Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt og ustabilt bredbånd fra tele2.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tele2 har ikke fastlinjetelefoni.. du kjøper telleskritt via dem på enkelte tjenester (også kjent som fast prefix/forvalg).. Derfor er det ikke noe abbonentsavgift på tele2 som du må betale. Så lenge Telenor eier nettet så må du betale fastavgiften til telenor uansett.

Alternativet er IP telefoni enn så lenge.

Lenke til kommentar

jeg har 704/128 fra tele2, hastigheten ligger alltid i overkant av det den skal. aldri hatt noen problemer med linja. bortsett fra en gang, modemet tok kvelden rett etter jeg fikk det. ringte til tele2 den dagen, og dagen etter (eller dagen etter det igjen?? husker ikke helt) stod det en mann på døra med et nytt modem til meg (han hadde til og med lyst til å koble det opp for meg, neimen om jeg vet hvorfor?? 3 ledninger, hehe). rask service fra tele2!!

ikke nok med det de ringte til og med tilbake senere for å sjekke at alt var som det skulle!!

jeg er UTROLIG FORNØYD med tele2. linjen har fugert perfekt, utrolig kundeservice. har aldri hatt så gode erfaringer med en ISP før.

Lenke til kommentar
heldiggris!

hadde ganske gode resultater på itavisen sin test nå. nesten så bra at jeg kan si at jeg er fornøyd. men mot usa er det fortsatt rævva.

kjørte to tester her http://www.dslreports.com/stest?loc=2 og fikk 340 og 180 kbit. ikke akkurat topp.

noen andre som sliter mot usa, eller er det bare moi?

:yes: Jeg hadde 722/104 på den samme testen og er ganske fornøyd..

På itavisen har jeg i skrivende stund Kl 1206 :woot: Nedlastingshastighet: 739 kbit/s.

Synes det er ganske bra, så jeg klager ikke... :D

Lenke til kommentar

tja..har 704/128. på IT-avisen er det 739 kbit/s.. har testet med et prog som jobber mot en server i sverige med ca samme resultat.

Har sett nedlastnings "peaks" på 110-120 Kbyte/s (880-960 kbit/s), men det kan være tilfeldigheter.

Upload har jeg ikke giddet å sjekke ;-)

Lenke til kommentar

:yes: Jeg hadde 722/104 på den samme testen og er ganske fornøyd..

På itavisen har jeg i skrivende stund Kl 1206 :woot: Nedlastingshastighet: 739 kbit/s.

Synes det er ganske bra, så jeg klager ikke... :D

det var der jeg lå før jeg konverterte fra telenor.

jaja, må vel bare bite i det sure eplet og forberede meg på lang kø på 02000 og mye sviskemusikk imens jeg er i kø...

Lenke til kommentar

fantomsen: Har du aldri tenkt på at når du kjører en vellykket test mot en server i norge (feks It-avisen) og får dårlig hastighet mot en server i USA, så sier det noe om kapasiteten mellom norge og USA, og fint lite om ISPen din kan levere deg 704 kbit/s. ;-)

Lenke til kommentar

joda, har tenkt på det og har derfor spurt andre hva de får samtidig som jeg tester og de får det samme som jeg brukte å få tidligere.

dessuten så er det en server jeg brukte å laste ned fra der jeg fikk rundt 90 kbyte fra som jeg nå får 30 kbyte fra hvis jeg er heldig.

så jeg har en liten mistanke om at det er tele2 eller noen av deres samarbeidspartnere som har skylda.

skal ringe i morgen for jeg får vel neppe svar på mailen jeg sendte, så vi får høre hva de sier.

Lenke til kommentar

Det finnes masse enkle ting du kan gjøre for å sjekke hvor flaskehalser sitter. I windows kan du kjøre kommandoen ping i fra cmd (evt velg start -> kjør -> ping "xxx.xxx.xxx.xxx"). Det eneste du trenger er en ip adresse hos feks den serveren som du tester mot i usa. Da kan du se hvor det kniper hen..

Kan du litt linux/unix og har en telnet/ssh klient kan du kjøre traceroute til den IPn.. Det finnes også programmer som fikser dette uten å bruke kommandolinjer. Kommer bare ikke på noen nå.

(gidder ikke elaborere på dette, spør om du lurer, mange på forumet som kan hjelpe med dette om det er behov).

Lenke til kommentar

jaja...

så fikk jeg endelig somlet meg til å ringe. bare 5 min i kø denne gangen.

problemet var kjent for de! det var visst sentralene som ikke greide å håndtere trafikken og de hadde nylig oppdatert 30 stykk og blablabla.

han kunne ikke svare på hvorfor jeg fikk skikkelig møkk hastighet mot usa. jeg glemte selvsagt å spørre om pingen min.

og så ville han at jeg skulle sende en mail om problemet!? (men det har jeg jo gjort uten respons)

hvilken ping får forresten dere andre mot tele2?

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemet som deg. Har hatt ei Tele2 1024/256 linje siden 01.juli, men denne har vært mer eller mindre ustabil hele tiden. Når jeg tester på Itavisen's Speedometer får jeg fra 700kbit/s til 980kbit/s. :cry: Har testet både kabler og nettverkskort men finner ingen utvei. En ting som kanskje kan være verdt å nevne er at jeg får bra hastighet om natten, fra kl 02:00 og utover. Da får jeg fra 1030 til 1070. Bor en plass der sentralen nettopp er bygd ut, og de andre som har adsl (ikke tele2) opp mot den sentralen har ingen problemer. :shrug:

Har ikke peiling på hva problemet kan være, men har sendt en mail til Tele2 nå :grumpy:

Har hatt samme linje en stund jeg også, og det er ca nøyaktig samme hos meg som du sier du har. Det ligger mest rundt 700. Av og til er det lavere, og noen ganger oppe i 900 og noe her også. En eller to ganger har det vært over 1000. Jeg fant også ut at den pleier øke etter midnatt.

Jeg sendte også mail for en ukes tid siden og forklarte det og at jeg mente det lå for lavt men har ikke hørt noe enda.

Når jeg målte nettopp nå, var den 841 kbps .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...