Gå til innhold

Har samboern rett , er jeg den eneste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til trøst!

Hver tirsdag har vi radiobingo i bygda vår. Da samles alle kvinnfolka i byggefeltet i et par klikker og skravler å spiller bingo. Da har mannfolka "fri", dvs. passe på at de minste ungene legger seg og så... I byggefeltet er det gravd ned nettverkskabler mellom de fleste husene. Dette ble gjort i sommerhalvåret. Så sitter vi her hver tirsdag da: I kveld blir vi 5 stk. (42, 43, 35, 33 og 33 år). Kvelden blir delt i to: En økt med Formel 1 og en økt med Ghost Recon. Kvinnfolka er ute av huset, og derfor ingen forstyrrelse. De eldre barna har skjønt at det er "pappa's kveld", og holder seg kloklig unna. Genialt, hva?

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Hrmpf, er alt jeg har å si til dama di.

Man er bare så gammel som man føler seg.

Desuten er dataspill underholdning, og underholdning blir man aldri for gammel til.

Er 26, har dame, hun synes jeg bare tilbringer for mye tid foran dataen, istedet for foran tv'n med henne.

PMA

 

P.S. Og de som sier at dataspill kan lede til vold (i reallife) dobbelhrmpf, se på bridge, det er mye verre.

Lenke til kommentar

Flott å se at det er så mange som fortsatt holder koken. Greit å vite at man ikke er aleine om å spille selv om man har passert 25

Egentlig trodde jeg vel at det var slik, men det er greit å få det dokumentert.

 

fortsett å skrive inn tips og argumenter, det kan være nyttig for mang en "oldis" som meg

:wink:

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Combat på 2002-02-05 10:41 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kom på at det var ein lærar ved skulen eg gjekk på for omlag 2år sidan som var mellom 25-30år og som synest det var kjekt å spille dataspill..Så det var ein del elevar som spurte han om han ville være med på lan å spille Q3 (da det var forholdsvis nytt).Og han sa,ja på betingelse at ein spilte brett som var ukjendte for alle(mest retterdig meinte han)

 

Spilte aldri mot han sjølv..

 

Sjølv spiller eg skjelden men,savner ei dame å være samans med av og til..:wink:

Lenke til kommentar

- hvis du Combat kaller deg "oldis" med dine 29, så blir vel jeg "steinalder"," jurassic", "mumie" osv osv med mine 35 år. Noe av det beste som finnes i verden - IMHO - er rett og slett spille Unreal Tournament eller andre fps`er. Det kommer jeg til å fortsette med med mindre jeg får en kroppslig defekt som gjør at jeg ikke kan bruke mus og tastatur :smile:

 

Problemet med å kombinere data og damer er vel ikke det at spill er "barnslig". Jeg tror det dreier seg mer om at dama skjønner at mannen virker mer engasjert og oppslukt på noe annet enn henne. Dama får dermed gode grunner til å bli sjalu på pc`en og vil pælme den ut av huset. Utfordringen blir dermed å vise dama at hun skjønner at hun er den viktigste i livet i mannens øyne selv om mannen bruker kveldene foran pc`en :wink:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Et lite tips som fungerer for meg!

Har samme prob som du med en samboer jeg må sitte å se Ricky Lake hotel Cæsar og Kråkeslottet sammens med. Kjøp deg en kraftig bærbar!!! Så kan du sitte å spille i sofaen mens kjærringa ser på TV! Da er dere sammen, men gjør det dere begge har lyst til, og kan prate samtidig!

Smart?

Lenke til kommentar

Mange bra postinger her. Så bra at jeg glatt kan ta det med i prosjektet mitt og bruke dette som argument for at dataspill ikke lenger er forbeholdt kvisete og asosiale fjortiser. Om ingen protesterer høylydt på det da. Jeg tar hovedfag ved Universitetet i Bergen og skriver om data- og internettbruk. I denne oppgaven skal jeg prøve å få bukt med en del vrangforestillinger folk har om PC, Internett og dataspill, i sammenheng med alder, kjønn osv...

