Gå til innhold

ASUS G73JH 17.3" HD+ eller ASUS G73JH 17.3" Full HD?

Anbefalte innlegg

ASUS G73JH 17.3" Full HD

Radeon HD5870,Core i7-720QM,6GB RAM,500GB Hybrid HDD,DVD±RW,webcam,BT,W7 Home

eller

ASUS G73JH 17.3" HD+

Radeon HD5870, Core i5-450, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW,webcam, BT,W7 Home 64-bit

Jeg skal altså kjøpe to stk. Så planlegger å kjøpe HD+ modellen siden det er mest fornuftig i pris for meg.

Men uansett så lurer jeg på hvor stor grad dårligere blir den i forskjellen til Full HD modellen som har Core i7-720QM og 2GB RAM mer.

Ønsker kunne nyte World of Warcraft, StarCraft 2, The Sims 3 og Fable III (når det kommer ut). Tror dere HD+ vil gi meg det jeg ønsker? Jeg har søkt uendelig med tid på Google, kan ikke finne noen som sammenligner HD+ og Full HD versjonen mot hverandre for spilling.

Takk for dere tok dere tid til å lese dette. *kos*

Endret av Archimourne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt ASUS G73JH TY171V - Core i5 450M 2.4 GHz - 17.3" TFT

Det er en 17" skjerm som "bare" har en oppløsning på 1600 x 900, mindre ram og ikke en hybrid harddisk.

Jeg ser dårlig så oppløsning på 1600 x 900 høres bra ut for meg.

Jeg trenger ingen hybrid harddisk. Det er USB port på den, tar backup den veien.

Også du svarte jo ikke på hvor mye det har og si med at jeg har 4GIG RAM eller 6GIG.

Pris forskjellen er stor når jeg skal ha 2 stk.

Jeg veit ikke om det er verdt å betale 9000 kroner ekstra for 2 GIG RAM når jeg skal spille Fable III, Sims 3, World of Warcraft?

Lenke til kommentar

Det er en 17" skjerm som "bare" har en oppløsning på 1600 x 900, mindre ram og ikke en hybrid harddisk.

Jeg trenger ingen hybrid harddisk. Det er USB port på den, tar backup den veien.

Også du svarte jo ikke på hvor mye det har og si med at jeg har 4GIG RAM eller 6GIG.

Jeg veit ikke om det er verdt å betale 9000 kroner ekstra for 2 GIG RAM når jeg skal spille Fable III, Sims 3, World of Warcraft?

Hybrid harddisk er en normal hdd men med en liten SSD på, slik at den jobber vesentlig raskere en vanlige harddisker. Meget kjekt om en liker at Windows skal boote opp lynraskt eller at programmer og spill en bruker mye blir "husket" av disken slik at dem lastes mye raskere.

Jo mer ram jo raskere jobber maskina, er vel en enkel måte å si det på men det er jo slik det er. Vanskelig om nesten umulig for meg å si hvor mye dårligere den vil være da jeg ikke har lest hvordan dem er mot hverandre eller har testet dette selv. Utenom Fable 3 som vil nok kreve endel..om spillet kommer da...siden det er blitt utsatt på ubestemt tid.... så vil nok dem andre spillene kjøres bra.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Hybrid harddisk er en normal hdd men med en liten SSD på, slik at den jobber vesentlig raskere en vanlige harddisker. Meget kjekt om en liker at Windows skal boote opp lynraskt eller at programmer og spill en bruker mye blir "husket" av disken slik at dem lastes mye raskere.

Jo mer ram jo raskere jobber maskina, er vel en enkel måte å si det på men det er jo slik det er. Vanskelig om nesten umulig for meg å si hvor mye dårligere den vil være da jeg ikke har lest hvordan dem er mot hverandre eller har testet dette selv. Utenom Fable 3 som vil nok kreve endel..om spillet kommer da...siden det er blitt utsatt på ubestemt tid.... så vil nok dem andre spillene kjøres bra.

Får bare svar fra deg gitt. Bare du som er på forumet? Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...