Majiinfreddy Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei, Da har tiden kommet til å bytte TV igjen. Siden LED har tatt seg opp det siste året, tenkte jeg at denne måtte inn i tenkeboksen også. Verden har vokst siden sist! Jeg trenger deres hjelp! =D Tv'en blir mest brukt til spilling, men også veldig mye film og ordinær tv titting. Så jeg vil ha et flott bilde og responstid. Jeg satt å leste litt , og de jeg har funnet fram ang LED - nevner ingenting om responstid, noe som gjør meg skeptisk til det. Jeg går hovedsaklig kun for Sony og Samsung TV'er. Hvorfor? -Pga jeg liker dem! =D De jeg fant , og som er under vurdering er : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589023 - 55'' LED Samsung. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587737 - 55'' LCD Samsung. Gi meg en grunn til å velge den ene over den andre! Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Majiinfreddy Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585366 - 55'' LCD Sony, Ligger også til vurdering. Var bare utrolig stygg. Lenke til kommentar
PC-sigurd Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Den LED tv'n du har linka fra komplett, har jeg i 40'' Jeg må si meg veldi fornøyd med den, utseende og hvor tynn den egentlig er. Også er det en fantastisk skjerm og spille på. Og se film Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Samsung LED-en er en flott TV, absolutt. Men vær klar over at handler du fra Komplett.no, MPX.no og lignende sider, så får du ikke norske modeller - du får paralellimpoterte (aka gråimporterte) modeller. Hva gjør det tenker du. Det er fortsatt norsk lov og garanti som gjelder. Joda, men går nettbutikken konkurs, så står du på bar bakke ved kjøp av paralellimporterte TVer. Men Komplett.no går ikke konkurs tenker du. Riktig, men litt kjipt om du kjøper en TV til 15k kr fra en forhandler som har parallellimporterte TVer, og du plutselig en dag oppdager en død pixel midt på skjermen. Forhandler kan da si at dette er noe du enkelt og greit må leve med. Det er først hvis du får flere døde pixler samlet på et område du har en mangel (jf forbrukerkjøpsloven). Med en norsk TV, feks fra Samsung, så stiller de med en ekstra pixelgaranti. Så ryker én pixel, så order Samsung opp! Men kommer du med en paralellimport TV, vil ikke Samsung Norge ha noe med deg å gjøre, og henviser deg til feks Samsung Tsjekkia. Så er spørsmålet? Er det verd å betale ekstra for å få bedre dekning? Spør du meg, så ja. Jeg har en Samsung TV som fikk en død pixel. Tok kontakt med Samsung og de ordnet opp. Ingen problemer. Så jeg er glad jeg la litt mer i TVen for å få en norsk modell... Lenke til kommentar
PC-sigurd Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ja, må si meg enig med han over meg. Jeg selv kjøpte min TV i byen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå