Joachim_F Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Minecraft-skaperen møter Valve i Bellevue. Les hele saken Lenke til kommentar
Materie Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har som regel lite imot Valve, så jeg har et håp om at Notch kommer tilbake fra USA med et lite team til å videreutvikle spillet. Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Grei dagslønn med 45000 euro pr dag da =) Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Tja, hadde jo vært ålreit med det samme konseptet, men litt mer avansert grafikk osv.. Tror nok Valve ville vært interessert i noe sånt, ja. Regner med at han ikke må dra til Seattle for å få solgt spillet sitt på Steam, så det ligger vel noe mer i kortene her. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Spørsmålet er jo hva han egentlig har behov for. Som nailer påpeker har han ikke akkurat dårlig lønn for tiden, så han trenger strengt tatt ikke Valve. Eller Steam, for den saks skyld. Men det kan jo godt være de har noen spennende ideer. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Trenger og trenger. Med tanke på hva Valve har gjort for feks Team Fortress, Counter Strike, og Portal så tror jeg at jeg hadde tatt en prat med dem selv om jeg ikke akkurat trengte det Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Er jo nettopp det han gjør. Men her sitter han på en enorm suksess, som bare kommer til å bli større. Og han har per i dag total kontroll. Valve bør ha noe ekstremt spennende i ermet for å matche det. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Er jo sitat ifra bloggen hans der han selv er ganske klar på hva han vil: I would love to hire some people and set up a small development studio in Stockholm. This would include additional programmers, and someone in charge of the website and community features. And an artist that can make a nicer glass texture.I am not interested in changing the openness of how minecraft is developed, nor do I have any intention of selling the product to anyone else; I want to be the one developing it. Grafikk- og designmessig bør ingenting endres spør du meg. Det som hadde vært fantastisk er om feks ideene med multiplayer og landclaim flags (dvs en gruppe spillere kan plante et flagg og annektere et område, ingen andre kan grave/hugge opp der) ble implementert og godt gjennomført. Legg til muligheter for pvp, mens man beholder sandbox konseptet så vil ting virkelig ta av. Uansett hva han ender opp med å gjøre så tror jeg Valve virkelig kan bidra i forhold til at smp delen blir vanntett. Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Grafikk- og designmessig bør ingenting endres spør du meg. Det som hadde vært fantastisk er om feks ideene med multiplayer og landclaim flags (dvs en gruppe spillere kan plante et flagg og annektere et område, ingen andre kan grave/hugge opp der) ble implementert og godt gjennomført. Legg til muligheter for pvp, mens man beholder sandbox konseptet så vil ting virkelig ta av. Uansett hva han ender opp med å gjøre så tror jeg Valve virkelig kan bidra i forhold til at smp delen blir vanntett. Håper han legger det til. Hadde vært gøy! Ikke dumt at han sjekker opp hva Valve har å tilby uansett. Han har jo kommentert at han får endelig møte noen av heltene hans, som kanskje litt av grunnen til møtet Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Kjempe bra nyheter! All kudos til Minecraft skaperen men om dette skal bli et gedigent komersielt produkt så trenger han mye hjelp. Og det er jo der Valve og Steam kommer inn i bildet.... Lenke til kommentar
OrrieKM Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Notch har jo nevnt at Valve er en av favoritt utvikleren han har, pga de lagde TF2. Så jeg tror han føler seg svært beæret av å få diskutere "hva-en-de-skal-diskutere". Jeg tipper det har noe med å få Minecraft på Steam, men dog, det er vel kanskje fler hindringer som hvordan få spillere som har kjøpt spillet til å få det "gratis" på steam? Eller om de bare separere spiller databasen? Mange spørsmål, få svar. Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Minecraft. På Steam. = Et eller annet mirakel Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har regnet litt på det. Til nå har han tjent ca. 7 millioner kroner på spillet. Whoa. *Hjem og kode mer på spillet mitt* Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Imagine: Minecraft i Source med TF2's artstyle. Lenke til kommentar
M4rt1nz Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Heldige jævel han der Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har ikke prøvd det, men på det jeg har sett på youtube så fatter jeg ikke hva som er så fantastisk med dette spillet. så: hva er det med det egentlig? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Spørsmålet er jo hva han egentlig har behov for. Som nailer påpeker har han ikke akkurat dårlig lønn for tiden, så han trenger strengt tatt ikke Valve. Eller Steam, for den saks skyld. Men det kan jo godt være de har noen spennende ideer. Å være på Steam vil jo være en solid kilde til publisitet, samt driftsikkerhet for servere for spillet. Han ønsker vel så mye publikasjon som mulig, noe han absolutt fortjener. Og der kommer vel Valve inn i bildet. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg har ikke prøvd det, men på det jeg har sett på youtube så fatter jeg ikke hva som er så fantastisk med dette spillet. så: hva er det med det egentlig? Som med Sim City-serien, Populus, Black & White, Lego og så videre er det noe med det å være kreativ og skape noe som er underholdende. Å se sine egne kreasjoner i all sin prakt, og av det få en følelse av å ha oppnådd noe er artig. Det at man kan lage nærmest alt man vil med en haug blokker er ganske tiltrekkende. Det er som å bygge med lego, bare at man bygger med klosser i identisk størrelse, og slipper dermed å tenke på at de må passe sammen. Ikke minst er det mulig å lage et nærmest uendelig antall ting. Noen har laget jordkloden, andre lager pixel-art (les: gamle 8-bit spillfigurer ol.), noen bygger undervannsbyer, andre store templer. I det hele tatt er det mye man kan gjøre. Det er det som gjør at folk liker Minecraft. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Å være på Steam vil jo være en solid kilde til publisitet, samt driftsikkerhet for servere for spillet. Han ønsker vel så mye publikasjon som mulig, noe han absolutt fortjener. Og der kommer vel Valve inn i bildet. Joda, men å være på Steam er ikke gratis. Jo flere parter og personer som involveres, jo flere kopier må selges for at han skal tjene like godt. Akkurat nå tar han hele profitten selv (minus paypal-fees), og spillets salgstall er jo bare på vei oppover. Da jeg først skrev om spillet solgte han ca. 1000 kopier i døgnet. Nå selger han ca. 4000 kopier i døgnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå