Gunfreak Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Jeg ble veldig skuffet over Napoleon Total war, spillet fanger ikke perioden i det hele tatt, bort sett fra at noen unifomer ligner litt, har det ikke noe av det som gjorde Napoleons krigene unike i seg, Det er latterlig at Slag som Borodino som hadde nesten 300 000 soldater, utskjempes i dette spillet med 2500, det er ikke et ekte regiment en gang. Så var det alle uniforms feilene, alle uniformene var basert på 1813, selv om spillet sluttet i 1812, så nesten ingen av uniformene i spillet, var faktisk brukt i perioden spillet utspillet seg, dette gjør blant annet at Prøysen har i 1805 soldater som ikke fantes en gang på den tiden. Så i dag bestemte jeg meg for å spille på nytt, fordi det hadde godt noen måneer kanskje etter jeg hadde slippet ut litt damp at jeg kunne like spillet bedre, jeg kjøpte til og med Peninsula pakken, som jeg spillte i dag, de hadde lagt til flere uniformer, MEN uniformene er feil igjen, denne gangen hadde franskmennene uniformer fra 1815 i 1811, hva var poenget med å lage alle disse nye uniformene for DLC'n når du ikke gidder å bruke 5 minutter på google for å finne den riktige uniformen en gang, og gameplayet var like dårlig som jeg husket, små ussle slag som ikke har noe med perioden å gjøre i det hele tatt, Heldigvis har Histwar fått mange patcher og er nå er seriøst og godt spill. Endret 5. september 2010 av Gunfreak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Roan gutten, hvorfor la uniformene på soldatene ødelegge spillet for deg? Uniformene er jo ikke noe å bry seg om, du må tenke på helheten. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Som jeg sa, spillet fanger ikke perioden i det hele tatt, uniformene er bare det som gjorde det enda værre, det er ikke noe i spillet som i det hele tatt linger på hvordan slag under Napoleons krigene ble utkjempet Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hvis uniformene plager deg så mye fins det sikkert mods som retter opp dette Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Spill =/= dokumentar Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Skulle gjerne likt å se monster PCn din om du forventer 300 000 soldater i en kamp... Har spilt spillet selv, og klager ikke, jeg synes synd på deg ettersom at du henger deg opp i slike detaljer, spillet er ikke laget for å være 100% autentisk, er spillet spillbart og ikke ser ut som søppel burde det være mer en nok. Napoleon er kommer over disse kriteriene uten problemer. Om du kanskje setter grafikken på det laveste vil uniformenes detaljer forsvinne og du kan uten problemer spille det... Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 300 000 er du gal? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Roan gutten, hvorfor la uniformene på soldatene ødelegge spillet for deg? Uniformene er jo ikke noe å bry seg om, du må tenke på helheten. Tenk deg WW2-spill der du bruker M16, eller et FIFA-spill der du bruker drakter fra 1998, eller at testen du synger i en sang på Rock Band er feil. For folk som kan og liker historie, er uniformene viktige. Sånn små slurvefeil kan like lett ødelegge spillopplevelser som dumme bugs. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Spillet er laget for å underholde. Å da kaste bort ressurser på å sørge for at uniformene er autentiske gir ikke mening. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Spillet er laget for å underholde. Å da kaste bort ressurser på å sørge for at uniformene er autentiske gir ikke mening. A kaste bort ressurser på å lage noe som ikke er riktig gir mindre mening. Endret 5. september 2010 av Amored Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 300 000 er du gal? Histwar lar deg spille slag med 50 000 modeler som representerer 500 000 soldater, du har regimenter med la oss si 300 figurer, men når du klikker på det, står det 3000, du kan også ha over 500 kanoner i spillet, noe som er drastisk mer enn 12 i Total war, husk at det var artiller som sto for så mye som 60-70% av de drepte og skadde under Napoleons krigene Spillet er laget for å underholde. Å da kaste bort ressurser på å sørge for at uniformene er autentiske gir ikke mening. Det ville ta 5 minutter på google å finne riktig uniform, ikke akurrat mye ressuser. Roan gutten, hvorfor la uniformene på soldatene ødelegge spillet for deg? Uniformene er jo ikke noe å bry seg om, du må tenke på helheten. Tenk deg WW2-spill der du bruker M16, eller et FIFA-spill der du bruker drakter fra 1998, eller at testen du synger i en sang på Rock Band er feil. For folk som kan og liker historie, er uniformene viktige. Sånn små slurvefeil kan like lett ødelegge spillopplevelser som dumme bugs. Riktig. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Tja, 500,000 kontra 2500 er vel mer hardware begrensing enn ett ønske om å bevist ikke være realistisk. Jeg vet pc'n min ikke ville greid 500,000 enheter i napoleon TW. Hvordan grafikken til histwar er vet jeg ikke, men N: TW har ganske komplekse modeller alt tatt i betrakning. Uniformene er jeg dog helt enig i, personlig vet jeg ikke hvordan de skal se ut men for de som gjør så er det forståelig at det blir ett irritasjons moment. Det kan ikke akkurat ta mer tid å lage den ekte uniformen enn en påfunnet en vel? Kan heller ikke se for meg at det er noen form for rettigheter inne i bildet. Det kan jo hende det finnes en mod eller to som fikser på det med uniformene? Vet de fleste TW spill får en realism mod som fikser på realismen, både utseende og gameplay messig. Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Du verden, antydning til debatt er det ikke ofte man ser her på forumet Enig i at det er sløvt å ikke ha uniformene riktig i forhold til tidsperioden, men for meg spiller det liten rolle. Skjønner selvfølgelig at dette kan være irriterende for de som er over snittet interessert i tidsperioden. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Tja, 500,000 kontra 2500 er vel mer hardware begrensing enn ett ønske om å bevist ikke være realistisk. Jeg vet pc'n min ikke ville greid 500,000 enheter i napoleon TW. Hvordan grafikken til histwar er vet jeg ikke, men N: TW har ganske komplekse modeller alt tatt i betrakning. Uniformene er jeg dog helt enig i, personlig vet jeg ikke hvordan de skal se ut men for de som gjør så er det forståelig at det blir ett irritasjons moment. Det kan ikke akkurat ta mer tid å lage den ekte uniformen enn en påfunnet en vel? Kan heller ikke se for meg at det er noen form for rettigheter inne i bildet. Det kan jo hende det finnes en mod eller to som fikser på det med uniformene? Vet de fleste TW spill får en realism mod som fikser på realismen, både utseende og gameplay messig. Grafikken på Histwar kan ikke sies å være noe annet en gammeldags, firkantete modeler, dårlige animasjoner osv, men dette er ikke bare for å gjøre spillet spillbart med 50 000 modeler, men har med at spillet er et indie spill, mens Total war har budsjett på millioner og 100+ som arbeider med det, hadde histwar 2.5 persjon som lagde spillet i en periode over 10 år, men det er allerde mods som løfter grafikken på slagmarken og modelene kraftig, samme med lyd osv. spillet er ektremt modbart og vil kontinuellig få oppgradert grafikk og AI. Nope, de har ca. riktige uniformer, bare fra feil tid, det er ikke noe rettigheter inni bilde nei, Problemet er at alle land gikk gjennom minst 2 forandringer i uniformer. Frankrike hadde 3, en type fra 1800 til 1807, så en type fra 1807 til 1814 så tilslutt en siste i 1815. Prøysen hadde en type i 1800-1807 så nye typer i 1813-1815 Østrike hadde en type i 1805-1809 så en annen i 1813-1815 Russland hadde en type i 1803-1807 så en annen i 1812-1814 England hadde en typie i 1808-1814 og en annen i 1815 Og dette er bare linje infanteriet, samme forandringer skjedde med lett infanteri, dragoons, hussars, chessur a cheval, carabiners, artillerister osv. Men alt dette marialet ligger på nett og er gratis, eller viss du vil kan du bruke 500kr på en drøss med bøker som også viser dette, ingen av veiene ville være for dyre for CA. Så har du at ingen av formasjonene eller taktikkene ligner. Enhetene i Napoleon regner jeg med skal forestille en battaljon, men du har bare 160 soldater, når en battaljon egentlig er 500-1200 soldater, Spillet har ingen virklig militær struktur, du har bare 20 enheter som løper rundt som hodeløse kyllinger ledet av en general eller marskalk. Spillet kunne blitt så mye medre, om du gjorde noen enkle forandringer Det man kunne gjøre var å I stede enn å ha 20 random enheter, ha en division. Du trenger ikke ha 500-1200 soldateri i hver enhet, men si mellom 250-500, så har du 2-5 enheter i en brigade, hver brigade har så sin egen general. Det gjør at hver brigade har mellom 1000-2500 soldater, så har du 2-3 brigader i en division, divisonen har da også en general dette gjør at hver side har har opp til 7500 soldater, eller ca. 14 000 i hele slaget, dette vet jeg går ann i total war da jeg selv har spillt så store slag. Dette er så klart på Ultra størresle, det er ikke noe i veien for å spille på mindre størrelser der hver enhet bare er 100-200 og slagene blir mindre, men taktikkene blir de samme bare i mindre skala. Dette gjør at hva side, vil ha mellom 8-15 infanteri, 2-4 kavaleri og 1-3 batterier med artillery, alt fra 2000-7000 soldater utifra størrelsen på enhetene. Du vil ha en divisions general som leder hele slaget, du vil ha 2-3 brigade generaler osv, disse kan få forskjellige styrker og svakheter eller ha spesielle ferdigheter du kan bruke, lingende de generalene har i dag i spillet, men de kan ikke brukes som kamp enheter, En annen ting som blir must er at i stede for å å klikke og dra for å lage formasjoner, har hver enhetet bare et antall faste forsmasjoner, linje, angrepts kolone, marsj kolonne og skirmish order. Så antall enheter vill være ca. det samme som de 20 man har nå, men med en ekte chain of command, Lenke til kommentar
Amored Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Gunfreak: Historiekunnskapene dine fascinerer meg Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Roan gutten, hvorfor la uniformene på soldatene ødelegge spillet for deg? Uniformene er jo ikke noe å bry seg om, du må tenke på helheten. Tenk deg WW2-spill der du bruker M16, eller et FIFA-spill der du bruker drakter fra 1998, eller at testen du synger i en sang på Rock Band er feil. For folk som kan og liker historie, er uniformene viktige. Sånn små slurvefeil kan like lett ødelegge spillopplevelser som dumme bugs. Nå er det litt forskjell på å bruke M16 kontra et WW2-fly og det at uniformene fra et spill som foregår på 1800-tallet er et par år "feil". Lenke til kommentar
Amored Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Nå er det litt forskjell på å bruke M16 kontra et WW2-fly og det at uniformene fra et spill som foregår på 1800-tallet er et par år "feil". Men det er fortsatt feil. Jeg hadde blitt oppgitt over et spill med en 1909 setting hvor du kunne bruke Colt 1911. