesten er live battle og en god kriger blir aldri for gammel ...

The eternal warrior ....

hehehehhe meg 37 år ,,, skulle man ikke trodd ..hahahahah

Lenke til kommentar

25 her og begynner *allerede* å merke at samboeren synes jeg er for gammel til å sitte å dulle med pc/spill på kveldstid. Men som flere har sagt, det hjelper å lære dem litt om hva som skjer. Hun har fått prøvd HalfLife når "vi gutta" spilte LAN for en tid tilbake. Jeg hadde på forhånd avtalt med de andre at de skulle være litt snillere enn vanlig. Hun sprang rundt med brekkjernet og koste seg stort. :grin: Hun har akkurat lært seg messenger og irc (som jo er like mye vanedannende som sms)

Gamlingen sjøl er 52år og fikk pc av meg i forfjor. Han kjøpte seg force feedback2 joystick og flyr frem og tilbake i flight sim på kveldstid. Tror han storkoser seg. (han fikk faktisk "lillebroren" sin på 45 til å kjøpe pc og flight sim også!)

Muttern er 55 og fikk seg mobiltelefon i fjor. Hun kjører knallhard sms-lingo med skikkelig fjortis forkortelser. X antall tulle-sms går frem og tilbake mellom henne og tanta mi daglig. Jeg tror rett og slett alle har et must om å få "leke" seg litt.

Ellers har jeg nettopp bygget ny pc til storebroren min på 29. Han er vel den som spiller mest i familien tror jeg...

Lenke til kommentar

En ting vi ikke må glemme er at vi som er rundt 30 tilhører jo den første virkelige "spill" generasjonen! Vi vokste opp med Pacman og diverse andre spillautomater, Commodore64, Amiga når vi kom i tenårene (fikk min A500 i konfirmasjonsgave :grin: ), første Nintendo'ene osv osv...DET ER I BLODET VÅRT FOR POKKER!!! Vi kan ikke benekte vår arv...og ingen skal nekte oss den heller!

Lenke til kommentar

Eine tanta mi blir nesten litt sur om hun ikke får spille...

Men hun skjønner mannen sin godt når han (og jeg) sitter & spiller... De ønsker seg en til PC, sånn at de begge kan holde på samtidig... Men men... Fattige studenter osv...

De er syv år eldre enn meg. Jeg er seksten.

Jeg fikk forresten min første PC hos den tanta... Pluss at hun lærte meg DOS, Win3.11, endel strategi-spill, endel arcade-spill og slikt...

Transport Tycoon, Pizza Tycoon, Jazz Jack Rabbit osv.

Lenke til kommentar

Hun har definetivt ikke rett.

Jeg er 33 år, og har litt av det samme problemet med dama. Hun er forsåvidt ganske god på pc'n hun altså, men mest til "fornuftig" bruk.

Det begrenser jo litt. lol

Har kjøpt et par spill til henne, men de eneste spilla som egentlig har rocka ordentlig er Sim og spesielt "Den lengste reisen" men det var hun ferdig med på en uke. HVA NÅ.

Jeg spiller Ghost Recon og Medal of honor, og er selvfølgelig Clan i Rubi-Ka (Anarchy online)

Er det noen spill der ute i Den lengste reisen stil??, så jeg kan slippe litt mer til på Pc'n

Ellers syntes dama at jeg bestandig er barnslig. lol

Oldies goldies.

Lenke til kommentar

Først til Combat:

Publisering av hovedfagsprosjekter ved universitetene blir sjelden gjort særlig mer offentlig enn at man kan bestille dem fra biblioteket studenten er tilknyttet, dersom oppgaven er tatt inn der. De ulike instituttene beholder to eksemplarer, og er sikkert behjelpelige dersom forfatteren samtykker til kopiering.

Ellers skal jeg se om jeg snart har noen interessante funn som kan egne seg til en avisartikkel, men jeg tviler litt. Det virker faktisk som om de fleste av mine antakelser foreløpig holder mål, og jeg finner ikke så mange overraskelser i barn og voksnes bruk av data.

Men om det hadde vært en interesse for det, er det ingenting i veien for at jeg la en link til prosjektet mitt når det er ferdig, forhåpentligvis rundt sommerstider.

