Gå til innhold

Ny Stasjonær Gaming PC!

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har lenge hatt en bærbar. Men føler nå at jeg vil kjøpe en stasjonær, for å få kunne spilt de nyeste spillene. Men det er nå jeg trenger litt hjelp. Det jeg vet er at jeg ska kjøpe fra komplett.no helst. Jeg skal ikke bygge selv, pga garantien (foreldrene mine er litt på den ''beskyttende'' siden), Har ikke lyst til å bruke mer enn 8000kr, men viss det er krise så kan jeg vurdere. Jeg har mus og headsett. Det jeg hovedsaklig skal bruke den til er gaming. Den må ha muligheten til å kjøre de nyeste spillene på bra grafikk (som mafia II, WoW, Call of Duty.) uten lagg. Som sagt, en bra spill PC.

- Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå på pc-bygger på komplett.no, og velg en gamer pc, og konfigurer selv :) De fleste komponentene har bruker-erfaringer på info, og med litt hjelp fra google finner du reviews og slikt på delene om nødvendig.

jeg lagde en pc på den måten før jul, og er veldig fornøyd. Hadde null peiling på komponentene når jeg begynte, men klarte å finne en god løsning til slutt.

Eneste jeg angrer litt på er skjermkortet. radeon hd 5770 fungerer ikke i hele tatt på flere spill av en eller annen grunn. mafia2 kunne jeg glemme, og mass effect 2 fikk jeg heller ikke startet. Nyeste driveren klarer ikke å bruke 1920x1080 oppløsningen, så jeg kjører nest nyeste. Tror jeg skal kjøpe et gforce kort asap, da jeg har god erfaring med disse.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte kanskje dette:

Corsair VX 550W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin, 1x 6+2-pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte [info]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed [info]

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin [info]

Gigabyte GA-MA785GT-UD3H, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI, DVI, 2xPCI-Ex(2.0)x16 [info]

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850/4800MHz [info]

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Det blir 9200,- men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Det er et bra oppsett du har der. Jeg går ut ifra at du allerede har skjerm ettersom du ikke har sett en opp?

@Garnok Du har enten et delvis defekt kort eller så er det feil drivere du har lastet ned. Kortet er mer enn godt nok til å kunne kjøre det. Kontakt enten komplett eller ATI selv og forklar problemet ditt.

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Jeg endte med:

Cooler Master Elite 310 Sort/Blå

Silver Power SP-SS500 500W PSU

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

PC Uten OS, White Box PC

(Jed får OS oss en kompis som hadde 1 til overs, 900,- spart!)

Og denne skjermen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710&CKS=PCW

7,500,- kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...