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Gunfreak: Historiekunnskapene dine fascinerer meg Takk Roan gutten, hvorfor la uniformene på soldatene ødelegge spillet for deg? Uniformene er jo ikke noe å bry seg om, du må tenke på helheten. Tenk deg WW2-spill der du bruker M16, eller et FIFA-spill der du bruker drakter fra 1998, eller at testen du synger i en sang på Rock Band er feil. For folk som kan og liker historie, er uniformene viktige. Sånn små slurvefeil kan like lett ødelegge spillopplevelser som dumme bugs. Nå er det litt forskjell på å bruke M16 kontra et WW2-fly og det at uniformene fra et spill som foregår på 1800-tallet er et par år "feil". Vel problemet er at krigen er del i 2, du hadde napoleons erobringer i 1805-1809, så hadde du hans fall fra 1812 til 1814 dette var to veldig forskjellige perioder. Er litt som at du flyer amerikanske WW2 fly under battle of britain, eller at du spiller som amerikaner på slag ved østrfonrten 1941, ikke bare var ikke amerikanske soldater med på østfronten, men amerikanerne var ikke med i krigen en gang i 41. Uniformer er ektremt viktig for denne perioden, en liten forandring her eller der, betydde forskjell på hvilket land de kom fra. hvilke regiment osv. Feks hadde uniformer noe som bil kalt Facings på engelsk, dette er et paraply navn på, mansjetter, kraver, broderier osv. Dette var i noen hærer forskjellen på regimenter, feks. hadde 88th regiment of foot gule "facings" mens feks. 33rd hadde røde, dette betydde mye, da soldater i regimenter var ektremt stolte av enheten sin, hvert regiment hadde to flag som var unike, og på de flagene sto det ofte hvilke slag dette regimentet hadde tatt del i. Noen regimenter kunne spore sin historie tilbake til 1600tallet, de hadde da en lang og ærefull bakgrunn, 23rd feks.hadde så kalte "battle honours" fra flere slag som feks. minden. Så uniformer var ektremt viktig for denne perioden. mange mange unike, ofte med lange historiske bakgrunner Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Heldigvis er ikke detaljkunnskapene mine gode nok til at uniformene ødelegger spillet for meg, men jeg forstår det gjør det for deg. Men er det en ting, å en ting alene jeg skal nevne som ødelegger mye av opplevelsen for meg. Er det størrelsen på slagmarken. Den er nesten for liten for de små hærene vi får i dag. Kunne ønske de droppet å gjøre noe med grafikken til neste utgivelse. Bare konsentrerte seg om å gjøre teknologien i spillmotoren god nok til at man kunne ha 10 ganger så store brett og 10 ganger så mange soldater. 10 000 - 20 000 egne soldater. Da hadde det begynt å ligne noe (for min egen del i alle fall...) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Ja, slag markene er latterlig små, de er vel 2x2km eller noe, Selv det minste brettet i histwar er 10x10km, vanlige brett er 15x15km og de største som brukes til kampanjer, er 650x650km På de største skal du spille som om du er på en del av europa, du må finne fienden, som kan være hvor som helst, på kartet, for å finne fienden må du spre ut korpsene dine og bruke lett kavaleri som et screen, hemligheten er at ditt lett kavaleri skal jage bort fiendens, så fienden ikke vet hvor dine soldater er, men du vet hvor hans er. Når du har funnet fieden må du konsenterer hæren din, du kan kanskje bruke to krops til å holde fineden fast, mens 2-3 korps svinger rundt flanken hans og angriper bakfra eller fra siden. Slike kampanjer vare mange dager i spillet, kanskje så mye som 10 timer spille tid, selv på raskeste hastighet. Dette er ikke noe vi trenger i Total war, mens som jeg forklarte over, så ville total war spillet som det er i dag, kunne tilpasses for en divison mot division type slag. En hær er byggd opp av battaljoner, 2+ battaljoner blir ett regiment(bortsett fra i britiske hærer) 1-3 regimenter blir en brigade, 2-4 brigader blir en division, 2-3 divisjoner blir et korps og 3+ korps blir en hær. En battaljon er 500-1200 soldater, et regiment er 500-4000 soldater, en brigade er 2500-4500 soldater, en divisjon er 4500-8000 soldater, et korps er 10 000 til 42 000 soldater og en hær er 20 000-650 000 soldater. Men hærer blir delt opp i battaljoner som en måle enhet for en hær. Feks sier man at Welliongtons hær ved Salamanca hadde 74 battaljoner, 56 skvadroner og 10 batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå