mastro Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei. Jeg driver å setter sammen komplett maskin og lurte på om det er mulig å gjøre et radeon 9500/9600/9700 kort mer stillegående? er det mulig f. eks. å fjerne viften på kortet og erstatte det med noe slikt: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...M80AHP&toc=3870 setter pris på raskt svar Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Det er fullt mulig dersom det er et hull på hver side av grafikkprosessoren. Alle Radeon 9500 og 9700 kort har de to hullene, men Radeon 9600 serien er jeg litt mer usikker på. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Det kortet som er vist frem på bildet til microplex er et r 9700 kort om jeg ikke tar komplett feil, så ja de passer. Vet også om flere som har zalan heatpipe på r9700 kort. Det er kommet en ny heatpipe fra zalman da, sjekk innkomende på microplex sine sider. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Ja, det skal gå. Vis jeg ikke tar feil da. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Eneste du må passe på er at du har klaring bak kortet i kabinettet ditt. Er det trangt bak kortet blir det ikke bedre plass med heatpipe. Lenke til kommentar
mastro Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 takk for svar...noen som har erfaring med slike kjøleløsninger forresten? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Har litt erfaring med de første fra zalman. Heat pipe kjølinga er god så lenge du ikker overklokker, men på de nyest evet jeg ikke. Men skal du ikke klokke er jo en slik kjøler god so, gull. Men som andre nevnte så trenger denne løsningen litt plass. mvh knutern Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har er Radeon 9700 som jeg fjernet viften på, ikke vansklig i det hele tatt. Så monter du bare de kobber sakene på hver side, kan være litt plundrete, men for en som aldri hadde utført en slik operasjon gikk det knirkefritt. Den tar litt plass, så jeg ville anbefalle å flytte eventuelle PCI kort lenger bort slik at du kan få en liten klaring. Zalmanen kan bli ganske varm, så du burde han non form for vifte på den, men da ikke i samme grad som den som sitter på kortet. Jeg har en Chieftec med vifte i døren og den blåser veldig beleilig ned på kobber platene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå