JimRamse Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Heisann Jeg har en P4 2.4C prosessor som jeg kjørte som 3.4GHz stabilt i vår. Nå som sommervarmen har kommet for fullt har jeg merket at jeg må kjøre den helt ned til 3.0GHz for å få den stabil. Er det noen andre her som har merket noe lignenede. En annen ting som er litt vittig er at når jeg kjørte den som 3.4GHz, måtte jeg kjøre minne som 389MHz, men nå som jeg kjører den som 3.0GHz så går minne som 400MHz. Selv om jeg gikk ned 400MHz på CPU, så har jeg bare minket 300Poeng i 3DMark2001. Har virkelig minnehastighet så mye å si på 875 kortene. Vet man helst skal ha lik hastighet på FSB og RAM på disse kortene, så å kjøre 2.4C prosessoren ved 3.0GHz (250FSB) så burde det funke noe helt jævl*g med DDR500 ram. Men irriterer meg over at jeg må klokke ned i sommervarmen da. Kanskje VAPOCHILL er løsningen Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 ( 1133FSB ) Syk fsb måtte bare få sagt det. mvh knutern_ Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvordan klokker man FSBen ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Trodde det bare var 200 FSB, men 800Mhz bus jeg.. det er jo tross alt quad pumped det er snakk om.. Selv kunne jeg kjøre min AMD prosessor 100% stabilt på 2.4Ghz@1,85v i vår. Nå klarer jeg ikke kjøre den hastigheten samme hva jeg gjør. Bytte til vannkjøling ville kanskje hjulpet, men det har jeg ikke planer om helt enda. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hehe..kjenner til problemet med klokking i sommervarmen...jeg har tatt totalt ferie fra alt som heter overklokking nå i sommer, kommer heller sterkt tilbake til høsten når temperaturene tillater skikkelig klokking! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kunne forsåvidt ha klokket i natt, da temperaturen ute sank til klade +8 grader. Det var åpen himmel, så det må ha vært ekstra kaldt i verdensrummet i natt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå