Gå til innhold

Tenkte å kjøpe:


Mira

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje å kjøre dette:

 

amd xp2500+

abit nf7 -s v 2.0

GEIL 1024 mb golden dragon (2*512)

wd 36.7 bg SATA 10000 rpm 3.5" 8mb "raptor"

samsung 120 gb IDE 5400 rpm 3.5" noiseguard

connect 3d vga card radeon 9800 pro 128mb ddr

suntec th656 kabinett

 

Noen som har kommentarer til d?

:woot:

 

og btw, kan d bli vanskelig å sette inn vindu i dette kabinettet? evnt viftehull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg synes at oppsettet ditt ser veldig bra ut. Ser at du valgte en forholdsvis treg harddisk, men du skal vel kanskje bruke den som brukerharddisk, og Raptoren som systemharddisk. Hvis du vil ha noe litt raskere, men likevel stillegående er Seagate harddisker å anbefale. Jeg kjenner ikke til Connect 3D Radeon 9800pro grafikkort, men regner med at de er tilnærmet 100 % basert på ATIs referansedesign.

 

Suntek kabinettet har jeg ingen erfaring med, jeg tvil meget sterkt på at kabinettet er så veldig lett å modifisere. Det blir kanskje også litt lite med en 92 mm vifteplass, spesielt dersom du har tenkt til å overklokke. Jeg ville kanskje ha kikket på andre kabinetter med bedre ventilasjons- og modifikasjonsmuligheter.

 

Ikke glem kjøling til prosessoren. En Thermalright SLK900 kjøleribbe med en 92 mm vifte kan være et godt valg, dersom du ikke har noe fra før av.

 

Jeg ser også at du mangler en del andre ting som foreksmepel mus, tastatur, strømforsyning, osv... -men det har du vel kanskje fra før av?

 

Eller har du et veldig fint oppsett etter min mening.

Lenke til kommentar

Hva skal du med en IDE 5400 disk? For de den er mer stille enn en 7200 disk? Raptoren din kommer jo ikke til å bråke noe mindre enn en stille 7200 disk! Så det er ingen grunn til å kjøpe en 5400 disk slik jeg ser det, om den da ikke er veldig mye billigere ...

For å være helt ærlig så ser jeg ikke noe særlig vits med Raptoren, men dersom du vil bruke så mye penger på en disk, hvorfor ikke. Tror ikke du ville ha merket noe forskjell mellom Raptoren og en 7200 disk. Om du skulle klare å merke en forskjell så er ikke det verdt pengene spør du meg.

 

jim

Lenke til kommentar
Hva skal du med en IDE 5400 disk? For de den er mer stille enn en 7200 disk? Raptoren din kommer jo ikke til å bråke noe mindre enn en stille 7200 disk! Så det er ingen grunn til å kjøpe en 5400 disk slik jeg ser det, om den da ikke er veldig mye billigere ...

For å være helt ærlig så ser jeg ikke noe særlig vits med Raptoren, men dersom du vil bruke så mye penger på en disk, hvorfor ikke. Tror ikke du ville ha merket noe forskjell mellom Raptoren og en 7200 disk. Om du skulle klare å merke en forskjell så er ikke det verdt pengene spør du meg.

 

jim

 

I praksis så har Raptoren bare halvparten av søketiden til andre disker, og det MERKER man. Spesielt godt merker man det når den brukes til OS disk, for da snakker vi MANGE små filer.

Lenke til kommentar

men prismessig, og kun til privat bruk så er det liten nytteverdi da, om man ikke har konstant dårlig tid osv... jeg hadde heller gått for 2x seagate barracuda 7200.7 120GB disker jeg as, og partisjonert den ene til en stor og en liten partisjon, og brukt den lille delen som systemdisk...

Lenke til kommentar

Hmm.. ville nok satset på Raptoren jeg.. synes den er barsk.. :wink: Gøy å ha en av de raskeste diskene på markedet (om man ikke regner SCSI da seff) Den bråker litt, men blir lett overdøvet av en cpu vifte..

 

Enig at en annen kasse kunne lønne seg, for fremtidig modding..

Lenke til kommentar
men prismessig, og kun til privat bruk så er det liten nytteverdi da, om man ikke har konstant dårlig tid osv... jeg hadde heller gått for 2x seagate barracuda 7200.7 120GB disker jeg as, og partisjonert den ene til en stor og en liten partisjon, og brukt den lille delen som systemdisk...

 

Eller kanskje sette de i raid0?? det vil vel også gå temmelig unna....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...