 

Et innlegg som også hørtes meget fornuftig ut var argumentet om at damer faktisk kan bli sjalu på PC-en fordi hun føler man bruker mer tid på den enn på henne. Noe som er synd er at dette gjør henne til en enda sterkere motstander av både data og spill, men altså om en gir henne følelsen av å være pri.1 kan man unngå dette. Bra! :smile:

 

Det kan virke som om Unreal Tournament er større blant de litt "eldre" spillerne, de over 20-25. Counterstrike virker nærmest litt overbefolket av fjortisene som bruker en hver anledning til å rakke ned på andre spillere med "flaks!", "n00b", "tar deg anytime" osv... men tonen er atskillig med vennlig i Unreal. Dette kan være bare min oppfatning, utifra servere jeg spiller på (spiller både cs og ut), men om noen andre har kommentarer er det kjempemessig.

Spiller for øvrig UT på unreal.humla.no:7787, server "belastet" med mange "eldre", 25-40år. :wink:

CS ofte på vg-serverne, cs.vg.no:27015 osv.

 

-P-

Lenke til kommentar

Til Pop

 

Quote:


On 2002-02-05 16:38, Pop skrev:

Mange bra postinger her. Så bra at jeg glatt kan ta det med i prosjektet mitt og bruke dette som argument for at dataspill ikke lenger er forbeholdt kvisete og asosiale fjortiser. Om ingen protesterer høylydt på det da.


 

Ingen protester fra denne kanten i allefall, alt som kan være med på å få øynene opp på folk(les: samboer'n) angående dataspill er topp

 

Kommer du til publisere dette prosjektet på noen måte? Kunne vært morro å se igjennom. :smile:

 

 

_________________

Combat ------> OUT!

 

[ Denne Melding var redigert av: Combat på 2002-02-05 18:58 ]

Lenke til kommentar

Hey. jeg er ei jente på 25 og er gift..

Her spiller både jeg og mannen min daglig (RTCW - begge er med i en klan)

Spilte CS nesten daglig siden våren 2001..

Mannen min er 27, så når det gjelder spill, så spiller alderen ingen rolle..

 

Pratet med flere CS-gutter på IRC og de syntes jeg er litt "gammel" for å spille CS. vel. Men det er ikke ofte jeg ser folk som er eldre enn meg i CS

Lenke til kommentar

Jeg glemte rent å nevne at man sef. må sørge for å ha et sosialt liv utenom PC og online-spill!

 

Nå er jeg så "heldig" å være skilt, og trenger derfor ikke ta hensyn til andre når det gjelder spillingen, men er man to (eller fler) - er det best å klarere tiden på forhånd - evt. jage henne ut på byen med venninnene - dersom hun ikke lar seg friste til å delta. Man kan jo evt. lære henne litt om IRC - og vise at det finnes bedre ting enn SMS :wink:

 

Hvorfor er det så gøy å spille? For meg er det ren virkelighetsflukt. Bruker det som avkobling og det er bare så deilig å pøse ut litt aggresjon og lade ut etter en hard dag på jobben. Utmerket måte å tømme hjernen for jobbtanker (Jeg lager programvare).

 

Jeg tror ikke jeg er blitt avstumpet eller et dårligere menneske etter å ha begått mer enn 30.000 "digitale drap" online... Det er da forskjell på lek og virkelighet.

 

Derimot har jeg fått betydelig bedre musekoordinasjon og mange "virtuelle venner". Jeg tror også jeg har belegg for å si at man trenger ikke være 14 år med kvikksølvreflekser for å bli "best" - Fordelen med å være 14 er at du kan spille 12 timer hver dag uten at du mister jobben eller leiligheten - og øvelse gjør som kjent mester - men ... There are bold warriors and old warriors... but there are no old bold warriors :razz:

 

Forøvrig: To cheat is to lose. Cheaters have no skill, no brain, no future.

