Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt og ustabilt bredbånd fra tele2.

Anbefalte innlegg

Jeg har tele2 bredbånd (728128) men i det siste så har det vært så utrolig tregt og ustabilt. Den første perioden fungerte det imidlertid som det skulle, men ikke nå. Bruker både kazaa og dc+ men får sjelden noen særlig bra nedlastingshastighet på noen av dem. (kanskje maks 20kb/s totalt) Men jeg har testet hastigheten på speedtest.nl og der kom det i går opp 60kb/s som makshastighet.( da lastet jeg ikke ned noe som helst ellers).

Har ikke så veldig mye greie på data men en kompis sa at jeg burde poste et innlegg her, ettersom han alltid får løst sine problemer her.

Hvis noen har forslag på hva som er galt så blir jeg glad for all hjelpen jeg kan få ;) takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme problemet som deg. Har hatt ei Tele2 1024/256 linje siden 01.juli, men denne har vært mer eller mindre ustabil hele tiden. Når jeg tester på Itavisen's Speedometer får jeg fra 700kbit/s til 980kbit/s. :cry: Har testet både kabler og nettverkskort men finner ingen utvei. En ting som kanskje kan være verdt å nevne er at jeg får bra hastighet om natten, fra kl 02:00 og utover. Da får jeg fra 1030 til 1070. Bor en plass der sentralen nettopp er bygd ut, og de andre som har adsl (ikke tele2) opp mot den sentralen har ingen problemer. :shrug:

Har ikke peiling på hva problemet kan være, men har sendt en mail til Tele2 nå :grumpy:

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemet som deg. Har hatt ei Tele2 1024/256 linje siden 01.juli, men denne har vært mer eller mindre ustabil hele tiden. Når jeg tester på Itavisen's Speedometer får jeg fra 700kbit/s til 980kbit/s. :cry: Har testet både kabler og nettverkskort men finner ingen utvei. En ting som kanskje kan være verdt å nevne er at jeg får bra hastighet om natten, fra kl 02:00 og utover. Da får jeg fra 1030 til 1070. Bor en plass der sentralen nettopp er bygd ut, og de andre som har adsl (ikke tele2) opp mot den sentralen har ingen problemer. :shrug:

Har ikke peiling på hva problemet kan være, men har sendt en mail til Tele2 nå :grumpy:

Merkelig.. Høres ut som en overbooket DSLAM/PVP spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg sliter med akkurat det samme.

speedometeret på itavisen.no gir meg fra 380 til 680 kbit. Jeg har akkurat skiftet fra telenor og da lå jeg godt over 700 så jeg er ikke spesielt fornøyd.

nedlastingshastighetene varierer naturlig nok også veldig men det virker som det er et veldig problem hvis jeg skal laste ned noe fra over dammen. en server jeg bruker mye hadde jeg knappe 90kbyte som hastighet da jeg var telenorkunde, nå blir jeg kasta ut fordi jeg ikke oppfyller minstekravet på 15kbyte. ikke morsomt i det hele tatt!

Har også ping på over 60 mot tele2.no. synes dette er noe høyt. lå på det halve mot online.no når jeg hørte til der.

har sendt mail, men venter fortsatt på svar.

hvis det ikke ordner seg snart må jeg vel se meg om etter noe annet.

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt venter på mail, er det bare å gi opp. Har sendt dem mange mailer i det siste, og fikk tilslutt svar på en av dem etter 15 dager. Svaret var som følger:

Ditt problem har blitt sendt til feilmelding.

Du vil bli kontaktet av oss straks vi har ny informasjon i saken.

Nå har jeg ventet i en uke og fortsatt ikke fått "oppdatert informasjon" fra Tele2. Hastigheten har sunket til rundt 300kbit/s til maksimum 600kbit/s.

Det eneste som hjelper er å ringe og være bestemt i din sak. :grumpy::shrug:

Lenke til kommentar

Sliter med akkurat det samme, skifta fra Telenor til Tele2 nå på juli og for det første klarte de ikke å levere linja før 14 dager etter at den skulle være klar, og deretter gir de meg en linje med ytelse på 1/5 av det den skulle ha vært (1024/256). Til overmål fikk jeg i går tillegg linjebrudd, og nå virker ingen ting.

Har meldt inn alt dette til Tele2 i løpet av de siste 3-4 dagene, og håper at de nå får orden på dette. Det skal Telenor i allefall ha, at i den tiden jeg brukte dem så var det ALDRI noe tull hverken med linjebrudd eller med ytelsen på den linja jeg hadde hos dem.

Lenke til kommentar
Det skal Telenor i allefall ha, at i den tiden jeg brukte dem så var det ALDRI noe tull hverken med linjebrudd eller med ytelsen på den linja jeg hadde hos dem.

Hvis du mener med linjebrudd at du mister forbindelsen til sentralen så kan vel neppe Tele2 lastes for dette.

Lenke til kommentar

Nei er det en eller annen som har kutta kabelen fysisk så kan vel ikke Tele2 lastes nei, men tror neppe at dette er tilfellet, da naboen som ligger innafor meg på samme linje ikke har mista sin tilkobling, og fyren jeg snakke med på kundeservicen sa at han ikke hadde fått inn noen meldinger "graveulykker" i mitt område.

Det var forresten han som brukte uttrykket linjebrudd, og hva som ligger i det skal jeg ikke forsøke å forklare så lenge jeg ikke har nok teknisk innsikt. :wink:

Lenke til kommentar

Til dere som klager på Tele2 så kan jeg bare trøste dere med og si at Tiscali er enda værre. Var kunde der i 4 mnd og hadde ikke tilfredsstillende linje 1 dag. Etter mange mailer og brev som jeg selvfølgelig ikke fikk svar på så truet jeg med Tv2 hjelper deg og da svart de i løpet av 5 min pr mail. Ringe til kundeservicen til tiscali er jo en vits også som mange med meg har fått erfare. Jeg sa opp på dagen og slapp og betale for bindingstiden noe som i og for seg bare skulle mangle.

I dag så er jeg kunde hos Tele2 og har til dags dato ikke noe og utsette på dem og det får jeg håpe vil fortsette og.. Ringte kundeservice på telefonen på dagtid for og få både telefon og adsl på samme regning og ventetiden ja den var bare 3 min mot Tiscali sine 40-50 min.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med verken hastighet eller oppetid med Tele2 sin ADSL pakke på 704/128...

På itavisens speedometer er det alltid 739 kbit/s ned, så jeg må være heldig med sentralen min, selv om jeg bor 3.5 km unna. Nå skal det sies at jeg bor i et "sivilisert" strøk.

Kundeservice hos Tele2 tar det ca 1 minutt å få svar hos..

Lenke til kommentar

svarer fort og svarer fort.....

hadde voldsomt med problem da jg skifta fra telenor. jeg var nærmere to måneder uten nett. så da ringte jeg endel til 02000. ventetid var mellom 15 og 30 minutter. ikke bra!

oh når jeg kjører speed test mot junaiten (http://www.dslreports.com/r3/dsl/stest/)

så får jeg hastighet på ca 120 kbit. en kamerat av meg som ikke har skiftet fra telenor fikk nærmere 700. gjett om jeg er fornøyd! NOT!

Lenke til kommentar
Nei er det en eller annen som har kutta kabelen fysisk så kan vel ikke Tele2 lastes nei, men tror neppe at dette er tilfellet, da naboen som ligger innafor meg på samme linje ikke har mista sin tilkobling, og fyren jeg snakke med på kundeservicen sa at han ikke hadde fått inn noen meldinger "graveulykker" i mitt område.

Ustabil linje mellom deg og sentralen er Telenor Networks sitt ansvar, du blir koblet til akuratt det samme utstyret i sentralen som før, men mellom sentralen og verden er det Tele2 sitt ansvar med hensyn til kapasitet og routing.

Lenke til kommentar

Jeg har 704/128 fra Tele 2, og har overhodet INGEN problemer.... Det var riktig nok noen problemer (i mars tror jeg) med at linjen falt ned hvert 20-30 sekund, men etter litt frem og tilbake så endte jeg opp med nytt ADSL-modem og 2 gratis mnd.... Hastigheten ligger rundt 738 så jeg klager ikke ! :D

Lenke til kommentar
Vel har sendt en mail til Tele2 hvor det står et par spm.,

men problemet er at jeg får ikke svar. Så jeg lurer

på hvordan skal jeg bytte fra Telenor (ISDN) og til Tele2(ADSL)?

Hvordan blir det med fasttelefon?

Du bare bestiller ADSL, den har ingenting med telefonabonnementet og gjøre så du slipper og ofre det en tanke.

Lenke til kommentar
Vel har sendt en mail til Tele2 hvor det står et par spm.,

men problemet er at jeg får ikke svar. Så jeg lurer

på hvordan skal jeg bytte fra Telenor (ISDN) og til Tele2(ADSL)?

Hvordan blir det med fasttelefon?

Du bare bestiller ADSL, den har ingenting med telefonabonnementet og gjøre så du slipper og ofre det en tanke.

Får jeg da Tele2 som min fasttelefoni produsent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...