Gå til innhold

Call of duty black ops mere krevende en Battlefield Bad company 2 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yooo :D

Vill Call of duty black ops bli mere krevende en Battlefield Bad company 2 ? :)

Siden pcn min lagger litt på Bad company 2 men drar MW2 på fullt! :

NOEN SOM VET ? :)

Takk ; )

Noe av det samme som mw2, kjører på en oppgradert versjon av COD5: World At War motoren, siden det ikke er Infinity Ward som utvikler spillet :)

Lenke til kommentar

Noe av det samme som mw2, kjører på en oppgradert versjon av COD5: World At War motoren, siden det ikke er Infinity Ward som utvikler spillet :)

Infinity Ward er skaperen av motoren(IW Engine) som benyttes i de fleste Call of Duty spillene.

Den ble først brukt i CoD2, deretter CoD4. Treyarch modifiserte motoren litt og utviklet World at War og nå Black Ops.

Motoren er også brukt i James Bond: Quantum of Solace(Treyarch).

Lenke til kommentar

Call of duty spillene har alltid vært mindre krevende enn BF-serien.

BC2 har større maps med mye hardware, flere spillere og ikke minst ødeleggbart miljø.

MW2 og BO har.....mange irriterende meldinger midt på skjermen. :p

Så du trenger neppe oppgradere for noe CoD spill.

Haha xD Ikke så lett å oppgradere en laptop uansett :D ...... Men nå er det strx konf... så det blir nok ikke noe broblem :)

Lenke til kommentar

Om du kjører MW2 uten problem på full gfx, kommer ikke Black ops til å gi deg noe problem. Ingenting tyder på særlig endringer grafisk i CoD: BO.

Nice :D Takker =)

Nå kjenner jeg ikke til hva MW2 og BC2 krever, men BC2 virker tyngre enn MW2. Siden Black Ops bruker en oppgradert versjon av den MW2-bruker, ser jeg for meg at Black Ops vil kreve så og si det samme som BC2, om ikke mindre :)

Bad company 2 krever VELDIG mye mer en MW2

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har nettopp kjøpt og installert Black Ops, men det krever utrolig mye av maskinen.

Minimumskrav står satt til Core2Duo E6600 og ATI Radeon C1950Pro. Selv har jeg P8700 og Radeon HD 4670, som begge skal skåre bedre enn minimumskravet på benchmarktester, men jeg kan fortsatt ikke spille Black Ops, selv på laveste grafikk. Det lagger akkurat nok til å ødelegge alt av gameplay, noe som er rart i og med at jeg kjører MW2 på høy grafikk uten spor av lagg eller andre problemer.

For de som ikke har kjøpt spillet enda:

Spillet er bra forseggjort, men jeg er misfornøyd med gameplayen. Sånn generelt virker singleplayer ok, og er nok bedre for de som kan kjøre spillet bedre enn jeg kan. Men virker litt urealistisk og typisk dataspillaction (Her var MW2 genialt). Multiplayer virker bare som en dårlig kopi av MW2.

I tillegg pass på at maskinen ligger godt over minimumspecs, for disse kan ikke stemme!

Jeg er skuffet over spillet. Det er bra, men er ikke verd 500kr.

FYI

Lenke til kommentar

Can you run it baserer seg bare på requirements og analyse av pcen din matcha opp mot requirements.

Realiteten er helt annerledes. I teorien skal AGM ovenfor lett klare spillet her, problemet er at det er memory leaks og serverlagg som gjør spillet jævlig.

Jeg har rimelig kraftig PC og sliter jeg også. Har sjekket FPS og ser at det er serverlagg som er problemet. Det er akkurat som spillet pauser av og til og så spoles det fort fram.

Lenke til kommentar

Jeg har en Alienware Dual 2 Core 2,93 Ghz, 4 gig ram, 2 x Geforce GTS 260M (SLI) og det er bare på hengende fluefittehåret at jeg kan kjøre Black Ops på 1400 x 900 med alt på low (antialicing Off osv).

Både MW2 og BC2 gikk smooth med de fleste grafikkinnstillingene på High så helt tydelig at Black Ops krever mer enn disse.

Lenke til kommentar

Både MW2 og BC2 gikk smooth med de fleste grafikkinnstillingene på High så helt tydelig at Black Ops krever mer enn disse.

Ikke egentlig, det er¨mer nærliggende å tro at det er snakk om shoddy koding og dårlig optimaliseringsarbeid, eventuelt konflikter med hardware, drivere eller directx. Mulighetene er legio. Det er ikke uvanlig at spill som lider av disse tingene fungerer best på mid-range PC-er, kan nedskaleres til å fungere bra på gamle PC-er, og sliter skikkelig på enkelte oppsett som ligger langt over kravene. Opplevde sistnevnte selv med f.eks. de to nyeste STALKER-titlene.

Nå har jeg ikke prøvd Black Ops på den nyeste PC-en min, men på en eldre PC med en E6600 2.2 ghz, 4GB ram og ett enkelt 8800GT flyter det utmerket på high i SP. Multiplayer hadde en del problemer med animasjonsskipping osv., men jeg mistenker at det har mer med latency å gjøre.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig, det er¨mer nærliggende å tro at det er snakk om shoddy koding og dårlig optimaliseringsarbeid, eventuelt konflikter med hardware, drivere eller directx. Mulighetene er legio. Det er ikke uvanlig at spill som lider av disse tingene fungerer best på mid-range PC-er, kan nedskaleres til å fungere bra på gamle PC-er, og sliter skikkelig på enkelte oppsett som ligger langt over kravene. Opplevde sistnevnte selv med f.eks. de to nyeste STALKER-titlene.

Nå har jeg ikke prøvd Black Ops på den nyeste PC-en min, men på en eldre PC med en E6600 2.2 ghz, 4GB ram og ett enkelt 8800GT flyter det utmerket på high i SP. Multiplayer hadde en del problemer med animasjonsskipping osv., men jeg mistenker at det har mer med latency å gjøre.

Ja, mulig rett og slett Treyarch har gjort en dårligere programmeringsjobb enn Infinity Ward gjorde, men det skal vel sies at grafikken også er oppgradert (om ikke mye) i forhold til MW2 som jo gjør at det vil kreve litt mer. Dette at det flyter utmerket på en eldre PC (er det en single core du har kjørt det på??), må vel ha med at du har kjørt ned på resolution. De fleste kan vel kjøre det greit på 800X600 men får jo en litt amputert spillopplevelse.

Men som du sier, noe maskinvare passer bedre til enkelte spill enn andre (Nvidia vs ATI, Dual vs Quad core) osv osv samt at man kommer langt med å passe på å alltid ha oppdaterte drivere.

Lenke til kommentar

Et lite triks, som fungerte med noen ekstra fps for min del:

Gå til disse 2 lokasjonene (eller tilsvarende mapper hvis det er utenom Steam):

"X":\Program Files\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\player\config_mp.ini

"C":\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\player\config_mp.ini

Finn disse linjene:

seta r_multiGpu "1"

seta r_multithreaded_device "0"

og endre til;

seta r_multiGpu "0"

seta r_multithreaded_device "1"

Første linje indikerer på at du har 2 skjermkort, mens andre linje indikerer på at du har dual/quad-core prosessor.

Ergo så er det med default satt at spillet skal optimaliseres for doble skjermkort og enkle prosessorer, som er sikkert mer omvendt enn den typiske forbruker pc hjemme hos folk. :-)

Lenke til kommentar

Et lite triks, som fungerte med noen ekstra fps for min del:

Gå til disse 2 lokasjonene (eller tilsvarende mapper hvis det er utenom Steam):

"X":\Program Files\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\player\config_mp.ini

"C":\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\player\config_mp.ini

Finn disse linjene:

seta r_multiGpu "1"

seta r_multithreaded_device "0"

og endre til;

seta r_multiGpu "0"

seta r_multithreaded_device "1"

Første linje indikerer på at du har 2 skjermkort, mens andre linje indikerer på at du har dual/quad-core prosessor.

Ergo så er det med default satt at spillet skal optimaliseres for doble skjermkort og enkle prosessorer, som er sikkert mer omvendt enn den typiske forbruker pc hjemme hos folk. :-)

Ok. Så hvis du har doble skjermkort OG Dual Core så setter du begge til "1" ? Og er dette noe man da evnt burde gjøre på alle spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...