Lenke til kommentar

Så hæææææææærlig å se at jeg ikke er alene. Måtte le da jeg så det første innlegget og viste det straks til min kone. For det er forskjellen, at jeg er gift. Alt det andre stemmer, som barn, alder og holdninger. I går truet hun meg med å kaste datamaskinen mens jeg var på jobb. Jeg kunne lettet konstatere at den fortsatt var på plass da jeg kom hjem :smile:

 

Har bestilt Medal of honour :smile: Ellers så er jeg for tiden hektet på Anarchy Online, etter at det ble gratis å laste ned hele spillet.

Lenke til kommentar

Ikke alene nei.

 

Har passert 40 og har flere kamerater fra 35 og opp til min alder som samles med en spilleaften nå og da.

Vi har det GØY.

 

Men damene bare rister på hodet. :smile:

Man må bare huske å sette av litt tid til familien også, så man ikke bare sitter alene foran PC-en. Det blir litt egoistisk. En gylden middelvei er vel det rette tenker jeg. (Hva nå det er)

Lenke til kommentar

Hei, jeg selv er snart 34 og liker å spille Cs og RTCW, og vi endel venner i samme gruppe som Lan`er engang iblant.

 

Kjenner til flere "Voksne" spiller samme type spill og koser seg !!

 

Det gjør ihvertfall jeg, greit å få prøve seg mot flere andre over landegrensene.

 

Kos Dere alle sammen, og spill i vei !!!!

 

Rexi

Lenke til kommentar

Quote:


Hvorfor er det så gøy å spille? For meg er det ren virkelighetsflukt. Bruker det som avkobling og det er bare så deilig å pøse ut litt aggresjon og lade ut etter en hard dag på jobben. Utmerket måte å tømme hjernen for jobbtanker (Jeg lager programvare).


Jeg tror ikke jeg er blitt avstumpet eller et dårligere menneske etter å ha begått mer enn 30.000 "digitale drap" online... Det er da forskjell på lek og virkelighet.


 

Vet ikke hvor relevant alt dette er for din oppgave Pop, men dette minner meg om ett bra tema - forskjellen på unge og voksnes oppfattelse av (voldelige) spill.

Har inntrykk av at flere "eldre" her bruker spill som avstressing og virkelighetsflukt, og følgelig fører spill da til lavere aggresjonsnivå...

Hvorfor sier "alle" da at voldelige spill (blant ungdom) fører til vold i virkeligheten?

 

Dersom dette skillet mellom barn/voksen er tilfelle, vil jo f.eks. et forbud mot et spill føre til mere vold blant voksne menn...

Beste argumentet for aldersgrense men mot forbud jeg har sett på lenge.

Hvor gammel må man være for ikke å bli avstumpet?

 

Er den politisk korrekte oppfatningen om at datavold er et stort samfunnsproblem også en myte på linje med at alle hackere er kvisete fjortiser?

 

Quote:


Et innlegg som også hørtes meget fornuftig ut var argumentet om at damer faktisk kan bli sjalu på PC-en fordi hun føler man bruker mer tid på den enn på henne. Noe som er synd er at dette gjør henne til en enda sterkere motstander av både data og spill, men altså om en gir henne følelsen av å være pri.1 kan man unngå dette. Bra!


 

Ellers kan jeg stort sett bekrefte Pops utsagn om kvinnelig sjalusi og data ut fra egne opplevelser, men med en "twist".

Dama var nemlig selv opptatt av data, og vi koste oss ofte med ymse multiplayer spill. Problemene oppstod når jeg hadde en periode med linuxmekking.

Da var hun plutselig satt på sidelinjen, og vips kom argumentet om at jeg bare var interessert i datamaskinen. Merket ikke noe til mer fiendtlig holdning mot linux eller data generelt..

Virker som sjalusi lettere oppstår når man ikke "forstår" hva den andre gjør.

Jamfør fotball, biler og andre stereotyper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...