Til synfault:

Absolutt et hovedpoeng der du trekker inn. Det er ikke nødvendigvis hva du gjør på maskinen som er det gale, men det at tiden heller kunne vært brukt på henne. Dessuten kan resultatene av det man driver med ha en betydning. Dersom det ikke kommer noe synlig positivt ut av tiden en har brukt (gjerne bare at en selv har lært å konfige Linuxmaskiner), kan også dette bli oppfattet negativt.

Uansett viser det seg veldig ofte at om man får med jentene på det en driver med, enten det gjelder spill, IRC eller andre dataemner, så er det kun positivt. Helt til hun fullstendig tar over maskinen din. :wink:

Mennesker er nå ofte slik at de anser det de ikke skjønner som kjedelig, uinteressant og ganske meningsløst. Man må bare være litt mer tålmodig i begynnelsen. La henne bli kjent med greiene, ikke klag over feil på noen som helst måte, selv positiv og konstruktiv kritikk kan feiloppfattes. Blir man trygg, blir det gøy.

-P-

Lenke til kommentar

Hei!

Eg har vel kanskje dei omvendt "poblem"..

Eg føler at eg bruker for mykje tid forran pcén....(jobb,fritid).Skulle gjerne vært sammen med ei dame som kunne fått meg til å begrense bruken litt..

(No har eg lånt ut pcén til bror min..Han bur eit stykke fra meg geografisk sett)Så litt mindre bruk av pc blir det....

Eg prøver å bli litt meir sosial utan pc..(sjølv om ein kan være sosial med pc også.. :wink: )

Lenke til kommentar

Når jeg gikk på barneskole så hadde jeg støttetimer i matte (sleit med matte). Vi dreiv kanskje 15 min. med matte så spilte vi 30 min. med Transport Tycoon :grin: Læreren (Jostein 50 år ca.) var skikkelig råååå i det spillet, kunne alt og det var vel han som fikk meg til å digge det spillet.

Lenke til kommentar

TRAM, vil også nevne deg her.

Du overrasker, og på alle mulige måter positivt. Hadde vi hatt flere som deg, hadde dette vært et kjempeløft for å "normalisere" dataspillingen.

Jeg tror dessuten at langt flere hadde funnet det interessant å spille hadde de bare fått den rette anledningen til å prøve seg frem, teste ut og finne et spill som de kan like.

Uvitenhet, skepsis og stereptypitisering er vårt samfunns verste fiende, på mange områder. Man tror at enkelte aktiviteter er forbeholdt "de unge", men dette skyldes bare uvitenhet. Jeg tror det er et spill for _nesten_ alle. Enkelte mennesker vil uansett ikke finne det interessant å spille, men dette tror jeg har mer med personlighet å gjøre enn alder.

Så TRAM, jeg håper du forteller andre om at du spiller, så tipper jeg du får tilbakemeldinger om at du ikke er alene i aldersgruppen din heller. :smile:

-P-

Lenke til kommentar

Hei Pop!

Håper å kunne kominere :wink:

Får logge meg på ulike irc servere og sende mange /msg nick asl? :wink:

Nei,trur ikkje eg kommer til å gjære det..

Slutta med slikt etter noen mnd. i 95(skrive asl når eg var på irc)

Håper å finne "den" rette...På grunn av kjærleik..Men,korleis kan ein vite at ein har "funnet" den rette når det finst x antall mennersker på jorden..?

Kom til å tenke på at det er mange som blir i lag på fester o.l..Men,det er liksom (liker egentlig ikkje det ordet) ikkje meg..

Lenke til kommentar

Mr.Hassan, joda, hehe... asl er definitivt måten å gå frem på om en vil kapre noe smårips. Men da er det nettopp det en får også... :wink:

Jeg har forresten lest mange artikler om forhold som har oppstått på nett nå. Og det kan jo være mange grunner til at det funker. En kan bygge opp et forhold over lengre tid, det går ikke fortere enn den tregeste parten, hvor ofte den gidder å lese meldinger, som f.eks. spray. Man får presentert seg på beste måte, og trenger ikke stotre ivei med dårlige formuleringer i introduksjonen (hva som skjer når en endelig møtes er jo en annen sak, men da har man i hvertfall fått forberedt seg og kjenner personen til en viss grad)... og mye annet.

Dessuten er det ikke èn person for deg, det er mange. Det gjelder å finne en av dem...

Stor sjanse for at en dukker opp med en sprayprofil, på en irckanal e.l.

Det går nok bra skal du se. :smile:

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...