Gå til innhold

Reklame på android-spill?

Marbro

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Samsung Galaxy og lastet ned en del apps og spill.

Når jeg spiller noen spill kommer det en slags reklame øverst i bilde..

Mitt spørsmål er da om jeg må betale noe for å motta denne reklamen? Om den kanskje bruker nett osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Mitt spørsmål er da om jeg må betale noe for å motta denne reklamen? Om den kanskje bruker nett osv?

Hei,

veldig mange gratis-apps viser reklame. Dermed får du gratis spill, mens utvikleren får betalt for hver annonse som vises. Samme som på kommersielt TV... ;). Du betaler ikke for reklamen, men vær klar over at mange apps går på nett med ujevne mellomrom for å oppdatere seg. Dette gjelder spesielt værvarsel, rutetider og jordskjelv-varslingen (min favoritt!). Hvis du ikke allerede har et data-abbonement bør du vurdere å skaffe deg ett.

Når betaling for apps kommer igang en gang i fremtiden kan det tenkes at du får valget mellom reklamebaserte apps og betal-apps uten reklame.

Lenke til kommentar

Hei,

veldig mange gratis-apps viser reklame. Dermed får du gratis spill, mens utvikleren får betalt for hver annonse som vises. Samme som på kommersielt TV... ;). Du betaler ikke for reklamen, men vær klar over at mange apps går på nett med ujevne mellomrom for å oppdatere seg. Dette gjelder spesielt værvarsel, rutetider og jordskjelv-varslingen (min favoritt!). Hvis du ikke allerede har et data-abbonement bør du vurdere å skaffe deg ett.

Når betaling for apps kommer igang en gang i fremtiden kan det tenkes at du får valget mellom reklamebaserte apps og betal-apps uten reklame.

Ok, så når det kommer opp "Annonser fra Google", så betyr det at mobilen tar nett og dermed penger? <_< (Hvis man da ikke er på et trådløst nett....)

Uansett takk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ok, så når det kommer opp "Annonser fra Google", så betyr det at mobilen tar nett og dermed penger? <_< (Hvis man da ikke er på et trådløst nett....)

Uansett takk :rolleyes:

Like they say: there's no such thing as free internet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...