bidz Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 ja det kan virke slik gitt.. Jeg har 704/128 fra Tele2 selv, og sliter som bare det.. får alt mellom 122-680kbps på itavisen.no sin test, gjennomsnittlig ligger jeg på 400-500. Dette er for dårlig. Mot USA sliter jeg som bare det. Aldri ALDRI opplevd så dårlige interkontinentale hastigheter før. for og si det slik, jeg hadde mye bedre hastigheter og respons med 512/128 kabelmodem fra Telenor Avidi for 2 år siden. har også testet mott ftp.uninett.no og ftp.sunet.se - maks hastighet jeg får fra de er 40-50kb/s MAX. med 512/128 fra Avidi lå jeg på ca. 65-70kb/s der - BESTANDIG. Vurderer og reklamere på tjenesten til Tele2 (har kun hatt det i ca. 1 måned), og si opp abb'et og ikke betale installasjonsavgiften. For dette er jeg absolutt ikke fornøyd med. En kamerat av meg har 1024/256 (som jeg tenkte og øke til snart) og sliter også med samme som meg, han får en 700-800 i itavisen.no sin test.. med avidi 1024/256 lå jeg på rundt 1100-1200 i den samme testen, samt at de utenlandske hastighetene var sinnsvakt mye bedre. Lenke til kommentar
Khestrayu Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har en 1024 linje fra Tele2 og er KJEMPEFORNØYD. Var litt problemer tidligere med ping og slikt. La ved en logg fra UOTrace og sendte til Tele2. Fikk beskjed av driftssentralen deres 2 dager senere at det var problemer med sentralen og at denne skulle bedres iløpet av 2 uker. Dette ble gjort og det var ingen problemer etter dette. Valgte så å oppgradere til min nåværende 1024 linje, fikk beskjed om at dette skulle skje på en gitt dag, og det ble gjort. Etter dette så ligger jeg kontinuerlig på ca 1100. Dette er testet opp mot dslreports. Er temmelig fornøyd jeg da. Lenke til kommentar
fantomsen Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 vel, kan bare si meg enig med bidz. jeg har det (fortsatt) akkurat som han har det. for to uker siden sendte jeg mail med vedlegg av div. speedometertester pluss nedlastinger fra ftp'er. intet skjedde og etter en uke så ringte jeg. der traff jeg på en fyr som hadde lite forståelse for problemet og prøvde å legge skylda over på meg fordi jeg ikke hadde peiling o.l. (det var iallefall det intrykket jeg fikk). og speedometeret på itaveisen var iallefall bare tull og ustabilt. da jeg spurte hvordan det kunne ha seg at jeg hadde stabuile resultater tidligere svarte han ikke på. 2-3 dager senere fikk jeg svar på mailen. der stod det at de hadde oppgradert en rekke sentraler og at de håpet at hastigheten min var som den skulle være nå. det er den aldeles ikke. svarte selvsagt straks på denne om at hastigheten var som før. siden har det vært tyst. skal ringe de over helga og får jeg ikke noe svar på når dette retter seg så blir det bye bye tele2. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Ringte Tele2 i dag (igjen). Møtte på en trivelig fyr etter 30sek i kundeservice (var vel eX_tremt heldig ). Han satt med et skriv som Tele2 nettopp hadde fått fra Stjelenor. I skrivet sto det blant annet at dette var Telenors feil. Jeg ble forklart at det var Telenor som ikke greide å håndtere all trafikken til Tele2 osv. Han hadde ikke noe svar på hvor lenge jeg måtte vente før problemet var ordnet. Synes dette virker litt merkelig ettersom at alle med Telenor abbonement på sentralen jeg hører til, surfer som kjøss med toppfart. Virker som at Tele2 vil prøve å skyve skylden på andre. Fikk heldigvis refundert betaling for 2 måneder. Jeg betaler nå for en 704 linje til problemene er løst, men jeg begynner seriøst å bli lei. Begynner å miste troen på Tele2 nå, så nå er en annen levrandør under sterk vurdering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå